En liten tanke om vår jäkla ding ding värld|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En liten tanke om vår jäkla ding ding värld
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 13, 2004 - 1:01 am
sp_Permalink sp_Print

Varför är allt så krystat idag? Krystat eller spännt, vilket som.

Jag läste någonstans att det var några "uppsatta" personer som klagat på att det inte fanns en neger med i LoTR filmerna, sedan hänvisade de till Matrix som en bra film eftersom att den innehöll Kineser, blandraser och negrer, sen fortsatte de att berömma den för att den visaste personen (oraklet) var svart...

Ok? Visst, släng in en neger i LoTR, men kom då inte och fråga varför folk kommer och undrar vafan han gör där 1000 år före sin tid i de "kretsarna" (Människorna är inspirerade av Anglosaxer enligt JRR, och negrer fanns inte i england så långt bak i tiden, dom hade antagligen ingen aning om att de fanns heller). LoTR är byggd på folklor och sagor, och de sagorna och lorerna är myntade flera hundra år tillbaka i tiden då det som sagt inte fanns någon vetskap om svarta personer i england. Och varför skulle filmen slänga in en svart kille som inte fanns där i boken?

Rätt efter jag kom att tänka på detta började nya McDonaldsreklamen rulla på TVn, 4 negrer i en bil med hip-hop musik på, sen stannar de vid McDonalds där man inte ser en enda vit kille/tjej genom hela reklamen.

Får jag tid ska jag dokumentera dessa förekomster av rövslickeri och krälande i dammet för helt vanliga personer som råkar vara svarta.
Det är som om folk försöker visa att de inte är rasister, därför gör vi reklamer med bara svarta istället för en med både vita OCH svarta i en blandning du skulle kunna se i vardagen (Läs: Verkligheten).

McDonalds försöker ju få mer svarta att äta hos dem, men vafan, jag vill inte se reklam på TVn som liknar en rapvideo från MTV! Nån måtta får det vara!

Vi kör inte med "Embrace diversity" längre, numer kör vi med "Suck up to the black people" så ofta vi kan, spelar ingen roll på vilka bekostnader av vettigt uppförande och beteende. Alla skandaladvokater måste tjäna multum på sånt här. Någon kan med 100% chans vinna i ett mål om att en reklam inte innehöll en svart skådespelare, och därför är den rasistisk (Only in US såklart, men det visar var vi är på väg)

Sammanfattning:

Jag vill se en vardaglig blandning av svarta och vita i TV där ingen står ut i form av tex beteende, dock inte på bekostnad av trovärdighet (Ett extremt exempel kan vara att i en film om Hitlers liv ha med en svart skådespelare som hans vän som egentligen var vit, ni fattar var jag vill komma va? Bara för att klämma in en svart kille i en roll så nära huvudrollen som möjligt). Och framför allt ska en film/reklam utan svarta kunna passera alla jämställdhetsivrande människors klor på vägen mot TVrutan och i den.

Så ni som oundvikligen kommer att säga att jag är rasist (NHare har en tendens att sätta sig på sin ångvält och köra över folk vars åsikter denne tolkar på sitt eget sätt) kan undvika att ventilera er i min tråd, ta det via PM är ni snälla, på så vis skapar vi inga OT diskussioner här.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
568327
March 13, 2004 - 1:06 am
sp_Permalink sp_Print

:pray:

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
568330
March 13, 2004 - 1:10 am
sp_Permalink sp_Print

Mjo, men hur rolig skulle LOTR ha varit med t.ex Chris Rock, Eddie Murphy eller Will Smith med i filmen? 😀
Kanske hade fungerat ändå...

