November 9, 2001
Hej fick brev från min sambo som jag tänkte dela med mig....
Jag kan inte förstå men för dig är det givet. Att inte ha en dator ,det vore att välja bort ett livet. När jag tänker välj mig så väljer han dig, sin lilla PC-tej. Hennes mus är hård och kall, min är mjuk och varm. När hennes lampor blinkar error då tycker du det är värre än Bin Ladens terror!!!
Men jag är en riktig quinna & och jag ska över datorhelvet vinna.
När jag bakar en kaka säger du vänligt men nej nej tack,jag har ju min PC-tjej. Vart tar världens kvinnor vägen, börjar de bara bli ett svagt sägen?
Fyndigt jag tror hon hatar min DATOR
August 28, 2002
ajaj varningsflagga!
Det är farligt illa när tjejen börjar jämföra sig med datorn. Vad du borde göra helt enkelt är att säga att hon går före allt annat (även om du inte tycker det just då) och sen försöker få henne att förstå vad som är så kul med datorn..varför inte spela ett spel tillsammans?
November 25, 2002
Ahhh jobbigt!!
Jag lider med dig, men vi skall alla den vägen vandra....
Jag har lyckats förhandla till mig varannan dags principen...
Dvs ena kvällen sitter jag hela tiden framför burken och hon skall enbart hålla tyst. Nästa kväll sitter jag inte alls framför burken.
Det funkar faktiskt ganska bra... lättare för de små liven att acceptera att man spelar/fixar då när man ger dem lite 100%-ig tid nästa dag...
GL
//Eat My Dust
September 20, 2001
Zyrus wrote: Min flicka sitter nu mera oxå framför datorn hela dagarna.. Hon har börjat tycka att Diablo 2 är jävligt kul oxå.. Sånna flickor borde det finnas fler av =)
Skulle min sambo sitta framför datorn lika mycket som ajg så skulle det nog se ut som faan här hemma...
Fast då pluggar jag endel framför datorn oxå, men det räknas oxå...
October 28, 2002
hon tävlar ju med din dator om uppmärksamheten...
gen henne 60% och datorn 40 %! så ligger du på safety!
Köp the sims till henne, det lirar alla brudar! Allvarligt-vet inte en tjej som inte lirar det spelet!
Min polares morsa lirar det, när HotDate kom så kunde man knata i stan o så, laggade som fan på hans dator, hon köpte ny dator bara för o kunna lira hot date..!!
April 10, 2001
boogey wrote: ajaj... sånt där är inte bra...
min flickvän brukar fråga mig sådana här tjejfrågor, "om du var tvungen att välja mellan...", och så står förstås valet mellan henne och datorn...vad svarar man på sånt...???
Behöver du fundera över det, så är du också i farozonen snart 🙂
Jag tror att alla datorintresserade killar med flickvänner har detta dilemma, gäller bara att förstå att det materiella aldrig kan ersätta ett personligt förhållande.
2 Guest(s)