January 17, 2002
Well, jag har just fått min tro på samhällets framtid raserad och återuppbyggd på en och samma gång!
En av våra grannar kom förbi på fika, hon berättade följande:
Hon var och handlade i stan. I kön stod det ett par med en liten unge som hade en såndär barn shoppingvagn. Ungen stod och knuffade vagnen på en gammal tants ben om och om igen, tanten sa åt honom men han slutade inte. Föräldrarna till barnet såg allt men sa inget!
Tanten säger att hon har problem i benen och ville att barnet skulle sluta eftersom det gjorde ont, ungen var runt 4-5 enligt uppgift och slutade inte. Ingen säger något och en massa folk ha börjat stirra på vad som händer, föräldrarna är helt tysta och gör inget.
Tillslut frågar någon varför de inte gjorde något, och då kommer det:
-"Vi tror på en fri uppfostran"
Då tar en man som håller på att packa i andra änden av kassan upp ett mjölkpaket, öppnar det, går fram till ungen och häller det över honom och säger "Jag har också haft en fri uppfostran!", han går iväg medans mamman och pappan står och vrålar åt honom...
Jag vill ha ett foto på honom som jag kan ställa på mitt altare speciellt tillägnat denne utomordentlige man!
Världen behöver fler människor som honom!
December 15, 2002
CoLiC wrote: [quote=Extatic][quote=CoLiC][quote=Extatic]låter som en j**la rövarhisoria i mina öron..... har läst en precis likadan i en bok jag har här hemma
Hey dont blame me, jag skriver bara vad grannen berättade
ok, då är det grannen som vill ha uppmärksamhet
Var läste du det?
det var en "rolig historia" i nån tidning jag läst, vet faktiskt inte vilken tidning det var.
December 15, 2002
LuX^ wrote: Hahahaha j**lar vilken klockren kille som hälde mjölken på lillpojken. 8)
Men seriöst föräldrarna borde ju ta lite ansvar för sina barn 😕
ärligt, hur kan du tro på det där? jag läste samma skit nånstans och det var en påhittad historia. dessutom måste ju personen som hällde mjölken vara gravt störd, samma sak med ungens föräldrar
March 19, 2003
Har hört exakt samma från typ råttan i pizzan, fast då var det en gubbe i tunnelbanan och en unge som satt och sparkade på hans ben.
Sen så frågade han varför morsan inte sa till och då sa hon att hon trodde på fri uppfostran.
Nån annan i vagnen hade uppmärksammat de och gått fram och typ smetat tuggummi i skallen på ungen och sagt att den också haft fri uppfostran.
Så JA det är en rövarhistoria. 😀
July 8, 2003
BarateaU wrote: Har hört exakt samma från typ råttan i pizzan, fast då var det en gubbe i tunnelbanan och en unge som satt och sparkade på hans ben.
Sen så frågade han varför morsan inte sa till och då sa hon att hon trodde på fri uppfostran.
Nån annan i vagnen hade uppmärksammat de och gått fram och typ smetat tuggummi i skallen på ungen och sagt att den också haft fri uppfostran.Så JA det är en rövarhistoria. 😀
Oavsett om det är en rövar eller inte så är den underbar. Nu vet jag vad jag ska göra om någon unge är jobbig. Fri uppfostran regerar, så länge bara jag få ha det! *ler ondskefullt*
January 17, 2002
Extatic wrote: [quote=LuX^]Hahahaha j**lar vilken klockren kille som hälde mjölken på lillpojken. 8)
Men seriöst föräldrarna borde ju ta lite ansvar för sina barn 😕
personen som hällde mjölken vara gravt störd, samma sak med ungens föräldrar
Om det nu var sant, varför? Killen var ju uppenbart vettigast i varuhuset eftersom han kontrade med deras egen medicin.
1 Guest(s)