August 2, 2003
Har skrivit in mig nu på körskola för två veckors intensivkurs och nu på onsdag ska jag på en sådan här provlektion för att avgöra hur mycket jag kan.
Nu undrar jag vad man gör på denna provlektion, är det bara att sätta sig i bilen och köra lite eller är det mera saker man ska göra? Nån som har gjort detta nyligen och kan berätta lite om det?
Vill ju att det ska bli så billigt som möjligt.
October 22, 2002
pcw wrote: Självklart dom vill ju tjäna pengar 😉
När jag tog C-kortet. Första lektionen sa dom såhär:
-Snittet av dom som tar C-kort tar 30-40 lektioner. Första passet (3lektioner) brukar vi bara vara inne på gården (åka runt Volvo i västerås).
Jag fick köra ut i trafiken efter 2 varv runt volvo 🙂 Så Axelssons var inte så snikna ändå.
Men man har ju hört skräckexempel också, personer som har kört upp femtielva gånger, tagit 70 lektioner och inte fått körkort. Då ska man ju bara inte ha körkort heller
January 28, 2003
Hehe, flickvännens farbror har berättat om sin första körlektion...
Han satte sig i bilen och körde iväg, så frågar bilskoleläraren hur mycket pengar han hade med sig. Han undrade va fan det var frågan om och svarade att han hade tillräckligt för att betala lektionen iaf. Så sa bilskoleläraren till honom att stanna vid sidan av vägen, så han gjorde ju det. Då frågar bilskoleläraren igen hur mycket pengar han hade med. Så då frågar han varför det?
"Jo, för det kostar 600kr i böter att inte använda bälte..." #-o
Det absolut viktigaste är uppmärksamhet, titta i backspegeln OFTA, iaf var 5 sekund.
Jag skall ta första körlektionen snart också, fick en i födelsedagspresent. Bra att lära sig rätt från början, annars kommer det gå åt lektioner bara för att rätta till ens körning så den blir som bilskoleläraren vill ha den...
Edit: Heter det inte trafikskola nu för tiden?
October 22, 2002
MrWeizel wrote: Hehe, flickvännens farbror har berättat om sin första körlektion...
Han satte sig i bilen och körde iväg, så frågar bilskoleläraren hur mycket pengar han hade med sig. Han undrade va fan det var frågan om och svarade att han hade tillräckligt för att betala lektionen iaf. Så sa bilskoleläraren till honom att stanna vid sidan av vägen, så han gjorde ju det. Då frågar bilskoleläraren igen hur mycket pengar han hade med. Så då frågar han varför det?
"Jo, för det kostar 600kr i böter att inte använda bälte..." #-o
Det absolut viktigaste är uppmärksamhet, titta i backspegeln OFTA, iaf var 5 sekund.
Jag skall ta första körlektionen snart också, fick en i födelsedagspresent. Bra att lära sig rätt från början, annars kommer det gå åt lektioner bara för att rätta till ens körning så den blir som bilskoleläraren vill ha den...
Edit: Heter det inte trafikskola nu för tiden?
Bara att ta det lugnt och systematisk. Inte stressa upp sig.
Fins både körskolor och trafikskolor, iaf här där jag bor.
2 Guest(s)