October 28, 2002
Jag trodde aldrig att jag skulle fa for mig att sluta mig till skaran som begar hjalp angaende nagot form av problem involverandes det motsatta konet pa NH. Men vem vet, en sadan fraga kanske bast besvaras av personer med djup dedikation till hardvara, sa here goes;
Efter att ha dragit pa mig en slang av den extremt smittsamma "the yellow fever" traffar jag en perfekt kandidat pa en club. Trevlig, smart, snygg, lite for bra for att vara sant i storsta allmanhet. Efterfest, hem till henne, sover over, stannar lange dagen efter... fragar iaf jag far bjuda ut henne pa middag samma kvall.
Aker hem for att ta en dusch etc. Inser ganska snart ett litet problem. Jag har ingen aning om vad hon heter. Inte ens pa ett ungefar. Hon sa det bara en gang och det var pa clubben sa inte helt oforstaeligt. Far den briljanta iden att be min kompis ringa henne som "Bob" och fraga efter "Maya" for att pa sa vis lista ut det hela. Sjalvklart slutade detta i succe, en masterlig plan. Annie var namnet, problem lost!
Vi drar pa middag, allt ar bra, har trevligt. Vi drar ut for lite drinkar efter at, hon vill att jag ska traffa lite av hennes polare osv. Sitter och hanger med dom en del pa clubben, pratar lite allman skit etc.
Efter ett tag dock kommer hon fram till mig och sager... "sooo... my friends are kinda wondering who this guy is who's having drinks with us, claims he's with me and dosn't even know my name?". "What? I do know you're name, it's Annie!". "That's only what i told the "wrong caller" earlier today".
booooooooom. Ni vet sadana heartrate monitors man har pa sjukhus och liknande? Flatline.
Samlade mig... inte fort. Borjade treva lite med en bortforklaring men gav upp ganska fort och la fram alltihop. Hon smaskrattade lite, kollade bort, gick och hangde med sina polare. Hade svart att veta vad jag skulle ta mig for riktigt sa jag satter mig och super i baren. Hon verkade valdigt besviken och papekade att hon kom ihag mitt namn. Hursomhaver kanner jag inte for att festa med utan forklarar for henne en gang till, ber om ursakt (ordentligt...) och sager att jag tanker dra hem. Hon sager "It's ok" och halvler lite (Jag oversatta det till dra at helvete). Drar ivag ett nagorlunda ok fylle-sms, ber om ursakt, sager att jag garna vill traffa henne igen, forklarar att jag gjorde kompis-grejjen for att jag faktiskt brydde mig etc.
Har inte fatt svar an.
Fraga: Hur fan reparerar man det har?
Sa, efter narmare 4 ar och 3986 inlagg har aven jag gjort det. Var val bara en tidsfraga igentligen.
March 10, 2003
Tja, att inte komma ihåg namnet kan vara ganska så svårt att förlåta. En av saker fruntimmer tar hårdast åt sig om. Sedan det där med felringaren kanske bara
gjorde det hela värre. Men precis som du säger är det ibland svårt att höra namnen på klubbar och dylikt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 12, 2001
Hauk wrote: Sa, efter narmare 4 ar och 3986 inlagg har aven jag gjort det. Var val bara en tidsfraga igentligen.
Ja ock ?
Det är lugnt...till och med du måste ju för fasen få lätta ditt hjärta någon gång.
Hauk wrote: booooooooom. Ni vet sadana heartrate monitors man har pa sjukhus och liknande? Flatline.
Det där är fasen inte lätt att reparera men du förklarade det hela rätt bra efter omständigheterna måste jag säga. (i mitt tycke då)
Om tjejen sedan inte vill lyssna på din ursäkt så är det B....vad tusan.
Kvinnorna tror så gärna att dom har maxkoll på allt men du vet att det har dom långt ifrån alltid.
Du har bett om ursäkt för din miss och det anser jag vara helt ok för ditt övriga agerande visar helt och fullt att du har ett visst intresse för denna dam och det anser jag att det borde vara ett plus i kanten.
Kvinnor har som alltid en förmåga att tolka ett och annat oavsett i vilken världsdel dom kommer ifrån. 🙂
Kämpa på om denna dam om du verkligen tycker att hon är värd att kämpa för.
February 21, 2003
"jag tycker om dig även då jag är nykter" kommentar kanske 😀
heh, om det är så att hon gillade dig så är det väldigt enkelt att förlåta... men kanske är så att hon vill hålla dig i ovisshet ett tag som hämnd...
time will tell
ps. ni har iallafall nåt kul att berätta för era barn om ni gifter er
ps2. ni som skriver om tjej prylar har aldrig funderat över att det är ett forum, och att oddsen att nån av hennes polare läser det är ganska stor
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
October 28, 2002
Hmm.. well Skiroy, klart jag maste. Men helst whilst intoxicated och under mer slutna omstandigheter ;).
Nar man val hittar nagon vard att traffa mer ska man lyckas klanta till det sahar... Det kanns val som man gjort allt som gar for tilfallet iaf, tanker vanta ut det ett tag och se vad som hander. Sa javla dum grej bara, forbannat onodigt! newb misstag 2k2k2.
Jag hoppas hon kan ta grejjen med polaren som ett bevis pa att jag faktiskt brydde mig och anstrangde mig, om an pa ett ganska fult satt. Lite cred borde jag val kunna fa for det anda?
Sen tiggre... varken hon eller hennes polare pratar sarskilt mycket svenska om man sager sa det ar nog ratt lugnt pa den fronten. EDIT: Bogus hann imellan 🙂
February 12, 2002
Varför pratar hon engelska för?
Namn är ju inte alltid så lätt att komma ihåg. Och hade hon bara sagt det en gång så tycker då inte jag de är nått att vara förbannad över, du var ju förblindad av henne så att namnet spelade ingen roll för dig.. :bgrin: Omän hon nu anser att du skulle dyrka det.
Dock så kan man väl reagera lite olika på din storslagna plan. Men i slutändan så skulle då jag iaf skratta åt det.
Sen kan man ju fråga sig vad för skellet en tjej som inte svarar med sitt riktiga namn i telefon har i garderoben och sen inte klämmer ur sig att du kallat henne fel föränns efter middagen (Som du bjöd på) och efter att du möjligen bjudit på ett par drinkar. Och dessutom blir förbannad för det. :cy:
Hauk wrote:
Efter att ha dragit pa mig en slang av den extremt smittsamma "the yellow fever" ..
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Varför pratar hon engelska för?
Kanske för att hon är en guling i Shanghai?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
Jag har aldrig kommit ihåg namnet på en tjej jag träffat på krogen.
Det brukar alltid visa sig vad de heter efter ett tag om man träffar dem igen 🙂
Men det finns väl inget mer att göra i den här situationen?
Vänta några dagar, ring o be om ursäkt igen o fråga om du får ta ut henne igen?
February 12, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Hauk] Efter att ha dragit pa mig en slang av den extremt smittsamma "the yellow fever" ..
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Varför pratar hon engelska för?
Kanske för att hon är en guling i Shanghai?
Aha, ser att jag missat en del "detaljer" i det här dramat...
Jag säger spring spring och se aldrig tillbaka!!! :cy: För att bli Shanghaiad är inge kul.
October 28, 2002
Majoriteten av Kineserna pa krogen i Shanghai pratar Engelska. De tillhor "overklassen" och alla har universitetsutbildning (= pratar ok eller bra engelska). (Det finns bara fattig eller snorrik i Kina, endast de rika gar pa krogen.).
Ang. namn och telefon ska ni komma ihag att Kineser inte anvander sina Kina namn nar de pratar med waiguorens (white country people, ja, dom kallar oss det pa allvar). De hittar pa ett waiguo namn, det betyder inte sa mkt for dom och att byta det till och fran ar inte totalt ovanligt. Men det betyder inte att man kan glomma det, att komma ihag saker som namn i Kina ar snooor viktigt. Bade privat och nar man gor affarer.
Sen ar det ju skillnad pa att komma ihag namnet pa en tjej man "traffar" pa Krogen och namnet pa en tjej man sover over hos... Sarskilt nar hon kommer ihag mitt Svenska namn vilket hon garanterat aldrig hort forut.
Att jag inte visste hennes riktiga namn och att det var min polare som "ringde fel" listade ju hon ut pa krogen via sina polare. Jag satt och snackade med dom och kallade henne Annie, sjalvklart har inte dom ngn aning om vem det ar. Sa de fragar henne varfor jag kallar henne Annie och hon lagger ju givetvis ihop 2 och 2 efter det...
Jag fick ett svar runt lunch idag. "Did u figure out how to fix it this time?". Jag svarade med "Maybe i deserved that. But i took u out for dinner and actually made an effort to fix it so give me some credit and a 2nd chance.".
Iaf hon inte skulle ta det utan fortsatta och gnalla vore det ju bara att inse att jag aldrig kommer orka med henne i langden. Hade knappast nagon lust alls att be om ursakt nage mer. Men hon tog det bra, erkande att hon mest tyckte det var roligt etc sa vi kommer kora ny middag i veckan.
Det ar ju en sak att hantera sant har med svenskar, man har ju lite mer klart for sig vilka regler man brytit da etc.
September 5, 2001
Jobbigt när dom drygar sig så, och tar det på dödsallvar.
Tycker inte du gjort något fel, hon sa sitt namn 1 gång! 1gång! på en klubb, att inte ha överseende med att man faktiskt inte hörde är dåligt.
Finns inget du kan göra för att "reparera" (vad är det som är skadat?), hon har bollen nu 🙂
2 Guest(s)