En MYCKET ickeorginell händelse! AJ!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En MYCKET ickeorginell händelse! AJ!
Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
sp_UserOfflineSmall Offline
372298
July 18, 2003 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag visste att nått skulle hända under din födelsedag 😉

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
372335
July 18, 2003 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var några timmar efter 😮

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
372349
July 18, 2003 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: Inte roligt att göra illa tårna.
För ca. 20 år sen så var vi fyra grabbar som åkte på 2 mopeder brevid varandra. dom som satt bak skulle försöka sparka omkull den andra mopeden ( var vinter o snö så inga skador på mopparna var att räkna med).
På något sätt gick detta snett, innan vi fatta vad som hänt låg alla fyra på marken.
Kompisen som suttit bakpå blödde lite från sin gympadojja samtidigt som han klagade över att det värkte. Han hoppa upp bakpå igen. Vi åkte hem till han, han tog en treocomp varpå vi åkte vidare ner till visby lassarett. Han gick in på akuten och sa att han misstänkte att minimum en tå låg lös inne i dojjan... då gick det undan.. han fick komma in. bedövades osv.. visade sig att han fått in foten mellan kedja o drev på andra moppen (därav rasade vi omkull) och klipt av stortån, dock hängde den i skinnet och gick att sy fast, fördel va även att det var vinter o kallt så smärta o koagulering höll sig på avstånd.

Sedan följde många dagar på kryckor med gipsad fot .. 🙂

Och än idag, 20 år senare så garvar vi fortfarande åt hur korkad man kan va i den åldern 🙂

Ouch!

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
372359
July 18, 2003 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: Inte roligt att göra illa tårna.
För ca. 20 år sen så var vi fyra grabbar som åkte på 2 mopeder brevid varandra. dom som satt bak skulle försöka sparka omkull den andra mopeden ( var vinter o snö så inga skador på mopparna var att räkna med).
På något sätt gick detta snett, innan vi fatta vad som hänt låg alla fyra på marken.
Kompisen som suttit bakpå blödde lite från sin gympadojja samtidigt som han klagade över att det värkte. Han hoppa upp bakpå igen. Vi åkte hem till han, han tog en treocomp varpå vi åkte vidare ner till visby lassarett. Han gick in på akuten och sa att han misstänkte att minimum en tå låg lös inne i dojjan... då gick det undan.. han fick komma in. bedövades osv.. visade sig att han fått in foten mellan kedja o drev på andra moppen (därav rasade vi omkull) och klipt av stortån, dock hängde den i skinnet och gick att sy fast, fördel va även att det var vinter o kallt så smärta o koagulering höll sig på avstånd.

Sedan följde många dagar på kryckor med gipsad fot .. 🙂

Och än idag, 20 år senare så garvar vi fortfarande åt hur korkad man kan va i den åldern 🙂

Fyfan va ont. Känner en äldre kille som åkte bakpå en kompis cykel ner till en sjö. Han var barfota och lyckades få in ena tån mellan kedja och drev, varpå han som cyklade tvärstanna. Tån hade kommit halvägs runt och för att få ut den så blev de tvunga att trampa så tån kom ut. Det är smärta...

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
372434
July 18, 2003 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

En liten uppdatering bara, min fot har nu svullit ungefär till den dubbla storleken som var på fotot, och tåfästet/tåfästena är knallröda... Jag blir nästan rädd!

sebbe2
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 179
372451
July 18, 2003 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har oxå lyckas fått en fraktur i tån bredvid liltån jag sprang på blöt gräs sen ramla jag sen på nån jä*la vänster lykades jag få en fraktur

sebbe

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
372479
July 18, 2003 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

jadu, ibland undrar man hur du lyckas 🙂

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
372523
July 18, 2003 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Japp, nu är det ett faktum! Har varit hos doktorn, och Min LILLTÅ är bruten!

Skulle gå till kylskåpet inatt å hämta en laglig bira (fyllt 18 :bgrin: ) och körde den stenhårt i tröskeln! Sen satt jag från kl 3 till 6 på natten med foten nerkörd i en wokpanna fylld med kallvatten.

Bifogar en bild så ni kan beskåda fanskapet:

http://medlem.spray.se/dehmans.....colic.html (Tack till Dehman för hostningen av bilden)

Hur många brukar bryta lilltån? Hur stor chans finns det att ens göra det? Fan va sur man blir... Nu kan jag inte ens stödja på foten för den e alldeles uppsvullen å blå, och läkarna säger att dom inte kan gipsa (doh) och måste tänka ut något annat (Som innefattar narkos, eftersom ingen får komma med händerna mer än 1 meter från tån ostraffad). Ni anar inte hur oooont deeet gööööör! 👿

Colic, en sak. du är olycksdrabbad. en sak till; Sluta posta dina sargade lemmar!! 🙂 Och ÄNNU en sak; Olycksveckan (sommarn) fortsätter at sätta griller i skallen på NH´s medlemmar wink

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
372579
July 19, 2003 - 2:07 am
sp_Permalink sp_Print

GoggeL wrote: [quote=CoLiC]Japp, nu är det ett faktum! Har varit hos doktorn, och Min LILLTÅ är bruten!

Skulle gå till kylskåpet inatt å hämta en laglig bira (fyllt 18 :bgrin: ) och körde den stenhårt i tröskeln! Sen satt jag från kl 3 till 6 på natten med foten nerkörd i en wokpanna fylld med kallvatten.

Bifogar en bild så ni kan beskåda fanskapet:

http://medlem.spray.se/dehmans/colic.html (Tack till Dehman för hostningen av bilden)

Hur många brukar bryta lilltån? Hur stor chans finns det att ens göra det? Fan va sur man blir... Nu kan jag inte ens stödja på foten för den e alldeles uppsvullen å blå, och läkarna säger att dom inte kan gipsa (doh) och måste tänka ut något annat (Som innefattar narkos, eftersom ingen får komma med händerna mer än 1 meter från tån ostraffad). Ni anar inte hur oooont deeet gööööör! 👿

Colic, en sak. du är olycksdrabbad. en sak till; Sluta posta dina sargade lemmar!! 🙂 Och ÄNNU en sak; Olycksveckan (sommarn) fortsätter at sätta griller i skallen på NH´s medlemmar wink

Haha, nej nej, jag älskar att få folk att reagera laugh

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
372602
July 19, 2003 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Aj????

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
372656
July 19, 2003 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Rädd ska man bara bli om det är nått fel med röven, dom ädla delarna embarassed, kontoret eller pumpen. wink

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
372664
July 19, 2003 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

För er som inte fattar så menar Gueno asset, penis o pung, hjärnan o hjärtat.

Gueno
Member
Medlem
372668
July 19, 2003 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Exakt det jag mena. 🙂

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
372783
July 19, 2003 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

kottetrance wrote: [Image Can Not Be Found]

Aj????

Ouch!

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
372791
July 19, 2003 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: För er som inte fattar så menar Gueno asset, penis o pung, hjärnan o hjärtat.

Jag trodde alltid ögona hörde till där... 😕

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
372803
July 19, 2003 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Hjärnan kan det bli minst fel på av säg själv, om man är inte så klantig och slår säg rejält.

jag säger: Magen, dom ädla delarna och hjärtat 😉

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
372924
July 19, 2003 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, har du vart på sjukan ?
Jag bröt oxå lilltån i vintras..
Dagen efter att jag hade kommit hem ifrån sjukan efter att ha blivit påkörd. Hade aldrig hoppat på kryckor, och så fick jag en rejäl gung på bena och smackade in foten (den som inte va gippsad) i en byrå i hallen.

Gueno
Member
Medlem
372930
July 19, 2003 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det måste ha blive en väldigt lång ramsa då. 😀

Jag har aldrig brytigt något av mina kroppsben men det är väl bara en tidsfråga. cry

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
372991
July 19, 2003 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag svor och kastade ut mig en del "fula" or då ja...
Men på rättegången svor jag mer, efter att ha förlorat.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
373016
July 19, 2003 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Man ska ttta åt BÅDA håll innan man går över vägen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 34
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL