En fredag kväll som inte gick efter planerna.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En fredag kväll som inte gick efter planerna.
nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
sp_UserOfflineSmall Offline
922381
July 18, 2005 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

jävla pack... förövrigt det där med kniven är nog inte så smart ändå... vet för jag har tänkt en hel del på det också, blir nästan varje dag frestad av nån jävla stolle o bråka, men de dålgia är då att om du tappar kniven under tumultet vilket är rätt troligt så är de ju inte du som har den längre... well resten kan du nog räkna ut själv, bästa taktiken är nog som vanligt... PUNGSPARK O SPRING! 😉

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
922728
July 18, 2005 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Kniv skulle jag aldrig bära med mig, av den anledningen att den alltid hamnar i motståndarens händer till slut. 😉

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
922750
July 18, 2005 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltid lika tråkigt när sånt händer. Krya på dig och hoppas ni får tag på idioterna!

Blev själv på hoppad av 2 killar(faktiskt invandrare) i Landskrona för ett par år sedan. Båda hoppar på mig samtidigt och självklart börjar man svinga. Det var inga stora killar utan dom var faktiskt ett par år yngre än mig. Men jag klarade mig iaf helskinnad.

Efter det så bar jag kniv på mig(butterfly). Men slutade med det precis när jag blivit duktigt på den 😀

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
922854
July 19, 2005 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

Kniv hade jag kan inte tänkt direkt, men något annat "vapen" som tårgas "inte pepparspray" eller stungun eller liknande.
Som inte har död som utgång utan mer parralysera angriparen.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
922940
July 19, 2005 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: [quote=Hauk]Stockholm... j**la djungel.

Tacka vet jag Norrland, här kan iaf folk bete sig fortfarande.

Tråkigt det som hände du, såg inte direkt skönt ut :/

I Stockholm finns allt. Flest fina tjejer, mest dumma människor osv. Jag tycker det är ett vettigt pris man får pynta för att bo i city. Mer skit, men mycket mer härligheter också.

Hah, inte fan ska man behöva lida för att man vill bo centralt eller hur fan menar du egentligen?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
923094
July 19, 2005 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbigt.. synd att man ska behöva bli misshandlad för man ska gå ut på krogen och festa lite.

Jag hoppas du får lite pengar som plåster på såren hur som helst, även om det inte ersätter skadorna.

Krya på dig!

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
923260
July 19, 2005 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Vad var det för typer som slog dig?

Tyvärr så gör detta så att personer blir mer rädda. Har 2 kompisar som har med sig butterflyes vart dom än går bara för att dom har blivigt rånade tidigare.

Det är väll inte direkt någon bra lösning...? Bättre att lära sig springa, jag menar tar dem upp knivar så blir ju bara saken värre och så kan de själva åka dit på det.

BarateaU: Jag vet hur det känns, har råkat ut för samma grejj. Dock inte lika allvarligt men fick iaf sy 3 stygn och jag blodade ned en hel del saker + att jag har ett fult ärr som aldrig kommer att försvinna. De fick tag i han som slog mig inkl hans kompisar och vi har pekat ut honom så jag hoppas det blir rättegång. Vad kan man kräva för skadestånd? Det värsta var att en sådan rolig kväll blev förstörd på det viset och sedan tar det sådan lång tid innan det händer något med fallet så man kan inte sluta att tänka på det heller.

Kenrih: Jag har ringt och pratat med försäkringsbolaget och då var dem väldigt otrevliga... Lät väldigt negativt men det är anmält och jag har inte hört av dem något mer. Tror du dem väntar och ser vad som händer med dommen eller vad håller dem på med?

BarateaU
Member
Medlem
923576
July 20, 2005 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Vet inte om eller hur mycket jag kan förvänta mig att få från brottsoffer fonden.

Fick 10 tusen sist jag blev misshandlad, fick näsan knäckt och såg allmänt förjävlig ut, men det var försäkringsbolaget som jag fick pengarna av då.

BarateaU
Member
Medlem
923874
July 20, 2005 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet inte om detta tillhör läknings processen, men känns som ögat spelar mig ett spratt typ.
Känns som man ser lite vindögt typ.

[Image Can Not Be Found]

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
924254
July 21, 2005 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

Man börja undra om det är värt att gå ut längre, för 2-3 veckor sen vart jag och 4 polare påhåppade av 20 zienare.
Det hela sluta med att ena polaren fick ett järnrör i huvet innan snuten kom dom sparkade till och med på polarens hund.
Tidningarna skrev att det var ett gängbråk med 20 personer inblandade, jo tjena.

Cezar
Member
Medlem
924687
July 21, 2005 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Man börja undra om det är värt att gå ut längre, för 2-3 veckor sen vart jag och 4 polare påhåppade av 20 zienare.
Det hela sluta med att ena polaren fick ett järnrör i huvet innan snuten kom dom sparkade till och med på polarens hund.
Tidningarna skrev att det var ett gängbråk med 20 personer inblandade, jo tjena.

Vart har moralen tagit vägen ? Folk gör verkligen vad som helst för pengar eller var det inte det dem var ute efter?

Hunden till o med ? cry

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
924697
July 21, 2005 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

rikta inte in er så mycket på sveda och värk på rättegångar. Utan kränkning är det som ger pengar 😉

Va noga med att talaom att du är rädd för att gå ut ensammen på dagen och natten. Och är väldigt rädd för utlänningar nu.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
924747
July 22, 2005 - 1:46 am
sp_Permalink sp_Print

Fyfaen... våld är illa nog, men omotiverat våld, gör lika ont men mentalt blir d klurigare...

Får man fråga vart i världen det hände? Gissar Sthlm/Malmö/Göteborg?

Cezar
Member
Medlem
924798
July 22, 2005 - 7:30 am
sp_Permalink sp_Print

[-Pale- wrote: ]rikta inte in er så mycket på sveda och värk på rättegångar. Utan kränkning är det som ger pengar 😉

Va noga med att talaom att du är rädd för att gå ut ensammen på dagen och natten. Och är väldigt rädd för utlänningar nu.

Tack för tipset :).

BarateaU
Member
Medlem
924805
July 22, 2005 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

Ringde Brottsofferjourernas riksförbund och frågade hur ajg skulle gå tillväga.
Dom skulle skicka mig lite papper som jag ska skicka in till Brottsofferfonden.

Samt att jag har blivit kränkt, sveda och värk och jag vill ha kärlig ersättning.

Så ska jag skicka med dokumentationen från sjukan "måste ringa och höra med dem" och sen ska jag skicka med polisanmälan samt kvitton på mina utgifter.

*3400'e posten

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
924947
July 22, 2005 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=Tyrfing]Man börja undra om det är värt att gå ut längre, för 2-3 veckor sen vart jag och 4 polare påhåppade av 20 zienare.

Vart har moralen tagit vägen ? Folk gör verkligen vad som helst för pengar eller var det inte det dem var ute efter?

Hunden till o med ? cry

Det hade ingenting annat än att ge oss stryk att göra, polarn tyckte sig skänna igen en av dom men hade tydligen fel.
Grabben han hälsa på började hävda sig sen kom dom andra och flög på oss,
mitt under bråket kom några med bil varpå att en i bilen tar ut ett järnrör.
Åldern på dom var ungefär 16-45 och det var en hel del som stog och kolla på utöver dom som flög på oss.

Hedjohn_znark
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
925009
July 22, 2005 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Krya på dig

Ta Det Lungt Nästa gång Kommer nog Adrenalinet :gunsfire:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 305
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL