January 13, 2004
Min smörgåsgrill ballade ur hemma för ett tag sedan och allt man stoppade i den fastnade. Först trodde jag att teflonbelegningen var kass men nu har jag fått reda på vart prolemet låg.
Det var smöret!! 😮
Vi hade precis börjat använda lätt och lagom hemma när problemen började.
Lätt och lagom + smörgåsgrill = katastrof!!!! 👿
tänkte bara varna er så ni inte hamnar i samma situation.
May 10, 2002
azN- wrote: Mini lätta här fungerar hur bra som helst.
Men vafan? när jag gör toast så har jag smöret på insidan(om jag har smör) hur kan det påverka grillen?
jag har inte smör alls. Ost, skinka kanske. Känner jag mig galen kanske jag tar mig något som falukorv och ketchup.
November 27, 2003
Smörgåsmargarin har helt fel fettsyrasammansättning för att använda vid all form av stekning. Det innehåller dessutom en massa annat som sötningsmedel m.m.
Smörgåsmargarin är gjort för att det ska snabbt bli lagom lättflytande i rumstemperatur, medan stekmargarin är gjrot för just höga temperaturer. Att steka i smörgåsmargarin kommer alltså bara att bränna fast, medan stekvarianten kommer flyta fint 😛
//Andreas
February 28, 2004
azN- wrote: Mini lätta här fungerar hur bra som helst.
Men vafan? när jag gör toast så har jag smöret på insidan(om jag har smör) hur kan det påverka grillen?
På en del smörgåsgrillar, t.ex. min, så ska man bre smör på utsidan på båda sidor av toasten för att dte ska bli en fin gyllenbrun stekyta.
Och btw, jag har testat med både LÄTTA och L & L och jag märkte ingen skillnad. Det kanske var ngt fel med din smörgåsgrill.
Jag har en melissa som har fungerat perfekt med bordsmör i flera år.
May 17, 2002
abishai wrote: [quote=azN-]Mini lätta här fungerar hur bra som helst.
jag har inte smör alls. Ost, skinka kanske. Känner jag mig galen kanske jag tar mig något som falukorv och ketchup.
exakt, halva grejen med en smörgåsgrill är att det blir kanon även utan en massa skumma pålägg. Bara i med det man har, det blir alltid bra.
3 Guest(s)