En fråga om stolar på DH....|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En fråga om stolar på DH....
Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 21, 2005 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej.
Ska till DHS 2006, det är första gången jag åker på ett Dreamhack.
Så i lite överdrivande förberedande syfte läste jag igenom deras sida lite gran, och hittade en interessant sak i deras regler under "övrigt".

§ 6.2 Varje person får endast använda en stol vid sin plats. Det är alltså inte tillåtet att stapla två eller flera stolar på varandra för att göra sittplatsen högre. Ta med en kudde istället!

Betyder detta att man inte heller får ta med sig egna stolar, som t.ex. fina stora kontorsstolar? Jag har en sån här ---> http://www.ikea.com/webapp/wcs.....5877*15879

Om man nu får ta med sig egna stolar, tror ni att en sådan stol ändå är tillåten?

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
981089
November 21, 2005 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jovisst, ta med du bara.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
981091
November 21, 2005 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Jovisst, ta med du bara.

Absolut HELT SANT att det går? Hur stor är risken för att nån kan tjuva min stol? Jag tror faktiskt inte att någon tar den där enorma saken obemärkt heller, men om nu tråkigheten skulle vara framme så undrar jag om det är ok att låsa fast stolen i bordet också? Har ett skitbra bygellås till min cykel som jag kan låsa fast armstödet i bordet med ju. Får man det tro?

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
981095
November 21, 2005 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=CoLiC]Jovisst, ta med du bara.

Absolut HELT SANT att det går? Hur stor är risken för att nån kan tjuva min stol? Jag tror faktiskt inte att någon tar den där enorma saken obemärkt heller, men om nu tråkigheten skulle vara framme så undrar jag om det är ok att låsa fast stolen i bordet också? Har ett skitbra bygellås till min cykel som jag kan låsa fast armstödet i bordet med ju. Får man det tro?

Om du nu får ha stolen, varför i hela fridens namn skulle de inte låta dig låsa fast den?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
981106
November 21, 2005 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Det brukar vara många som släpar på stolar 😉

//Andreas

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
981109
November 21, 2005 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Som den DH-crew jag är så rekkomenderar jag att ta med egen stol då dom vi har är rätt kassa.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
981115
November 21, 2005 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag var där så var det en kille brevid mig som hade nått liknande den stolen med sig.

Han låste inte fast den och den fanns kvar ändå.
Men jag hade nog låst fast den faktiskt. Förekommer ju tyvär stölder...

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
981117
November 21, 2005 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: Som den DH-crew jag är så rekkomenderar jag att ta med egen stol då dom vi har är rätt kassa.

Cool, DH-Crew :worship: 🙂
Då ska jag mejlbomba dig med frågor till sommaren då wink

en fråga till; Får man ta med sig egen srivbordslampa?
Hur många kvadratcentimeter bordsplats får man förresten som default?

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
981124
November 21, 2005 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=Hugge]Som den DH-crew jag är så rekkomenderar jag att ta med egen stol då dom vi har är rätt kassa.

Man får nog ta med sig det mesta, bara man håller sig till sin plats och inte förbrukar för mycket ström. Man har ju sett en del som har med sig allt från kylskåp till julgransbelysning 🙂

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
981125
November 21, 2005 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: [quote=Black_light][quote=Hugge]Som den DH-crew jag är så rekkomenderar jag att ta med egen stol då dom vi har är rätt kassa.

Man får nog ta med sig det mesta, bara man håller sig till sin plats och inte förbrukar för mycket ström. Man har ju sett en del som har med sig allt från kylskåp till julgransbelysning 🙂

Kylskåp?! 😮 Har du några bilder eller finns det på nätet? :p Är det förresten sant att det tillhandahålls kylskåp till alla nästan 6000 deltagare?

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
981131
November 21, 2005 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

enligt reglerna så får du inte ta med dig fåtölj, men vanlig fet skrivbordsstol är lugnt...

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
981136
November 21, 2005 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, minikylskåpen drar för mycket, dom plockas generellt sätt ner om man har en sådan med sig. Och givetvis bistår inte DH med kylskåp åt alla deltagare. skrivbordslampa låter tämligen onödigt, men ljusslang är det många som har med sig.

mrra
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 222
981148
November 21, 2005 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade med mig en fet kontorsstol på krangparty, dom ända som tjuvade den var polarna som "lånade" den att sitta i så fort jag gick från min plats 🙂

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
981190
November 21, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: Nej, minikylskåpen drar för mycket, dom plockas generellt sätt ner om man har en sådan med sig. Och givetvis bistår inte DH med kylskåp åt alla deltagare. skrivbordslampa låter tämligen onödigt, men ljusslang är det många som har med sig.

Ljusslang? Vad för sort isf? Kan du ge ett bra förslag på en? Helst en länk 🙂

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
981196
November 21, 2005 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print
Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
981198
November 21, 2005 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ett fint blått ljusrör också, 18W. Det kostar bara 50 spänn för mig att byta färg på det ifall någon nu skulle tycka att det är jobbigt med det blåa. Kan man ta med sig en sån tro? :p

Förresten. När man handlar biljetter på DHs hemsida, jag förmodar att man handlar de där. Måste man då först bli medlem i den där "Svenska spelföreningen" eller vad den nu hette innan man kan skaffa sig en biljett?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
981339
November 22, 2005 - 5:32 am
sp_Permalink sp_Print

Så länge du inte blockerar vägen får du ha med dig fåtölj om du känner för det.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
981359
November 22, 2005 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Har ett fint blått ljusrör också, 18W. Det kostar bara 50 spänn för mig att byta färg på det ifall någon nu skulle tycka att det är jobbigt med det blåa. Kan man ta med sig en sån tro? :p

Förresten. När man handlar biljetter på DHs hemsida, jag förmodar att man handlar de där. Måste man då först bli medlem i den där "Svenska spelföreningen" eller vad den nu hette innan man kan skaffa sig en biljett?

du kan ju börja med att läsa det man ska läsa, är du medlem får du tillgång till biljetterna tidigare...

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
981494
November 22, 2005 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har en exakt likadan stol som dig och jag har haft med den på två eller tre DH. Visst den är lite otymplig men det går hur fint som helst.

EDIT: Tänk på att om du sitter nära en lastpall med stolen kan du lätt skada skinnet om du gnider det mot lastpallen hela tiden, sätt en tejpbit eller liknande på sittdynans hörn

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
981501
November 22, 2005 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Sortima wrote: Jag har en exakt likadan stol som dig och jag har haft med den på två eller tre DH. Visst den är lite otymplig men det går hur fint som helst.

Otymplig? :p Nejdå, den passar jättefint i bilen och är hur lätt som helst (inte sarkastisk) 🙂 Hahaha, kom precis att tänka på en sak. (Hoppas att jag inte bryter mot någon regelparagraf nu, men man kommer bara till något registreringsavtal när man trycker på "regler" =/ ). Jag undrar om någon, någonsin, har åkt "fast" eller blivit utkastat från DH för att ha piratat, satt upp en DC-hubb eller bara varit inne på en? Någon som sett detta nån gång och kan berätta lite om det? Skulle gärna vilja veta hur det ser ut när de haffar en pirat.

Än en gång, hoppas jag inte bröt någon regel eller så nu, och att någon moderator inte blir sur och kastar ut mig ur forumet, för då försvinner jag för alltid =/ .

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 366
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL