November 27, 2003
Blev övertalad att berätta om vad som hände mig igår natt på väg hem.
Jag håller just nu på med att kurera en förkylning som jag dragit på mig. Tanken var att jag skulle försöka ta nästa bälte i karate idag, men det gick inte eftersom jag är sjuk.
Anledningen till att jag är sjuk är att jag var på O'Learys igår och kollade på fotboll. På vägen hem så möter jag en tjej utanför Fredrikskans. Hon var totalt vilse. Hon har ingen direkt aning om var hon är på väg eller ens var hon är. Hon har bara på sig en tunn svart klänning och ett par tunna strumpor. Hon har tappat bort sin väska med nycklar, telefon, pengar, ja allt verkligen.
Hon skakade frenetiskt när jag kom fram till henne. Det var verkligen hjärtskärande att se henne sådär. Jag har aldrig sett tjejen innan, men jag blev nästan förstörd av att se henne sådär.
Jag tog av mig jackan och svepte in henne i den. Jag försökte värma henne så gott jag kunde, medan hon försökte ringa sin far med min telefon. Det var inte helt lätt att slå rätt nummer, men tillslut lyckades det och hon kunde få tag på honom. Saken är den att jag är verkligen inte klädd för att stå där utan jacka. Enbart t-shirt och ett par tunna byxor och det var minusgrader ute. Jag skakar nästan lika mycket som hon gör, men det struntar jag verkligen totalt i eftersom det enda som går genom huvudet är att försöka hålla henne varm. Till slut kommer hennes pappa och plockar upp henne och jag kan ta på mig min jacka och gå hem.
Dagen därpå så ringer hennes far mig och är innerligt tacksam. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det kändes bara som det mest självklara i världen att försöka ta hand om henne där.
Hon hade verkligen tur att jag råkade komma förbi där. Vågar inte tänka på vad som skulle kunna ha hänt. Jag stod i valet och kvalet att gå på efterfest nämligen innan, men jag gjorde tydligen rätt som valde att gå hem istället.
OK, jag blev förkyld, men jag hade gjort på exakt samma sätt om det hade hänt igen.
Som tur var bestämde sig sensei för att flytta graderingen till tisdag eftersom jag var sjuk. Vi är bara tre stycken som ska gradera och jag tror sensei vill att vi ska göra det tillsammans så vi kan stötta varandra.
Det var min historia från igår det 🙂
//Andreas
En självklarhet för en gentleman, men tyvärr är det väl glest med sådana nu för tiden..
Shysst gjort hur som haver.
(Tur för er att detta inte utspelade sej här i byn i gårkväll, typ -19 här då.) [Image Can Not Be Found]
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 11, 2005
Verkligen chevalereskt gjort av dig, men... varför gick ni inte till typ O´Learys igen och ställde er i värmen medan hon skulle slå sitt nummer? Eller en McD, eller pizzeria eller vad som helst?
SSka jag vara helt ärlig så tycker jag även att det faktum att du berättar om det tar bort lite av godheten i den osjälviskehandlingen.;)
csm101 wrote: Verkligen chevalereskt gjort av dig, men... varför gick ni inte till typ O´Learys igen och ställde er i värmen medan hon skulle slå sitt nummer? Eller en McD, eller pizzeria eller vad som helst?
SSka jag vara helt ärlig så tycker jag även att det faktum att du berättar om det tar bort lite av godheten i den osjälviskehandlingen.;)
Nja, han inledde ju faktiskt med: "Blev övertalad att berätta om vad som hände mig igår natt på väg hem."
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
csm101 wrote: Verkligen chevalereskt gjort av dig, men... varför gick ni inte till typ O´Learys igen och ställde er i värmen medan hon skulle slå sitt nummer? Eller en McD, eller pizzeria eller vad som helst?
Det var drygt en kvarts promenad dit, minst 🙁
Jo det var inte riktigt tänkt att bli så heller, utan jag blev som sagt övertalad att skriva när det här. Mig kvittar det hur som helst, hon kom till rätta tillslut. Det är det viktiga.
//Andreas
August 15, 2004
csm101 wrote: SSka jag vara helt ärlig så tycker jag även att det faktum att du berättar om det tar bort lite av godheten i den osjälviskehandlingen.;)
Jag tycker det var bra att han skrev det 🙂
Han agerade så som vi alla borde göra i situationer där någon behöver hjälp, ingen tvekan om saken.
September 12, 2001
Mean Machine wrote: Nu kommer jag att tänka på skidans signatur. 😛
På ett sätt har du rätt men ändå inte. 🙂
Nåja...jag har ett par liknande händelser i bagaget vad gäller att hjälpa en dam i nöd men med tanke på min signatur och Delph1 som du nog tänker på så avstår jag att berätta mer.
Egoisterna i forumet kan ju få tuppjuck över att läsa om sådana gärningar.
November 18, 2003
csm101 wrote: varför gick ni inte till typ O´Learys igen och ställde er i värmen medan hon skulle slå sitt nummer? Eller en McD, eller pizzeria eller vad som helst?
Han ville visa att han är så pass snäll att han till och med fryser för hennes skull;)
Halva inne^^
2 Guest(s)