En rolig idé för er fattiga studenter|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En rolig idé för er fattiga studenter
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 9, 2003 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade tänkt sätta mig ner med en hemsida. Då kom jag på denna idé:

http://www.tradedoubler.com får man lägga in ads på sidan, som vilka när man klickar på dom och låter fönstret ladda ett tag ger kanske 1 till 2 kr per klick.

Om jag då skulle lägga in kanske 3-4 st väl placerade ads på sidan och alla NH nissar kommer in å klickar på dom varje dag (vilket tar ca 2 minuter, så försök inte skylla på att det är jobbigt) så skulle detta på en månad ge:

4 x 200 x 31 = 24800:- :cy: (Visst borde man kunna få ca 200 pers att nappa...) Men visst ere skatt på det där också? :arg:

Då kunde jag hålla en lottning varje månad där 4 lyckliga vinnare får välja datagrunkor för 6900:- ? Låter lite för bra för att vara sant i mina öron, men bara tanken var värd att dela med sig av wink

Och nej, jag kommer inte att sno allt, jag har redan så myckt pengar att jag kan vara såhär givmild :bgrin: Jag lovar dyrt och heligt att hjälpa er fattiga studenter till en bättre dator 😛 Jag kan välan skriva någe konstrakt lr så? :bok: Självklart kunde jag kräva 10% av det, men vi får väl se hur stor respons jag får? laugh wink :bgrin:

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
387693
August 9, 2003 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm.. låter för bra föratt vara sant... å då e det oftast det också

"citat: okänd"

CoLiC
Member
Medlem
387699
August 9, 2003 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: hmm.. låter för bra föratt vara sant... å då e det oftast det också

"citat: okänd"

Men jag tycker idén är helt klart värd att testa

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
387701
August 9, 2003 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

njä sånt där tror jag inte en sekund på , samma smörja som slanten sorry.

CoLiC
Member
Medlem
387704
August 9, 2003 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

bloodman wrote: njä sånt där tror jag inte en sekund på , samma smörja som slanten sorry.

Nej faktiskt inte, jag vet flera sidor som använt tradedoubler förut med stor framgång, tex http://www.visse.nu, http://www.megadomain.net etc är vissa av dom. tradedoubler är ett seriöst företag.

CoLiC
Member
Medlem
387714
August 9, 2003 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

nej! äsh, läste att du måste fiffla med något på sidan för att få betalt, jo tjena. Dom har ändrat sen senast :arg:

Jaja, som heimdal sa dårå 👿

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
387716
August 9, 2003 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

varför inte göra en liten vänskapskrets av folk med hemsidor som klickar på varandras banners varje dag?

Eller så kan du ju lotta ut ett slumpmässigt IP nummer av nån som tryckt på bannern, så får denna en vapochill eller något ballt till datorn 🙂 Jag tror att du lockar till dig en hel del människor på det sättet 😀

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
387717
August 9, 2003 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

duh ok

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
387728
August 9, 2003 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Jag hade tänkt sätta mig ner med en hemsida. Då kom jag på denna idé:

http://www.tradedoubler.com får man lägga in ads på sidan, som vilka när man klickar på dom och låter fönstret ladda ett tag ger kanske 1 till 2 kr per klick.

Om jag då skulle lägga in kanske 3-4 st väl placerade ads på sidan och alla NH nissar kommer in å klickar på dom varje dag (vilket tar ca 2 minuter, så försök inte skylla på att det är jobbigt) så skulle detta på en månad ge:

4 x 200 x 31 = 24800:- :cy: (Visst borde man kunna få ca 200 pers att nappa...) Men visst ere skatt på det där också? :arg:

Då kunde jag hålla en lottning varje månad där 4 lyckliga vinnare får välja datagrunkor för 6900:- ? Låter lite för bra för att vara sant i mina öron, men bara tanken var värd att dela med sig av wink

Och nej, jag kommer inte att sno allt, jag har redan så myckt pengar att jag kan vara såhär givmild :bgrin: Jag lovar dyrt och heligt att hjälpa er fattiga studenter till en bättre dator 😛 Jag kan välan skriva någe konstrakt lr så? :bok: Självklart kunde jag kräva 10% av det, men vi får väl se hur stor respons jag får? laugh wink :bgrin:

Jag ger precis samma erbjudande med endast 9% i egen vinning

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
387735
August 9, 2003 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=CoLiC]Jag hade tänkt sätta mig ner med en hemsida. Då kom jag på denna idé:

lol, om man skulle beskriva alla medlemmar här på nh med en bild/citat mm. så skulle ovanstående citat absolut vara pim_'s...en äkta pim_ kommentar!!! keep it up! 😉

aJjE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1044
387765
August 9, 2003 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm, det var verkligen klokt tänkt.

Mattias aka [NH]TheGhozt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
387777
August 9, 2003 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju klart en god idé. Men frågan är om den skulle fungera i praktiken. Allt för många kanske tröttnar på den minimala chansen att vinna? Vem vet. Men det är helt klart en god tanke och gärning för alla oss fattiga studenter etc.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
387789
August 9, 2003 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Mattias aka [NH wrote: TheGhozt]Det är ju klart en god idé. Men frågan är om den skulle fungera i praktiken. Allt för många kanske tröttnar på den minimala chansen att vinna? Vem vet. Men det är helt klart en god tanke och gärning för alla oss fattiga studenter etc.

Om det nu skulle funka kanske det inte vore så bra om en person vann flera gånger 😀

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
388009
August 10, 2003 - 2:20 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=CoLiC]Jag hade tänkt sätta mig ner med en hemsida. Då kom jag på denna idé:

du jag kan sänka mig till 5% egen vinning Och det är en Kändis vid rodret.
resterande pengar går till dom 3 vinnande tävlarna.
men jag återkommer imorn i ett lite mer nyktert tillstånd.022222222222222222222222'
45

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 126
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL