January 1, 2002
.. 13.000 Mil! 🙂
Min 240DL -87 rullar vidare. För att vara en 240 är den riktigt mjuk att köra och inte alls träig som farsans gamla traktor.
Den har typ vart bondkörd uppe i Norrland och har lite skavanker men är rostfri 🙂
Jag trodde aldrig jag skulle köpa en volvo men behövde en bil snabbt för jobbet. Innan har jag hållt mig till lite sportigare saker.. 😉
October 22, 2002
Gratulerar!
Jag hjälpte idag en kompis att plocka av lite saker från hans 244DL-86 efter 36 000mil. Imorgon får han möta pressarna.
Min kära 244 Turbo-83 har rullat 23 000mil. Kommer förhoppningsvis rulla 1 000 mil till i vinter utan några större skavanker på drivlina å motor.
June 27, 2002
Varför pressa en volvo som precis blivit inkörd? Eller har den blivit miskött under de 36000mil som den rullat.
En 240 klarar utan vidare att leva minst 50000mil om man sköter den rätt.
Många V70 taxi bilar harn rullat över 70000 innan motorbyte t.ex.
Volvo e bra om man inte missköter dem.
June 27, 2002
Varför pressa en volvo som precis blivit inkörd? Eller har den blivit miskött under de 36000mil som den rullat.
En 240 klarar utan vidare att leva minst 50000mil om man sköter den rätt.
Många V70 taxi bilar harn rullat över 70000 innan motorbyte t.ex.
Volvo e bra om man inte missköter dem.
June 27, 2002
Varför pressa en volvo som precis blivit inkörd? Eller har den blivit miskött under de 36000mil som den rullat.
En 240 klarar utan vidare att leva minst 50000mil om man sköter den rätt.
Många V70 taxi bilar harn rullat över 70000 innan motorbyte t.ex.
Volvo e bra om man inte missköter dem.
October 22, 2002
Redfaction wrote: Varför pressa en volvo som precis blivit inkörd? Eller har den blivit miskött under de 36000mil som den rullat.
En 240 klarar utan vidare att leva minst 50000mil om man sköter den rätt.
Många V70 taxi bilar harn rullat över 70000 innan motorbyte t.ex.
Volvo e bra om man inte missköter dem.
En volvo som man köpt för 1300kr och haft som vinterbil i två år som fick fyra "jobbiga" tvåor på besiktningen skrotar man. När bilen dessutom har mera rost än lack så börjar man inte rostlaga den heller. Därav skrotningen.
Att 240 lever länge är de inget snack om. Dom klarar många mil även om dom inte servas de minsta också. Ha någonting som liknar olja i motorn och dom går.
På v70 taxis så brukar automatlåda ge upp före motorbytet.
Bör tilläggas att bilen i fråga går fint i motor och drivlina. Byta hjulupphängningen bak, dämpare+fjädrar runt om, fixa skärmkanter och princip helsvetsa golvet är ingen man gör. Då köper man sig en ny 240 för några tusen och kör ett par år till med.
1 Guest(s)