August 16, 2002
Gulzebra wrote: [quote=keffing][cut]...men om du lyssnar på texten så hör du att det är en parodi... ungefär som "WRRRRM FRRRRRH ARRRRRR"-låten i den andra tråden...[cut]
"WRRRRM FRRRRRH ARRRRRR"-låten är tänkt att vara en seriös låt.. 😛
Vågar mig inte på något diskuterande i övrigt just nu, är för trött. *ramlar ihop*
haha joo men jag menar alltså själva videon till låten, du fattar vad jag menar ändå ju
January 17, 2002
keffing wrote: jag blir fan ledsen när jag läser sånt här... hela "problemet" som du beskriver (sucking up to the evil n*gro rase who eventually are going integrate fully into the society, OMG!!) existerar inte enligt mig...
MEN FÖR HELVETTE! VAFAN VARE JAG SA OM ATT KÖRA ÖVER FOLK MED EGNA TOLKNINGAR AV ANDRAS ÅSIKTER!?
September 12, 2001
CoLiC wrote: [quote=keffing]jag blir fan ledsen när jag läser sånt här... hela "problemet" som du beskriver (sucking up to the evil n*gro rase who eventually are going integrate fully into the society, OMG!!) existerar inte enligt mig...
MEN FÖR HELVETTE! VAFAN VARE JAG SA OM ATT KÖRA ÖVER FOLK MED EGNA TOLKNINGAR AV ANDRAS ÅSIKTER!?
ta`t lugnt...ta en toy killen. 😀
August 16, 2002
CoLiC wrote: [quote=keffing]jag blir fan ledsen när jag läser sånt här... hela "problemet" som du beskriver (sucking up to the evil n*gro rase who eventually are going integrate fully into the society, OMG!!) existerar inte enligt mig...
mmkay... men jag tycker ändå inte att det existerar något sucking up to the black...
edit: så nu har jag ändrat den parantesen... men meningen betyder samma sak fortfarande.. o snälla snälla snäääääälla colic, säg inte neger ok? du använder neger o säger att du inte är rasist, men det går inte ihop (nåååååde den som frågar varför, använd sökfunktionen o kolla nån av de sjuttielva trådar om ämnet)...
September 13, 2002
Guufi wrote: Mjo, men hur rolig skulle LOTR ha varit med t.ex Chris Rock, Eddie Murphy eller Will Smith med i filmen? 😀
Kanske hade fungerat ändå...
vad kommerdet sig att så fort jag ser att de står lotr eller lord of the rings, så tänker ja automatiskt.. "lords of da bling"
February 21, 2003
om en vit person skulle stämma denna kanal för att han inte får vara med? tror du han då skulle bli flamad till dödsdagar i pressen som rasist?
http://www.bet.com/articles/1,,c31sc23gb500-1206,00.html
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
June 18, 2001
"Negrer är mer atletiska"? :wide:
Har en svart huvudrollen i en film är det 90% chans att det är en komedi.
Jag kom att tänka på filmen "Wind talker," om det är så den heter. Ni vet, den som handlar om navajoindianer under andra världskriget. Deras språk användes som kod för amerikanska trupper i deras kommunikation med varandra. För att inte Japanerna skulle kunna ta någon någon till fånga och på så vis få tillgång till 'koden' fick varje indian en följeslagare vars uppgift var att skjuta honom om det fanns någon chans att han skulle kunna bli tillfångatagen. Hur som helst handlar filmen om denna företeelse, men istället för att göra det naturliga och berätta det från en indians perspektiv handlar det om Nicholas Cage - som spelar rollen av en soldat som har till uppgift att döda en specifik indian om det skulle behövas - och hur påfrestande det är för honom att utföra sin uppgift. Sådant stör jag mig oehört på.
January 28, 2003
keffing wrote: säg inte neger ok? du använder neger o säger att du inte är rasist, men det går inte ihop (nåååååde den som frågar varför, använd sökfunktionen o kolla nån av de sjuttielva trådar om ämnet)...
Är det CoLiC som är rasist som inte tycker att det är något nersättande att säga, eller du som tycker att det är ett fult att säga neger? 😉
Ja, jag säger neger, ser inte problemet med det.
December 15, 2002
Jag fattar inte. Hur ska man kunna kommentera folks åsikter utan att själv göra en tolkning på de man läser?
Jag kan inte säga att jag känner igen problemet eller ser de som ett problem. McDonalds tex. vill ju bara vara lite coola och flörta med ungdomarna. Verkar ju i alla fall som att deras reklam syns och väcker debatt. Precis vad man ville åstadkomma.
November 29, 2001
Personligen tyckte jag att det var välskrivet och helt rätt ända ner till McDonalds reklamen.
De har gjort en liten "låtsashiphopvideo". Jag snear inte mer på den än vad jag snear på Iprens "låtsasdansbandsvideo".
Jag förstår inte alls klagomålet här vilket gör att jag tycker hela inlägget blir suspekt för mig tråkigt nog (eftersom jag tyckte du hade en poäng till att börja med).
90% av alla reklam i Sverige består enbart av vita det här är typ enda reklamen med nästan bara svarta så varför snea?
Personligen tror jag att de började med konceptet rapvideo först och sedan befolkade videon med svarta, inte tvärt om.
Och precis som ditt argument med att det inte vore naturligt att se svarta i LOTR är det lika onaturligt att se vita i en rapvideo (inte uteslutet men det är väl kanske 1-2% av alla rappare som är vita).
Om din fråga då blir "varför visa videon i sverige" så tycker jag det är ganska sorgligt. Reklam har väl aldrig varit ett försök att korrekt återspegla det land den visas i?
Dessutom är rap populärt och kommersiellt gångbart.
Personligen tycker jag att McDonalnds reklam är precis lika godtycklig och självklar som det faktum att LOTR inte dräller av svarta människor.
And besides sen när blev det fel att rikta reklam till etniska minoriteter? Deras pengar är värda lika mycket som våra.
Slutledningen var dock också bra formulerad.
January 17, 2002
UndaC wrote: Personligen tyckte jag att det var välskrivet och helt rätt ända ner till McDonalds reklamen.
De har gjort en liten "låtsashiphopvideo". Jag snear inte mer på den än vad jag snear på Iprens "låtsasdansbandsvideo".
Jag förstår inte alls klagomålet här vilket gör att jag tycker hela inlägget blir suspekt för mig tråkigt nog (eftersom jag tyckte du hade en poäng till att börja med).
90% av alla reklam i Sverige består enbart av vita det här är typ enda reklamen med nästan bara svarta så varför snea?
Personligen tror jag att de började med konceptet rapvideo först och sedan befolkade videon med svarta, inte tvärt om.
Och precis som ditt argument med att det inte vore naturligt att se svarta i LOTR är det lika onaturligt att se vita i en rapvideo (inte uteslutet men det är väl kanske 1-2% av alla rappare som är vita).
Om din fråga då blir "varför visa videon i sverige" så tycker jag det är ganska sorgligt. Reklam har väl aldrig varit ett försök att korrekt återspegla det land den visas i?
Dessutom är rap populärt och kommersiellt gångbart.
Personligen tycker jag att McDonalnds reklam är precis lika godtycklig och självklar som det faktum att LOTR inte dräller av svarta människor.And besides sen när blev det fel att rikta reklam till etniska minoriteter? Deras pengar är värda lika mycket som våra.
Slutledningen var dock också bra formulerad.
Jag ser inte mcdonaldsreklamen som en parodi, jag ser den som ett försök att slicka röv och locka svarta ungdommar till resturangerna.
Jag tycker att man kan hålla MTV andan utanför de vardagliga TV kanalerna.
Visst kan du locka etniska minoriteter, men då ser jag att de gör det med sloganen "McAfrica, känn smaken av ditt hemland" hellre än att börja sända rapvideos i bästa sändningstid på TV4 🙄
Tack för att ni gillade resten iaf.
November 29, 2001
CoLiC wrote:
Jag ser inte mcdonaldsreklamen som en parodi, jag ser den som ett försök att slicka röv och locka svarta ungdommar till resturangerna.
Jag tycker att man kan hålla MTV andan utanför de vardagliga TV kanalerna.
Visst kan du locka etniska minoriteter, men då ser jag att de gör det med sloganen "McAfrica, känn smaken av ditt hemland" hellre än att börja sända rapvideos i bästa sändningstid på TV4 🙄Tack för att ni gillade resten iaf.
Men lol, reklam är till för att slicka folks rövar. Tror du något annat är du ju bara ute och cyklar. 😉
Reklamen är en parodi på rap precis som att Iprens reklam gör parodi på massa andra musikstilar. Om du inte ser att det är en parodi beror det kanske på att du inte sett så många hiphopvideor eller kanske att du redan tycker att rap är så töntigt att du inte kan urskilja de töntiga videorna från parodierna på de töntiga videorna?
Att man gör reklam som anspelar på populär ungdomskultur är väl inget konstigt?
Att det nu råkar vara så att du personligen inte gillar rap är ju helt och hållet ovesäntligt för reklammakarna.
February 10, 2003
shlumpen wrote: Var inte folket som hade fetto-elefanterna svarta eller färgade? Tycker mig komma iåg nåt sont från boken... Kan ju vara mitt minne som är puckat såhär på kvällskvisten...
det stämmer bra det, det är "folket från södern" eller vad man ska kalla dom och dom är svarta, säkert nån som kommenterat å klagat på att dom svarta spelar de onda 😮
July 14, 2003
Hollywood har ju något som kallas "samvetsneger" (det där var ett citat så därför får jag användan ordet). Det går ut på att man måste kvotera in en färgad människa i varje film, typ att slänga in en frisör eller dylikt i någon scen. Det gör dom inte för att vara roliga eller snälla utan för att gardera sig mot trångsynta människor som inte kan se längre än sin näsa och antagligen skulle stämma skiten ur allt dom kommer på att stämma.
LoTR har ju anlitat såååå många maurier (stavning?), dvs Nya Zeelands urinvånare, som statister så kvoteringsproblemet här borde vara obefintligt. Sen att man inte ser vilka dom är pga smink är ju en annan sak.
Det här problemet har vi överallt: för få kvinnor i styrelsen, för få invandrare på vissa företag.....uhm, vem säger vad som är "mycket" och vad som är "lite" när normen inte är satt, eller snarare är satt utifrån det faktum att få kvinnor faktiskt sitter i styrelsen....dvs det normala är kanske 1/10...således skulle 2 kvinnor i styrelsen (2/10) bli "mycket"...
...nåja, folk ska ju ha något att reta upp sig på. Jag bara undrar när människor utan toppluva och tatuering ska få en chans att vara med i Big Brother? Skandal! 😉
Mer fula människor i tv!!!
2 Guest(s)