En fråga om smärta i skrevet...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En fråga om smärta i skrevet...
MrRunaway
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 4, 2007 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Jag har en seriös fråga nu. Inget trams är ni snälla... Det är viktigt det här för mig. Varför kan jag inte gå in på.

Hur tror du att du reagerar om du blir knäad i skrevet?

Exempel: Går du därifrån som ingenting? Springer du där ifrån som ingenting? Sjunker du ihop? Slår/sparkar du tillbaka?

Alla oseriösa svar kommer jag be moderator radera. Har moderator fråga kring min fråga är han/hon välkommen att fråga i PM.

MrRunaway

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
1116200
February 4, 2007 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

skulle nästan våga satsa pengar på att de som inte svarar sjunker ihop och kvider ljuger...

en välriktad träff på kulorna gör grönjävulskt ont...

har en polare som kan svara att han skulle nita dig, men sen har han haft cancer och saknar kulorna (dock gör smällar på röret jävla ont också, men far from)

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
1116201
February 4, 2007 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle sjunka ihop, men efter att ha samlat mig ängnat resten utav min vakna tid till att jaga kulorna på den som delade ut första sparken.

MrRunaway
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
1116202
February 4, 2007 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack! Det är vad jag menar med. Det gör fruktansvärt ont. Jag själv ville inte svara på mitt agerande förrän någon annan gjort det för att jag på så sätt skulle påverka vad andra svarar, men du är kille. Du vet vad jag svarar utan att funderar för jag är inte annorlunda än någon annan.

MrRunaway

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1116203
February 4, 2007 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Den gången jag fick en fot i skrevet så tog det ett par två tre sekunder innan jag däckade och kved som en liten flicka.

Men jag har även sett en kille få en klockren spark mellan benen och som inte rörde en min medan han grundligt misshandlade den som sparkade efteråt.
.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1116213
February 5, 2007 - 4:51 am
sp_Permalink sp_Print

Det tar ju en stund innan smärtan kommer (iaf de på de lättare smällar jag fått där). Den tiden hade jag satsat på att försöka åstadkomma så mycket smärta som möjligt på marodören.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1116218
February 5, 2007 - 6:51 am
sp_Permalink sp_Print

Som före detta målvakt och numera kampsportare så rycker jag mest på axlarna, men det gör fortfarande ont. Jag slåss dock inte skulle nog bara stirra på han och fråga om han ville något. Det brukar räcka när svartsjuka pojkvänner och annat drägg försöker visa sig på styva linan.

//Andreas

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
1116224
February 5, 2007 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

Beror nog på vad man är i för situation. Gäller det liv eller död t.ex. att förövaren även angriper andra man känner (familjemedlemmar osv.) i kombination med att man är så förbannad att man ser rött och adrenalinet pumpar så krävs det nog väldigt mycket mer för att man ska ramla ihop och kvida än om det skulle vara en olyckshändelse. Väldigt svårt att förutse men kroppen har helt klart en del försvarsmekanismer som kan träda i kraft i kniviga situationer. Finns många som får oanade krafter när det verkligen gäller och detsamma gäller säkert för smärta (att kroppen helt enkelt kopplar bort). Sen så är det väl mycket möjligt att smärtan kommer efteråt i stället.

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
1116229
February 5, 2007 - 7:55 am
sp_Permalink sp_Print

Har aldrig råkat ut för det i slagsmål, men några olyckshändelser har ju inträffat. Då känns det liksom som man har ont i magen och luften bara går ur en. Det har dock bara varit lättare smällar, men en rejäl spark skulle nog kännas bra mycket värre. Däremot kan det hända att man klarar det i några minuter om man har mycket adrenalin som i bråk kanske...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1116254
February 5, 2007 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Har aldrig varit i bråk, vilket är bra.
Dock har lillebror fått för sig att dra en spark där någon gång förut, även fast det var extremt löst och förmodligen med en tjugondel styrka av en 15-åring så gjorde det fasen ont ändå. Vill inte ha en spark där.. :cy:

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1116256
February 5, 2007 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle falla ihop. De gångerna man fått lättare men välriktade smällar mot bollarna har det resulterat i illamående, en riktig pungspark och jag skulle säkerligen ligga ner ett tag.

DMX
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 61
1116263
February 5, 2007 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

jag fick motta mängder av kickar där och bland annat mot huvet stampade mig med stålhättakängor så kallade london-kängor som nynazisterna använder, används också på bandet för o skydda fötterna, och jag ställde mig bara upp o fortsatte mota slag mot dom jävlarna... sen hamna jag på sjukhus i två veckor, de är den enda erfarenheten jag har av slag mot skrevet egentligen, kände dock inte så mycket för jag vart hög på adrenalin o mer än en flaska vodka....

nyktra sidan å annat fick jag en spark där tror jag när jag var typ 14 senast.... en jävla massa år sen alltså, då smällde jag till snubben så han smaka asfalt o sen tjöt jag som en flicka o kröp ihop.... gör jävligt ont... när jag blev misshandlad sparkade dom upp en av kulorna i magen på mig, lol, fick knapra piller för o få den å gå ner igen... >_<... reproduktionssystemet funkar dock fortfarande 😛
// DMX

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1116358
February 5, 2007 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

har väll fått en o annan fotboll där, bara gå till närmsta bänk o sätta sig o pusta ut ett tag.
fast som många säger så skulle man säkert få smärtan senare om det gälde livet!

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
1116557
February 6, 2007 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick en träff där när jag gick i högstadiet, kängor. Har inte så mycket minne av det egentligen, sjönk ihop och sedan hittade några i klassen mig, tog mig till sjuksystern och farsan kom till skolan. Läkaren nästa och ledigt nästa dag. Skulle kolla så att kulorna inte "satt fel" :S Då skulle pungen svullna upp och tja.. Ni förstår. Som tur var hände inget sådant.

Fick en handboll i skrevet i gymnasiet också, men då reste jag mig nästan direkt(vill jag minnas) och gick mot toan. Spydde upp frukosten och sedan var det inte mycket mer idrott för min del på den lektionen.

Frågan är hur bra de små simmarna mår nu :S

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1116558
February 6, 2007 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jupp. Den naturliga reaktionen är ju att bägge händer på skrevet och i fosterställning 😉

Men nu när du vet det, så är det bara att knäea på 🙂

F.ö. så har jag hört att det klassas som grov misshandel att knäa någon där. Vet inte om det stämmer?

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1116566
February 6, 2007 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

nyligen när jag spelade innebandy så fick jag en innebandy boll skuten i hög hastighet mot skrevet.
det blev en klockren träff på höger testikel, den mer framträdande av de två.
jag åkte direkt ner på golvet, var tyst och tårar började komma längs kinderna.

nyligen så hade jag och en vännina ett arrangerat slagsmål, jag vann(!) men hon använde några tjuvknep mot slutet, därbland att knäamig i skrevet.
det gjorde ont men jag tror att penis dämpade det mästa.

kort och gott så reagerade jag olika på de båda fallen. allt handlar om hur bra träff du får. blev sparkad en gång, håkte direkt ner på knä och det kändes som om jag tappade luften, eller något.

kort och gott, ajg reagerar olika beroende på träffen.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1116649
February 6, 2007 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Har blivit sparkad på pungen och fick ganska ont men inte jätte ont. fejkade lite smärta efteråt för att bruden som gjorde det skulle ångra sig.
Sen en gång när jag suttit i min soffa med någon kompis så kastades nåt litet föremål (minns inte) upp i luften och hamnade rakt på högra pungkulan och det gjorde nådigt ont :p
Handlar nog ganska mycket om hur klockren träff det blir.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1116657
February 6, 2007 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

en polare blev sparkad av en alkis bakifrån(vet inte hur det gick till) då blev hela hans pung blå, lagom kul.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1116683
February 6, 2007 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade förmodligen lagt mig ner på marken och skrikit som en liten tjej.

Damodred
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
1116698
February 7, 2007 - 3:01 am
sp_Permalink sp_Print

Vissa gånger vill man bara kräkas men ibland är det som att bli slagen på utsidan av handen, dvs "jaha". Däremot är nog skräcken för att bli ordentligt ballknackad större än själva smärtan för min del...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 109
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL