En sån j*vla s*tans otur! (ursäkta språket)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En sån j*vla s*tans otur! (ursäkta språket)
Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 10, 2003 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det började med när min plastmorsas dator gick sönder då jag haft den under ett lan, Då blev hon inge glad och sa att jag aldrig fick använda den mer. Okej, tänkte jag, jag kan inte leva utan dator..Så min polare kom på en bra ide varför inte köpa en egen dator, så en vecka senare bestämde vi eller jag för att köpa en bra dator..så där satt vi och kollade igenom vad jag skulle ha och fick ihop rätt bra grejor för dom pengarna jag tjänat ihop från sommarn ( 14000 kr )...När då vi fått alla grejor så började vi pilla på det och satte i allting i datorn..Oj vad glad man va!!!
känslan att ha en egen dator, en riktigt bra dator, en som skulle kicka azz på lan och så vidare..När vi skulle starta skiten så gick den inte igång ville inte starta, 2 min senare ( BOMMMM ) skiten exploderar bara så där från agget..okej kul...tänkte jag nu har man sett allt, så jag beställer ett annat nätagg och låter försäljaren montera det samt USB-sladdarna.. men men...när jag då fått andra agget monterat och vi försöker start den, säger det "BOMMM" igen...Nej! skriker man, varför jag, varför just jag..så vi bestämer oss för att skicka datorn till en som kan en datorkunnig typ som kan hjälpa oss med detta problem..När vi skickat det till han så sa han allting kommer att gå på 800 kr ( Felsökning och ännu ett nytt nätagg )..När det gått 2 veckor ringer han och säger att det är klart du kan komma och hämta datan nu..KUL...fort hämtar man den och skall än en gång trycka på denna förbannade knapp som skall sätta igång datorn....men den gick igång och fungerade bra så där i en 30 sec..då stängde skiten bara av sig..jaha kul jäv.igt kul....Då finns det bara en sak att göra skicka tillbaka datorn till den "KunnigaTypen" = NOT...När det då ytterliggare gått 1 vecka så ringer han igen och säger du kan hämta den nu..Så denna gång kom han med datorn till oss då jag satt på ett lan då..Sätter igång skiten igen och ber till GUD snällt Fungera nu..Och det gjord den " IGEN "...Där satt man på lanet som Kung vilken känsla det var, fort börjar man installera Xp och allt annat nödvändigt som man behöver..Men den fungerade utmärkt, och när man var klar med allt det så började man spela på full rulle vilket var jäkligt kul må jag säga...Efter lanet, när man fått hem datorn till sig och skall börja spela Unreal 2 på fullaste grafik som gick så där i en vecka, där en en gång datorn börjar strula som förut, den bara stänger av sig....Fort upp med telefonen och ringer min polare och säger det vilket han tyckte var skit helt enkelt, precis som jag....Och så fortsatte vi i några veckor med att försöka att få igång den klokt. Men det gick inte bra. Så där låg datorn i hans rum och samlade damm..efter någon vecka till så säger jag vi skickar tillbaka den till butiken vi köpt allt så får dom fixa det..Så vi sänder iväg den och det tar en hel månad, då var jag tvungen att skriva till dom och fråga om det var klara snart, och höra om det går bra..En dag senare får jag svar och står ( Vi ber om ursäkt för att det tatt så lång tid, men för det så drar vi av 20% så länge )...Shysst tycker man...Men så kommer denna dag (Den 10 Juli 2003, ung. ett halvt år efter beställning) då Min Morsa fyller 40 år..så jag ringer henne för att Gratulera.. Hon blev glad och tackade..Men sen kom det ULTIMATA som bara inte kunde hända..Hon sa: Tim, jag har en dålig Nyhet..dina grejor som du skickat till DATORBUTIKEN.COM kom aldrig fram dom är borta..Då var det nära att tårar började spruta omkring en..Alltså posten har slarvat bort allt eller så har någon snott det (datorbutiken.com?)..Kan man ha mer otur??

LID MED MIG.................

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
367635
July 10, 2003 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

vilken jävla historia...jag lider med dig

chippen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1614
367636
July 10, 2003 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

F*n du har nog mest otur i hela världen!!!!¨

Jag tycker att det är riktigt synd om dig...

drotz2000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 643
367637
July 10, 2003 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjo!

