July 27, 2002
Har fått ett kort från skolan, det fylls med 945 kr i månaden, det är lunchkort.
Kan man använda det överallt eller? 😛
På baksidan står det:
Rikskupongers Elevkort gäller för betalning av skolmåltider.
På framsidan står det:
Elevkortet, Accor Services, endast giltigt i Sverige..
Och när man betalar så kör man in kortet i en svart listen manick o skriver sedan ett belopp så kommer kvitto ut, finns det på typ de flesta ställen idag eller?
June 30, 2001
Ah, där hade jag tyska med idioten till tyskalärare :arg:
Det där kortet är rätt dumt. Innan fick vi riktiga rikskuponger, vilket var mycket bättre. Då kunde man bunkra upp en jävla massa och bjuda ut familjen på middag eller nåt 😉 . Jag hade också problem med att få slut på pengarna, så sista veckan åkte jag till skolan varje dag och köpte 6 läsk (max 60 kr per dag).
July 27, 2002
Mathias wrote: Ah, där hade jag tyska med idioten till tyskalärare :arg:
Det där kortet är rätt dumt. Innan fick vi riktiga rikskuponger, vilket var mycket bättre. Då kunde man bunkra upp en j**la massa och bjuda ut familjen på middag eller nåt 😉 . Jag hade också problem med att få slut på pengarna, så sista veckan åkte jag till skolan varje dag och köpte 6 läsk (max 60 kr per dag).
Heh okej, jag skulle ju kunna dra dit o äta lite tidigare men roligt o sitta själv.. 🙂
Menar du Magda? :bgrin:
June 30, 2001
Callister wrote: [quote=Mathias]Ah, där hade jag tyska med idioten till tyskalärare :arg:
Det där kortet är rätt dumt. Innan fick vi riktiga rikskuponger, vilket var mycket bättre. Då kunde man bunkra upp en j**la massa och bjuda ut familjen på middag eller nåt 😉 . Jag hade också problem med att få slut på pengarna, så sista veckan åkte jag till skolan varje dag och köpte 6 läsk (max 60 kr per dag).
Heh okej, jag skulle ju kunna dra dit o äta lite tidigare men roligt o sitta själv.. 🙂
Menar du Magda? :bgrin:
Nej, Susanna, Sanna eller nått tror jag att hon hette. Var för tre år sen, så hon kanske inte är kvar.
July 27, 2002
Smirnoff wrote: Fan vad nice, med sådant kort.
Ere friskola eller kommunal?Callister: Vilken gymnasielinje går du?
Fristående, såklart.
Jag går sam ekonomi men det finns Natur och Media, det finns även el på vissa andra mobilaskolor, dock är det inte i sthlm tror jag.
Sen fick vi en ny bärbar dator, dock verkar många skolor sparat in på den punkten så vi fick en äcklig 1.4 ghz och 256 DDR.
Edit:
Man är hemma och jobbar, det är meningen lite, jag är ledig fredagar men vissa som går andra och tredje året är hemma 3-4 dagar. 😀
July 11, 2002
Vad ere för cpu, Centrino?
De e trevliga saker.
Blir lite mörkrädd när så många friskolor med olika sorters inriktiningar kommer upp, bl.a. IT skolorna.
Lockar eleverna med en bärbar dator.
När de går ut skolan så har de 10% att få jobb inom den bransch de e utbildade till, och ingen breda studiemöjligheter på högskola i framtiden.
June 30, 2001
Callister wrote: [quote=Smirnoff]Fan vad nice, med sådant kort.
Ere friskola eller kommunal?Callister: Vilken gymnasielinje går du?
Fristående, såklart.
Jag går sam ekonomi men det finns Natur och Media, det finns även el på vissa andra mobilaskolor, dock är det inte i sthlm tror jag.
Sen fick vi en ny bärbar dator, dock verkar många skolor sparat in på den punkten så vi fick en äcklig 1.4 ghz och 256 DDR.
Edit:
Man är hemma och jobbar, det är meningen lite, jag är ledig fredagar men vissa som går andra och tredje året är hemma 3-4 dagar. 😀
Själv hade jag en IBM 233, 64 mb ram i två år. Vi fick inte behålla våra compaq 700 MHz för att de var "för bra för vårt program". Det gick ruskigt slött när vi började med Multimedia och webbdesign 😉
July 27, 2002
Smirnoff wrote: Vad ere för cpu, Centrino?
De e trevliga saker.Blir lite mörkrädd när så många friskolor med olika sorters inriktiningar kommer upp, bl.a. IT skolorna.
När de går ut skolan så har de 10% att få jobb inom den bransch de e utbildade till, och ingen bred studiemöjligheter på högskola i framtiden.
Nej nej Celeron Mobile. Men jag går ju tereotiskt linje ändå så jag har samma behörighet som alla andra. =)
July 11, 2002
Callister wrote: [quote=Smirnoff]Vad ere för cpu, Centrino?
De e trevliga saker.Blir lite mörkrädd när så många friskolor med olika sorters inriktiningar kommer upp, bl.a. IT skolorna.
När de går ut skolan så har de 10% att få jobb inom den bransch de e utbildade till, och ingen bred studiemöjligheter på högskola i framtiden.
Nej nej Celeron Mobile. Men jag går ju tereotiskt linje ändå så jag har samma behörighet som alla andra. =)
🙂
SKulle gärna vilja gå SKF,Volvo,Abb, Göranssons (Sandvik) Gymnasium bra utbildning plus att chansen e stor att man får jobb på företaget.
Tummen upp för sånna skolor
October 22, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Callister][quote=Smirnoff]Vad ere för cpu, Centrino?
🙂
SKulle gärna vilja gå SKF,Volvo,Abb, Göranssons (Sandvik) Gymnasium bra utbildning plus att chansen e stor att man får jobb på företaget.
Tummen upp för sånna skolor
Att man får jobb på företagen är inte lika säkert nu som det var för några år sedan. Oftast så är det kanske bara 4-5 st som vill ha jobb på företaget så då kan man skaka fram det. Men jobben är ju inga toppenjobb ändå, brorsan gick på ABB i ludvika och han fick jobb på en verkstads avdelning. Men som man säger, bättre att ha en jobb är att pilla i naveln 😛
2 Guest(s)