January 17, 2002
Varför är allt så krystat idag? Krystat eller spännt, vilket som.
Jag läste någonstans att det var några "uppsatta" personer som klagat på att det inte fanns en neger med i LoTR filmerna, sedan hänvisade de till Matrix som en bra film eftersom att den innehöll Kineser, blandraser och negrer, sen fortsatte de att berömma den för att den visaste personen (oraklet) var svart...
Ok? Visst, släng in en neger i LoTR, men kom då inte och fråga varför folk kommer och undrar vafan han gör där 1000 år före sin tid i de "kretsarna" (Människorna är inspirerade av Anglosaxer enligt JRR, och negrer fanns inte i england så långt bak i tiden, dom hade antagligen ingen aning om att de fanns heller). LoTR är byggd på folklor och sagor, och de sagorna och lorerna är myntade flera hundra år tillbaka i tiden då det som sagt inte fanns någon vetskap om svarta personer i england. Och varför skulle filmen slänga in en svart kille som inte fanns där i boken?
Rätt efter jag kom att tänka på detta började nya McDonaldsreklamen rulla på TVn, 4 negrer i en bil med hip-hop musik på, sen stannar de vid McDonalds där man inte ser en enda vit kille/tjej genom hela reklamen.
Får jag tid ska jag dokumentera dessa förekomster av rövslickeri och krälande i dammet för helt vanliga personer som råkar vara svarta.
Det är som om folk försöker visa att de inte är rasister, därför gör vi reklamer med bara svarta istället för en med både vita OCH svarta i en blandning du skulle kunna se i vardagen (Läs: Verkligheten).
McDonalds försöker ju få mer svarta att äta hos dem, men vafan, jag vill inte se reklam på TVn som liknar en rapvideo från MTV! Nån måtta får det vara!
Vi kör inte med "Embrace diversity" längre, numer kör vi med "Suck up to the black people" så ofta vi kan, spelar ingen roll på vilka bekostnader av vettigt uppförande och beteende. Alla skandaladvokater måste tjäna multum på sånt här. Någon kan med 100% chans vinna i ett mål om att en reklam inte innehöll en svart skådespelare, och därför är den rasistisk (Only in US såklart, men det visar var vi är på väg)
Sammanfattning:
Jag vill se en vardaglig blandning av svarta och vita i TV där ingen står ut i form av tex beteende, dock inte på bekostnad av trovärdighet (Ett extremt exempel kan vara att i en film om Hitlers liv ha med en svart skådespelare som hans vän som egentligen var vit, ni fattar var jag vill komma va? Bara för att klämma in en svart kille i en roll så nära huvudrollen som möjligt). Och framför allt ska en film/reklam utan svarta kunna passera alla jämställdhetsivrande människors klor på vägen mot TVrutan och i den.
Så ni som oundvikligen kommer att säga att jag är rasist (NHare har en tendens att sätta sig på sin ångvält och köra över folk vars åsikter denne tolkar på sitt eget sätt) kan undvika att ventilera er i min tråd, ta det via PM är ni snälla, på så vis skapar vi inga OT diskussioner här.
August 12, 2003
Puh, fet läsnig, fattade nog halva.
Aja, det finns visst med en vit i McDonalds reklamen, tjockisen som står vid discot eller nåt. Han som får kapsylen. bla bla. Sen är rotk en mesig film, kanske för att vita är mesigare. Men nån Orch är säkert negro. Yeyeye, sen att matrix har en massa negrar beror nog på det där med att de är mer athletiska, nån som sa det förut. Själv tror jag att negrerna i filmen är somalier som civiliserat sig nästan.
Jag skulle vilja se mer brudar i tvn iaf.
January 17, 2002
fastbullit wrote: [quote=CasO]what the hell is LOTR
Lord Of The Rings
Jag vill påvisa X:et i högra hörnet på ditt senaste meddelande, många verkar missa att man kan ta bort det sista meddelandet man skrev.
Tack för den positiva responsen iaf, jag gillar att sitta och samla tankarna i en rant såhär.
October 22, 2002
lol..
visst finns det en massa svarta i LOTR, om att det inte finns kanske beror på att dem har filmat skiten i nya zeeland och att jag tror knappast någon svart människa bor där (det gör de säker, who knows)....eller
att det skulle vara dyrt att importa svarta 😉 hahahahah
annars e LOTR en skit bra film/filmer 😉
January 17, 2002
ruski2 wrote: Puh, fet läsnig, fattade nog halva.
Aja, det finns visst med en vit i McDonalds reklamen, tjockisen som står vid discot eller nåt. Han som får kapsylen. bla bla. Sen är rotk en mesig film, kanske för att vita är mesigare. Men nån Orch är säkert negro. Yeyeye, sen att matrix har en massa negrar beror nog på det där med att de är mer athletiska, nån som sa det förut. Själv tror jag att negrerna i filmen är somalier som civiliserat sig nästan.Jag skulle vilja se mer brudar i tvn iaf.
Jag läste ditt inlägg 2 gånger och jag fattade inte ens hälften.
January 17, 2002
CasO wrote: lol..
visst finns det en massa svarta i LOTR, om att det inte finns kanske beror på att dem har filmat skiten i nya zeeland och att jag tror knappast någon svart människa bor där (det gör de säker, who knows)....eller
att det skulle vara dyrt att importa svarta 😉 hahahahahannars e LOTR en skit bra film/filmer 😉
Ett till jag inte förstod... Folk ska inte skriva på fyllan eller när de är trötta
October 22, 2002
CoLiC wrote: [quote=CasO]lol..
att det skulle vara dyrt att importa svarta 😉 hahahahahannars e LOTR en skit bra film/filmer 😉
Ett till jag inte förstod... Folk ska inte skriva på fyllan eller när de är trötta
kanske du som är full?
January 17, 2002
CasO wrote: [quote=CoLiC][quote=CasO]lol..
kanske du som är full?
Nah, trött isf, jag orkar inte diskutera 🙂
Hursomhelt hoppas jag tråden stannar i rampljuset ett tag så vi får en chans att diskutera, och håll inne på de onödiga kommentarerna.
August 16, 2002
CoLiC (saxat) wrote:
Rätt efter jag kom att tänka på detta började nya McDonaldsreklamen rulla på TVn, 4 negrer i en bil med hip-hop musik på, sen stannar de vid McDonalds där man inte ser en enda vit kille/tjej genom hela reklamen.McDonalds försöker ju få mer svarta att äta hos dem, men vafan, jag vill inte se reklam på TVn som liknar en rapvideo från MTV! Nån måtta får det vara!
Vi kör inte med "Embrace diversity" längre, numer kör vi med "Suck up to the black people" så ofta vi kan, spelar ingen roll på vilka bekostnader av vettigt uppförande och beteende. Alla skandaladvokater måste tjäna multum på sånt här. Någon kan med 100% chans vinna i ett mål om att en reklam inte innehöll en svart skådespelare, och därför är den rasistisk (Only in US såklart, men det visar var vi är på väg)
jo, angående donken-reklamen, hela grejer är att den faktiskt ska se ut som en rap-video, men om du lyssnar på texten så hör du att det är en parodi... ungefär som "WRRRRM FRRRRRH ARRRRRR"-låten (EDIT: Videon till låten) i den andra tråden... sen så tycker jag att dom ska sluta sända den, eftersom du fakitskt inte vill se en reklam med 4 svarta... (I'm not going to mention the N-word...)
asså är det så hemskt eller? seriöst? du vill att vi ska ha en jämn och realistisk fördelning o bla bla bla, men så länge folk som du håller på o gnäller om att en reklam innehåller 4 icke vita personer så kommer det inte hända... är det inte realistiskt att fyra personer sitter i en bil och åker till en klubb där det inte finns så många vita att de syns i kameran?
sen att några högt uppsatta personer sagt nåt skit ska man inte ta på så stort allvar (vad var det kungen sa om brunei nu igen?), särskilt inte om det är i USA... i sverige är det inte den här frågan så aktuell, men i ett land där 40% (20% svarta, 20% latinamerikaner) av befolkningen tillhör en minoritet (icke vita) är det högst aktuellt, och alla vill vara politiskt korrekta... sen att det ofta går till absurditeter får man ta o svälja, men rövslickeri för dom svarta är väl att ta i...
hela "problemet" som du beskriver existerar inte enligt mig... visst, i USA vill dom vara jämnställda o bla bla bla och det blir absurt som fan när dom försöker tvinga på sin jämnstäldhet, men vore det inte värre om det faktiskt hade funnits en svart med i LOTR? då hade du kunnat gnälla som fan, och då hade jag hållit med, men än så länge snackar vi om några enstaka personer som är så knäppa att dom vill ha med svarta i LOTR även fast det inte var det i orginalböckerna...
edit: med den topicen du hade så trodde jag du skulle fråga typ varför man inte sandade gatan utanför ditt hus eller nåt, för du hade typ kört med bilen i diket eller nåt...
edit2: okej så här är det, jag håller med ColiC till den delen att det blir absurt som fan när dom ska vara så jämnstälda i USA o liksom tvinga på folk den, men inte till den delen att det skulle vara ett problem.... allt annat i det här inlägget kan bortses, o snälla quota inte o kommentera
January 15, 2004
keffing wrote: [cut]...men om du lyssnar på texten så hör du att det är en parodi... ungefär som "WRRRRM FRRRRRH ARRRRRR"-låten i den andra tråden...[cut]
"WRRRRM FRRRRRH ARRRRRR"-låten är tänkt att vara en seriös låt.. 😛
Vågar mig inte på något diskuterande i övrigt just nu, är för trött. *ramlar ihop*
2 Guest(s)