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
568331
March 13, 2004 - 1:10 am
sp_Permalink sp_Print

din rasist laugh

nää bara skojar...

jag förstår iaf din tanke 😉

go tanke har du iaf 😀

EDIT: what the hell is LOTR

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
568334
March 13, 2004 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

du har helt rätt

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
568337
March 13, 2004 - 1:14 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: what the hell is LOTR

Lord Of The Rings

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
568338
March 13, 2004 - 1:14 am
sp_Permalink sp_Print

Puh, fet läsnig, fattade nog halva.
Aja, det finns visst med en vit i McDonalds reklamen, tjockisen som står vid discot eller nåt. Han som får kapsylen. bla bla. Sen är rotk en mesig film, kanske för att vita är mesigare. Men nån Orch är säkert negro. Yeyeye, sen att matrix har en massa negrar beror nog på det där med att de är mer athletiska, nån som sa det förut. Själv tror jag att negrerna i filmen är somalier som civiliserat sig nästan.

Jag skulle vilja se mer brudar i tvn iaf.

CoLiC
Member
Medlem
568341
March 13, 2004 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=CasO]what the hell is LOTR

Lord Of The Rings

Jag vill påvisa X:et i högra hörnet på ditt senaste meddelande, många verkar missa att man kan ta bort det sista meddelandet man skrev.

Tack för den positiva responsen iaf, jag gillar att sitta och samla tankarna i en rant såhär.

Caso
Member
Medlem
568343
March 13, 2004 - 1:18 am
sp_Permalink sp_Print

lol..

visst finns det en massa svarta i LOTR, om att det inte finns kanske beror på att dem har filmat skiten i nya zeeland och att jag tror knappast någon svart människa bor där (det gör de säker, who knows)....eller
att det skulle vara dyrt att importa svarta 😉 hahahahah

annars e LOTR en skit bra film/filmer 😉

CoLiC
Member
Medlem
568344
March 13, 2004 - 1:18 am
sp_Permalink sp_Print

ruski2 wrote: Puh, fet läsnig, fattade nog halva.
Aja, det finns visst med en vit i McDonalds reklamen, tjockisen som står vid discot eller nåt. Han som får kapsylen. bla bla. Sen är rotk en mesig film, kanske för att vita är mesigare. Men nån Orch är säkert negro. Yeyeye, sen att matrix har en massa negrar beror nog på det där med att de är mer athletiska, nån som sa det förut. Själv tror jag att negrerna i filmen är somalier som civiliserat sig nästan.

Jag skulle vilja se mer brudar i tvn iaf.

Jag läste ditt inlägg 2 gånger och jag fattade inte ens hälften.

CoLiC
Member
Medlem
568347
March 13, 2004 - 1:19 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: lol..

visst finns det en massa svarta i LOTR, om att det inte finns kanske beror på att dem har filmat skiten i nya zeeland och att jag tror knappast någon svart människa bor där (det gör de säker, who knows)....eller

Ett till jag inte förstod... Folk ska inte skriva på fyllan eller när de är trötta laugh

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
568348
March 13, 2004 - 1:19 am
sp_Permalink sp_Print

Jag med. Orkar varken läsa eller skriva.

Caso
Member
Medlem
568350
March 13, 2004 - 1:20 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=CasO]lol..

Ett till jag inte förstod... Folk ska inte skriva på fyllan eller när de är trötta laugh

kanske du som är full?

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
568351
March 13, 2004 - 1:21 am
sp_Permalink sp_Print

Haha, knäckt.

CoLiC
Member
Medlem
568353
March 13, 2004 - 1:22 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: [quote=CoLiC][quote=CasO]lol..

kanske du som är full?

Nah, trött isf, jag orkar inte diskutera 🙂

Hursomhelt hoppas jag tråden stannar i rampljuset ett tag så vi får en chans att diskutera, och håll inne på de onödiga kommentarerna.

Caso
Member
Medlem
568355
March 13, 2004 - 1:22 am
sp_Permalink sp_Print

jaa men det är ju OBVIOUS..... eller hur det stavas

att han inte kan läsa 2 olika texter från 2 olika människor beror ju kanske på att det är han som druckit lite extra ikväll 😉

det e lungt, vi förlåter dig, its okej to be diffrent

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
568363
March 13, 2004 - 1:36 am
sp_Permalink sp_Print

Var inte folket som hade fetto-elefanterna svarta eller färgade? Tycker mig komma iåg nåt sont från boken... Kan ju vara mitt minne som är puckat såhär på kvällskvisten...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
568365
March 13, 2004 - 1:38 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC (saxat) wrote:
Rätt efter jag kom att tänka på detta började nya McDonaldsreklamen rulla på TVn, 4 negrer i en bil med hip-hop musik på, sen stannar de vid McDonalds där man inte ser en enda vit kille/tjej genom hela reklamen.

McDonalds försöker ju få mer svarta att äta hos dem, men vafan, jag vill inte se reklam på TVn som liknar en rapvideo från MTV! Nån måtta får det vara!

Vi kör inte med "Embrace diversity" längre, numer kör vi med "Suck up to the black people" så ofta vi kan, spelar ingen roll på vilka bekostnader av vettigt uppförande och beteende. Alla skandaladvokater måste tjäna multum på sånt här. Någon kan med 100% chans vinna i ett mål om att en reklam inte innehöll en svart skådespelare, och därför är den rasistisk (Only in US såklart, men det visar var vi är på väg)

jo, angående donken-reklamen, hela grejer är att den faktiskt ska se ut som en rap-video, men om du lyssnar på texten så hör du att det är en parodi... ungefär som "WRRRRM FRRRRRH ARRRRRR"-låten (EDIT: Videon till låten) i den andra tråden... sen så tycker jag att dom ska sluta sända den, eftersom du fakitskt inte vill se en reklam med 4 svarta... (I'm not going to mention the N-word...)
asså är det så hemskt eller? seriöst? du vill att vi ska ha en jämn och realistisk fördelning o bla bla bla, men så länge folk som du håller på o gnäller om att en reklam innehåller 4 icke vita personer så kommer det inte hända... är det inte realistiskt att fyra personer sitter i en bil och åker till en klubb där det inte finns så många vita att de syns i kameran?

sen att några högt uppsatta personer sagt nåt skit ska man inte ta på så stort allvar (vad var det kungen sa om brunei nu igen?), särskilt inte om det är i USA... i sverige är det inte den här frågan så aktuell, men i ett land där 40% (20% svarta, 20% latinamerikaner) av befolkningen tillhör en minoritet (icke vita) är det högst aktuellt, och alla vill vara politiskt korrekta... sen att det ofta går till absurditeter får man ta o svälja, men rövslickeri för dom svarta är väl att ta i...

hela "problemet" som du beskriver existerar inte enligt mig... visst, i USA vill dom vara jämnställda o bla bla bla och det blir absurt som fan när dom försöker tvinga på sin jämnstäldhet, men vore det inte värre om det faktiskt hade funnits en svart med i LOTR? då hade du kunnat gnälla som fan, och då hade jag hållit med, men än så länge snackar vi om några enstaka personer som är så knäppa att dom vill ha med svarta i LOTR även fast det inte var det i orginalböckerna...

edit: med den topicen du hade så trodde jag du skulle fråga typ varför man inte sandade gatan utanför ditt hus eller nåt, för du hade typ kört med bilen i diket eller nåt...

edit2: okej så här är det, jag håller med ColiC till den delen att det blir absurt som fan när dom ska vara så jämnstälda i USA o liksom tvinga på folk den, men inte till den delen att det skulle vara ett problem.... allt annat i det här inlägget kan bortses, o snälla quota inte o kommentera

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
568367
March 13, 2004 - 1:44 am
sp_Permalink sp_Print

CasO (förenklat av Keffing wrote:
text text text svarta text text text...

omg... you didn't mention the N-word... I'm soo proud of you son!

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
568368
March 13, 2004 - 1:46 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [cut]...men om du lyssnar på texten så hör du att det är en parodi... ungefär som "WRRRRM FRRRRRH ARRRRRR"-låten i den andra tråden...[cut]

"WRRRRM FRRRRRH ARRRRRR"-låten är tänkt att vara en seriös låt.. 😛
Vågar mig inte på något diskuterande i övrigt just nu, är för trött. *ramlar ihop*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 167
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL