en riktigt konstig sak hände mig nyss...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
en riktigt konstig sak hände mig nyss...
Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 23, 2005 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Hände en jävligt sjuk sak förut när jag kom hem från skolan 😕
Jag satte mig och käkade, sen gick jag upp på mitt rum och satte på datorn. När jag sen skulle sätta på mig headsetet så var det enda jag fick tag på en avsliten sladd... Jag tog upp sladden och såg att den var avsliten precis där som volymkontrollen sitter. Nu började det konstiga.

Dagen innan hade jag använt lurarna, hade på mig dom till ca kl23 igår kväll, då var dom hela. Men nu var dom avslitna och själva huvudenheten var borta... Kollade runt i rummet för att se vart själva lurarna låg, men jag hittade ingenting. Sen gick jag ut i hallen och kollade, och där låg dom. Dom låg ca 5m bort från sladden till dom. Ringde och frågade morsan vafan som hade hänt, (bara hon som varit hemma) och hon visste inget om detta. Däremot när hon legat och sovit på dagen (hon jobbar kväll) så hade hon hört massa rasslande, varpå min hund sprungit in i hennes rum och lagt sig där... Hon sa att det kanske var våran hund som trasslat in sig i lurarna och slitit aav dom, men jag anser att det är omöjligt, hur fan kan han slita av lurarna och sen föra ut dom i hallen? Och morsan har varit hemma hela dagen och inte en enda människa har varit i huset medans hon var hemma...

Vad tror ni har hänt? Tycker detta är lite scary asså :cy:

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
847746
February 23, 2005 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kanske går i sömnen och drog sönder dem då? 😀

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
847748
February 23, 2005 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Kola på Andarnas makt på TV4+ ikväll så kan ske du får något svar? wink .. Nä allvarligt det kan vara hunden om den tex gillar att tugga sladdar men det verkar mystiskt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
847749
February 23, 2005 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Kola på Andarnas makt på TV4+ ikväll så kan ske du får något svar? wink ..

:)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R

Troligen hunden som pajat dom dock 🙂

//Andreas

Extatic
Member
Medlem
847753
February 23, 2005 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Kola på Andarnas makt på TV4+ ikväll så kan ske du får något svar? wink .. Nä allvarligt det kan vara hunden om den tex gillar att tugga sladdar men det verkar mystiskt.

haha, Andarnas makt... Skrattade så jag grät sist jag såg det programet. Inget för mig tror jag 😉

Extatic
Member
Medlem
847756
February 23, 2005 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Asså jag tror inte det är hunden. Hur lyckas han släpa lurarna ut i hallen? Fan hatar när sånt här händer... Inga billiga lurar heller 🙁

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
847759
February 23, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe jag tror det är vovven med, vår hade ätit av kabeln mellan modem och jacket. 🙂

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
847763
February 23, 2005 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: Asså jag tror inte det är hunden. Hur lyckas han släpa lurarna ut i hallen? Fan hatar när sånt här händer... Inga billiga lurar heller 🙁

Han kanske bet i dom ? tog dom i munnen och gick iväg med dom till hallen ? hur svårt är det om det inte är en hund ala xxxxxxxs

kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
847774
February 23, 2005 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

illa illa illa , kanske går att löda.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
847778
February 23, 2005 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Men lukta på sladdarna som du hittade då, luktar dom gammal uggen röv så har väl troligen hunden varit där och secklat.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
847779
February 23, 2005 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ungefär som i förrgår när jag såg en riktigt stor skugga röra på sig längst bort i ett rum utan fönster. jag tände lyset och det fanns inget i rummet som skulle kunna röra på sig eller att ens likna den skuggan jag såg. :cy:

Extatic
Member
Medlem
847782
February 23, 2005 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Eric aka jaguLaren wrote: illa illa illa , kanske går att löda.

lurarna skiter jag nästan i i det här fallet, hade jag gjort sönder dom själv hade jag varit mer bekymrad om det. Det är liksom sättet dom gått sönder på, tänk om nåt ägg har varit i huset och donat 😕

fixar jag en lödkolv så är det lugnt, då löder jag ihop skiten...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
847791
February 23, 2005 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: ungefär som i förrgår när jag såg en riktigt stor skugga röra på sig längst bort i ett rum utan fönster. jag tände lyset och det fanns inget i rummet som skulle kunna röra på sig eller att ens likna den skuggan jag såg. :cy:

Skuggan försvinner ju när du tänder lyset #-o

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
847792
February 23, 2005 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: Asså jag tror inte det är hunden. Hur lyckas han släpa lurarna ut i hallen? Fan hatar när sånt här händer... Inga billiga lurar heller 🙁

Hur tunga är dina lurar egentligen? 😛
Massivt gjutjärn? 🙂

dree
Member
Medlem
847794
February 23, 2005 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: [quote=dree]ungefär som i förrgår när jag såg en riktigt stor skugga röra på sig längst bort i ett rum utan fönster. jag tände lyset och det fanns inget i rummet som skulle kunna röra på sig eller att ens likna den skuggan jag såg. :cy:

ja?
alltså jag öppnade dörren och ljuset som skapade skuggan kom bakom mig och skuggan försvann snabbt igen. sen tände jag lyset.

Extatic
Member
Medlem
847797
February 23, 2005 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Extatic]Asså jag tror inte det är hunden. Hur lyckas han släpa lurarna ut i hallen? Fan hatar när sånt här händer... Inga billiga lurar heller 🙁

Hur tunga är dina lurar egentligen? 😛
Massivt gjutjärn? 🙂

jomen asså, han kan ju bära dom i munnen... Men han brukar inte bita i saker förutom hans tennisbollar o sånt. Tror inte han lyckas "snubbla" ut lurarna i hallen...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
847798
February 23, 2005 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=Snorch][quote=dree]ungefär som i förrgår när jag såg en riktigt stor skugga röra på sig längst bort i ett rum utan fönster. jag tände lyset och det fanns inget i rummet som skulle kunna röra på sig eller att ens likna den skuggan jag såg. :cy:

ja?
alltså jag öppnade dörren och ljuset som skapade skuggan kom bakom mig och skuggan försvann snabbt igen. sen tände jag lyset.

Ähh skämta lite bara..

dree
Member
Medlem
847806
February 23, 2005 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: [quote=dree][quote=Snorch][quote=dree]ungefär som i förrgår när jag såg en riktigt stor skugga röra på sig längst bort i ett rum utan fönster. jag tände lyset och det fanns inget i rummet som skulle kunna röra på sig eller att ens likna den skuggan jag såg. :cy:

ja?

Ähh skämta lite bara..

och jag är lika trångsynt som vanligt embarassed
vi kan väl vara vänner ändå? :pidu:

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
847823
February 23, 2005 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

min katt slet sönder mina hörlurar, hittade en del under mattan...
Katthelvetet brukar jämt komma och dra i mina lurar när jag spelar.
Det ligger i djurs natur att vara onda mot dyra saker.. Dem betalar inte så dem visar ingen respekt.

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
847827
February 23, 2005 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är nog nån utomjordning.. 🙄
Inte kan hunden förstöra ett par hörlurar! *host*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 308
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL