En otroligt rolig tråd om amerikaner på FZ|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En otroligt rolig tråd om amerikaner på FZ
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 28, 2004 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.fz.se/forum/viewtop.....highlight=

Personlig favorit:

BigD wrote:
Klassen blev informerad av en LÄRARE på en lektion, att USA hade demokrati när Europe fortfarande var "Barbarians".
Jag lackade till och sa att I believe democracy was invented in Greece a few thousand years before the USA existed.
Läraren blev röd och sa, yeah but I wasnt talking about greece, I was talking about Europe, and we all know, Greece is NOT in Europe!
Bra job teach!

laugh

Nu känns det inte längre som att Homer och mannen i Family Guy inte är så himla fiktiva längre. :bok:

Gascogne
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 683
732542
September 28, 2004 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

En professor vid mitt universitet frågade mig hur det kändes att komma from "tiny europe" with such as small population, to the big old states.
Informerade honom om att Europas befolkning överskrider USAs med nästan det dubbla och JAG blev kallad en "liar"

lol, vad kan man säga åt det?

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
732543
September 28, 2004 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

He he, det må vara så at amerikanare ofta är lite smådumma eller i alla fall lite inskränkta och itne bryr sig så mycket om omvärlden men de flesta är i alla fall trevliga! Senast jag var i USA så kom det fram säkert 10-15 personer på de två veckorna jag var där och började prata endast eftersom de hörde att jag var ifrån EU.

Gascogne
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 683
732544
September 28, 2004 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

CTH wrote: och började prata endast eftersom de hörde att jag var ifrån EU.

Inte Sverige? wink

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
732545
September 28, 2004 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Jo, jag har också den föreställningen att jänkare är öppna men att dom har ett extremt behov att av hävda sig på ett eller annat sätt.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
732564
September 28, 2004 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ähh, de är bara inte så informerade om hur det är i Europa. Precis som svenskar inte är informerade om narkotika.

Med informerad menar jag informerad och inte propagerad :p

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
732602
September 28, 2004 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Amerikanarna är ju rätt inskränkta. 70% av befolkningen har ju inget pass och lämnar aldrig landet.
landet är ju så stort och har så pass många olika miljöer (klimat) så de behöver ju inte lämna landet när de ska på semester.
Vi åker ju typ till Spanien, Thailand mm för att få uppleva lite värme mm.
De behöver ju endast åka till Texas eller Hawaii för att få uppleva samma sak.
Jag har ju själv varit på Hawaii och i Kalifornien. Folk är rätt öppna och frågar en hel del om Europa.
En del av dem har varit här och en del funderar på att åka.
Tyckte att deras öppenhet och "trevlighet" började bli lite för mycket efter 1½ vecka.
Speciellt på restauranger och i butiker. De är lite "på" för mycket. Men så blir det väl när man tjänar pengar på dricks.
Man lämnar ju dricks i princip överallt.
Man kan ju stämma någon för nästan vad som helst också så de är väl lite rädda för det också.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
732620
September 28, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

"But i thought cheeseburgers were good for my health"...

pachem
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 109
732637
September 28, 2004 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag suttit klistrad vid den där tråden i över en halvtimme och den har ju rasat totalt =P
Ett flertal personer som är emot USAs utrikespolitik argumenterar mot en person som tycker att USA gör allt rätt utan att komma med vettiga argument.

Ska läsa resten tror jag... detta var ju intressant =P
Måste bilda mig en skarp egen uppfattning om detta, det verkar behövas.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
732640
September 28, 2004 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Man blir så jävla förbannad på att det där landet är det mäktigaste i världen.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
732648
September 28, 2004 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Asså, jenkare har så dålig koll på sånt som sker utanför USA.

Ett par exempel min syrra fick höra när hon var utbytesstudent:

Men i sverige kan man väl inte gå ut med tanke på alla isbjörnar?

Här i USA har vi datorer, det är en maskin där man kan skriva brev etc...

Hur kan flygplanen lyfta och landa i sverige, ni har väl inte elektricitet?

Året var 2001..

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
732668
September 28, 2004 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

rsastin wrote: Amerikanarna är ju rätt inskränkta. 70% av befolkningen har ju inget pass och lämnar aldrig landet.
landet är ju så stort och har så pass många olika miljöer (klimat) så de behöver ju inte lämna landet när de ska på semester.
Jag har ju själv varit på Hawaii och i Kalifornien. Folk är rätt öppna och frågar en hel del om Europa.
Tyckte att deras öppenhet och "trevlighet" började bli lite för mycket efter 1½ vecka.
Speciellt på restauranger och i butiker. De är lite "på" för mycket. Men så blir det väl när man tjänar pengar på dricks.
Man kan ju stämma någon för nästan vad som helst också så de är väl lite rädda för det också.

Jag tror att det är föratt de inte vet så mycket om världen som de litar så blint på sina politiker (presidenten över allt annat)....
Snackade med en kille från usa på msn för ett tag sen och han var väldigt informerad om hur det låg till i världen men han berätta också att det nästan bara var han som va det och att de andra som han kände trodde att alla i mellanöstern var terrorister och att det står i typ islams heliga skrifter att USA var djävulen och att man skulle skada dem till varje pris(detta kom mycket från kyrkan i USA)...
Vilket var mycket oroväckande att höra eftersom USA nu är världens mäktigaste land och har mycket stora möjligheter att göra som de vill.
Tex att de har lika många kärnvapen som de i topp 10 i världen tillsammans har.... Medans de säger att de vill att andra länder ska avvekla sina kärnvapen.(För att bli mer mäktiga ?)
Jag blir bara mer och mer oroad över vad som kommer hända i framtiden om USAs smygoffensiv kommer att fortstätta.
Dom är bara för patriotiska.... 👿

EDIT: Nån som orkar leta upp den gammla tråden från när (Jag tror det var CoLiC) snackade med några amerikaner på nån army.com eller nått.. Den var intressant...

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
732673
September 28, 2004 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: [quote=rsastin]Amerikanarna är ju rätt inskränkta. 70% av befolkningen har ju inget pass och lämnar aldrig landet.

Jag tror att det är föratt de inte vet så mycket om världen som de litar så blint på sina politiker (presidenten över allt annat)....
Snackade med en kille från usa på msn för ett tag sen och han var väldigt informerad om hur det låg till i världen men han berätta också att det nästan bara var han som va det och att de andra som han kände trodde att alla i mellanöstern var terrorister och att det står i typ islams heliga skrifter att USA var djävulen och att man skulle skada dem till varje pris(detta kom mycket från kyrkan i USA)...
Vilket var mycket oroväckande att höra eftersom USA nu är världens mäktigaste land och har mycket stora möjligheter att göra som de vill.
Tex att de har lika många kärnvapen som de i topp 10 i världen tillsammans har.... Medans de säger att de vill att andra länder ska avvekla sina kärnvapen.(För att bli mer mäktiga ?)
Jag blir bara mer och mer oroad över vad som kommer hända i framtiden om USAs smygoffensiv kommer att fortstätta.
Dom är bara för patriotiska.... 👿

Mjo vi skulle slå ihop oss och visa vart skåpet skall stå :bgrin:
eller åka dit och bryta ner landet innefrån 😀

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
732684
September 28, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta påminner mig lite om tråden som colic skapade på något krigsforum just när usa hade invaderat irak.

För visst var det Colic som skrev den?

Iaf så gick ju den ut på att alla som inte sympatiserade med USA var terrorister.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
732711
September 28, 2004 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har slagit mig att nästan alla dessa rabiata antiamerikaner beter sig på precis samma korkade, hjärntvättade sätt som de hävdar att amerikanerna gör.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
732725
September 28, 2004 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Det har slagit mig att nästan alla dessa rabiata antiamerikaner beter sig på precis samma korkade, hjärntvättade sätt som de hävdar att amerikanerna gör.

🙂

Amerikaner må visa resten av omvärlden vad mosatsen till alllänbildad är om och om igen. Men det är ett förbannat trevligt land att vistas i! Så tillsvida man inte börjar snacka politik och dylikt förstås.

Även om jag inte kanske gillar deras politik gillar jag folket och definitivt landet för vad det har att erbjuda mm. Ni blandar ihop lite saker här och ni verkar vara väldigt snabba att dömma. Amerikaner är i regel lika trevliga och öppna som alla andra om än kanske till och med ännu mer.

Sen att dom spottar ur sig en och annan groda ska man nog ta med en klackspark istället 😉

//Andreas

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
732769
September 28, 2004 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

https://www.nordichardware.se/.....hp?t=87455

Känns som att man lägger alldeles för mycket på minnet. 🙄

Visst, alla amerikaner är inte så jävla smarta men Sverige är på väg åt samma håll om ingen har märkt det...

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
732978
September 28, 2004 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

amerikaner är trevliga men omvärden är ju inte deras land wink

sen vill jag itne påstå att vi eropeer är så välutbildade om de östra delarna elelr de mycket södra utav världen direkt(fast bättre än flera amerikaner vill jag påstå). Jag hade en liten trevlig konversation med en vännina idag på min lilla lunch och hon påstod att arabländerna var fulla med hedersmördare :bgrin: jag brann lite lätt men hejdade mig. sen efter att man sagt lite så påstod hon att "islamer" var fanatiker men efter lite hjälp av en av mina kamrater så van vi striden :p man ska inte säjja allt för mycket om grannens framsida förän man kollar på sin egen baksida

bjorne wrote: Ähh, de är bara inte så informerade om hur det är i Europa. Precis som svenskar inte är informerade om narkotika.

Med informerad menar jag informerad och inte propagerad :p

bjorne är narkotika kungen av sverige :p

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
732998
September 28, 2004 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.qsleeper.com/
................................................

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
733001
September 28, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Snowman89 wrote: http://www.qsleeper.com/
................................................

snögubben, vad är det här??

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 276
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL