March 19, 2003
Hade tänkt att det skulle bli en trevlig fredag och det var länge sen jag varit ute.
Sen när småtimmarna börjar komma så går jag och en polare ut och så kommer två killar fram oh ena börjar snacka med mig, uppfattar inte riktigt vad han säger eller vad han vill "har alla fall inge minne av de" och sen bara svart.
Då min polare står brevid den andra snubben och polaren ska springa fram till mig början den andra liraren hålla fast honom en sen ger han honom en känga också.
Minnet är svakt men sen minns jag att vi tar en taxi till S:t eriks sjukhus och där så sys jag lite och så.
Kollar på klockan när vi är klara och då är den halv nio på morgonen.
Har inget koll på hur lång tid det tog på akuten, men de kan inte ha gått snabbt.
Tydligen efter jag hade fått första smällen så säcka jag ihopp, och då hade killen fortfarande matat på med typ 3 slag till.
Ena ögat är helt igensvullet och de andra har en midre svullnad på sidan.
Känner som ett tryck över tinningen och det stramar åt när jag öppnar munnen.
Samma när jag försöker tugga, smärtar vid tinningen.
August 24, 2002
Fyfan vad ledsen man blir!
Var det ett rån-försök? Fick de med sig sakerna?
Har en nära vän som blev misshandlad och han förlorade synen helt på ena ögat och andra ser han hyggligt med.
Dessa jävla svin, jag undrar hela tiden hur man hade reagerat om man sett något sådant eller råkat ut för det själv.
Krya på dig, och tänk till angående försäkringar osv.
October 25, 2003
skinner wrote: Tyvärr så gör detta så att personer blir mer rädda. Har 2 kompisar som har med sig butterflyes vart dom än går bara för att dom har blivigt rånade tidigare.
Samma här.
Vet en kille som knallar runt med en beretta-replika i ryggsäcken när han ska ut någonstans.
July 18, 2003
Fy fan, knappt lack man blir att det finns så korkade personer som måste slåss för att visa styrka.
Det är ju ett faktum att de som använder fysiskt våld är svaga mentalt.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 16, 2005
stackare, hoppas dom hittar asen så du får lite skadestånd i alla fall, tyvärr så får ju brottslingar i sverige inga nämnvärda straff men det går ju hoppas på de bäst!
Krya på dig..
jo föresten, ang försäkringar, hemförsäkring eller personförsäkring om du har nått av dessa borde ha en ersättning för sveda och värk om inte annat
March 19, 2003
har nu kommit fram till att jag inte har någon försäkrning.
Så där finns det inget att hämta.
Men ska anmäla det ändå för sakens skull.
Men som sagt så har jag ingen aning om vilka det var, men de tycks vara förbannade på mig av någon anledning.
Jag kan inte ha stött på dem tidigare då jag inte hade varit på något dirket ute ställe utan satt på en pub och drack öl bara.
Fan ser ut som skit, pinsamt att gå till jobbet så hära.
Så kommer tjejen hem från en resa imorron, fin överaskning.
December 11, 2002
Krya på dig!
Känns lite fel att prata om pengar och sådant nu, men jag tänkte i alla fall skriva lite kort om vad jag kommer ihåg från när jag blev rånad för drygt tio år sedan.
Du har säkert någon försäkring som täcker upp skadan, kolla även med jobb/skola/fack. Kontakta sedan försäkringsbolaget imorgon och be att de hänvisar dig en fotograf som dokumenterar dina skador (de ska betala fotografen, så det är bättre att gå till en som de redan samarbetar med så att det går så smidigt som möjligt). Polisanmälan är ett måste. Gör sedan en skadeanmälan till försäkringsbolaget. Efter några månader kommer du att få ett förslag till kompensation. Godkänn det ej! Kolla istället upp försäkringsbolagets policy vid överklaganden. Du kan nämligen överklaga beloppet till en oberoende nämnd. Om nämnden kommer fram till att du ska ha mindre pengar än du blivit erbjuden så ger de flesta bolagen ändå dig det ursprungliga beloppet (men, som sagt, kolla upp det innan). Ofta höjer de dock beloppet och då måste försäkringsbolaget betala ut den högre summan.
Jag blev erbjuden 20000:- (10k för kränkning och 10k för själva skadorna)som efter överklagande blev 25000:- (nu 15k för sveda och värk) och mina skador var mindre allvarliga än dina.
/Henrik
June 3, 2001
När hjärnan gjort sitt så tar nävarna vid.
Så är det hos vissa. 😡
Har dock aldrig blive överfallen eller rånad själv men en kompis fick sig en regäl hurrel på ett inneställe förut.
Spräckte kindbenet.
Har dock sett i ögonvrån att en snubbe (läs 18 åring med ett intellekt som en fjortis) blev skitsur när han råkade(?) köra upp sin flasköl i min armhåla.
Jag låssades som inget.
Hans kompis fick honom på andra tankar, tur.
2 Guest(s)