Det får posten ersätta, svårare än så är det inte.
Sen ska man inte handla av DB för som är sämst i Sverige.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
367640
July 10, 2003 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Men om posten/db.com har slarvat bort grejerna och du har kvitto på att du skickade iväg samt kvitto på delarna så borde du full erkättning för datorn och kan åter igen köpa en mastoodont dator 🙂

Du har ju haft väldigt otur speciellt med nätaggen. Byggde nyss själv ihop en dator och allt funkar väl.

Eller så låter det som du är väldigt okunnig på datorer och har sönder varje dator du får ?

Stinger
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 241
367648
July 10, 2003 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff jag tror på din sista mening, jag tvivlar på att 2 st nätagg exploderar på rad. Vet man inte vad man pysslar med så skall man nog låta någon som kan sätta ihop en datorn göra det, för det är inte "bara att sätta ihop"

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
367649
July 10, 2003 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

konstiga grejer det där.. nätagg ska väl fan inte explodera en efter en.. 🙁

Gorbarog
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
367651
July 10, 2003 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

efter någon vecka till så säger jag vi skickar tillbaka den till butiken vi köpt allt så får dom fixa det..Så vi sänder iväg den och det tar en hel månad, då var jag tvungen att skriva till dom och fråga om det var klara snart, och höra om det går bra..En dag senare får jag svar och står ( Vi ber om ursäkt för att det tatt så lång tid, men för det så drar vi av 20% så länge )...Shysst tycker man...Men så kommer denna dag (Den 10 Juli 2003, ung. ett halvt år efter beställning) då Min Morsa fyller 40 år..så jag ringer henne för att Gratulera.. Hon blev glad och tackade..Men sen kom det ULTIMATA som bara inte kunde hända..Hon sa: Tim, jag har en dålig Nyhet..dina grejor som du skickat till DATORBUTIKEN.COM kom aldrig fram dom är borta

Förstår inte om dom inte kom fram till DB.com hur kan dom då be om ursäkt för att det har tagigt lång tid? Och om dom kom bort när dom skickades från db.com så SKA posten ersätta dig.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
367664
July 10, 2003 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

holy crap man.
låt nån kunnig sätta ihop skiten nästa gång och se till att du får ersättning eftersom ansvaret inte ligger på dig.

btw, använd Enter lite oftare .

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
367675
July 10, 2003 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror att det kan blir svårt att få posten att ersätta grejjerna, tyvärr. Dom brukar fråga om man vill ha en försäkring för om grejjerna skulle försvinna så då får man ersättning till en viss summa. Och det verkar inte dom du gjort det?!

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
367689
July 10, 2003 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Imperial Tim: Nedrans otur...

Waco:
CS klan ~ En löst sammansatt gruppering av målbrotskraxande lunarstormwannabes som orytmiskt slår på sina tangentbord i frustration.
hahaha så rätt!!
Men du glömde "lyfter på musen 20ggr för att vrida sig 90grader", jag har sett det live och det var nästan lika roligt som Imperial Tims historia är sorglig.

Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
367708
July 10, 2003 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Anledningen till att det small två gånger är att Usb kablarna var trasiga. Och den så kallade Dataexperten lyckades få ett av aggen att smälla..

Och tack till dom som lider med mig...

cry cry

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
367725
July 10, 2003 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

fy fan.. vet inte vad man ska säga om denna datorkunniga person..

Men jag hoppas att du inte har några problem med datorer nu.

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
367740
July 10, 2003 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Ofan Tim? :/

Taskigt! Vad har du då lärt dig av detta?

Jo handla aldrig av datorbutiken!

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
367748
July 10, 2003 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår inte varför det ska vara så svårt att springa till närmaste datorbutik och handla.. :rollsmile:

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
367753
July 10, 2003 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Oh fyfan vilken otur, lider med dig cry.

FluX
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
367789
July 10, 2003 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

datorer är bra, roliga på alla sätt o vis..
men när dom väl klyddar och allt runt dom klyddar.. då vill man bara kasta dom i hamnen..

jag iaf =)

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
367844
July 10, 2003 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

du får ju det ersatt så...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
367879
July 10, 2003 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Lider med dig... Jäkligt tradigt när sådant här händer...

Detta måste ju gå att få ersättning för... (Försökte läsa lite om postens villkor, men är för trött nu... Men som jag förstod det kan du få en viss ersättning i alla fall. Vad säger ni andra???)

EDIT: Plastmorsa??????

DrummelHolmen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
409280
September 10, 2003 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

sorglig historia men vad var det för delar?

om vi vet delarna kanske vi kan se vad som var fel eller om det skulle funka direkt(är det dem som finns i sigen?).

och om du har kvitto på att du har skickat med posten så måste du ju få pengar för det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 36
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL