February 7, 2003
Det började med när min plastmorsas dator gick sönder då jag haft den under ett lan, Då blev hon inge glad och sa att jag aldrig fick använda den mer. Okej, tänkte jag, jag kan inte leva utan dator..Så min polare kom på en bra ide varför inte köpa en egen dator, så en vecka senare bestämde vi eller jag för att köpa en bra dator..så där satt vi och kollade igenom vad jag skulle ha och fick ihop rätt bra grejor för dom pengarna jag tjänat ihop från sommarn ( 14000 kr )...När då vi fått alla grejor så började vi pilla på det och satte i allting i datorn..Oj vad glad man va!!!
känslan att ha en egen dator, en riktigt bra dator, en som skulle kicka azz på lan och så vidare..När vi skulle starta skiten så gick den inte igång ville inte starta, 2 min senare ( BOMMMM ) skiten exploderar bara så där från agget..okej kul...tänkte jag nu har man sett allt, så jag beställer ett annat nätagg och låter försäljaren montera det samt USB-sladdarna.. men men...när jag då fått andra agget monterat och vi försöker start den, säger det "BOMMM" igen...Nej! skriker man, varför jag, varför just jag..så vi bestämer oss för att skicka datorn till en som kan en datorkunnig typ som kan hjälpa oss med detta problem..När vi skickat det till han så sa han allting kommer att gå på 800 kr ( Felsökning och ännu ett nytt nätagg )..När det gått 2 veckor ringer han och säger att det är klart du kan komma och hämta datan nu..KUL...fort hämtar man den och skall än en gång trycka på denna förbannade knapp som skall sätta igång datorn....men den gick igång och fungerade bra så där i en 30 sec..då stängde skiten bara av sig..jaha kul jäv.igt kul....Då finns det bara en sak att göra skicka tillbaka datorn till den "KunnigaTypen" = NOT...När det då ytterliggare gått 1 vecka så ringer han igen och säger du kan hämta den nu..Så denna gång kom han med datorn till oss då jag satt på ett lan då..Sätter igång skiten igen och ber till GUD snällt Fungera nu..Och det gjord den " IGEN "...Där satt man på lanet som Kung vilken känsla det var, fort börjar man installera Xp och allt annat nödvändigt som man behöver..Men den fungerade utmärkt, och när man var klar med allt det så började man spela på full rulle vilket var jäkligt kul må jag säga...Efter lanet, när man fått hem datorn till sig och skall börja spela Unreal 2 på fullaste grafik som gick så där i en vecka, där en en gång datorn börjar strula som förut, den bara stänger av sig....Fort upp med telefonen och ringer min polare och säger det vilket han tyckte var skit helt enkelt, precis som jag....Och så fortsatte vi i några veckor med att försöka att få igång den klokt. Men det gick inte bra. Så där låg datorn i hans rum och samlade damm..efter någon vecka till så säger jag vi skickar tillbaka den till butiken vi köpt allt så får dom fixa det..Så vi sänder iväg den och det tar en hel månad, då var jag tvungen att skriva till dom och fråga om det var klara snart, och höra om det går bra..En dag senare får jag svar och står ( Vi ber om ursäkt för att det tatt så lång tid, men för det så drar vi av 20% så länge )...Shysst tycker man...Men så kommer denna dag (Den 10 Juli 2003, ung. ett halvt år efter beställning) då Min Morsa fyller 40 år..så jag ringer henne för att Gratulera.. Hon blev glad och tackade..Men sen kom det ULTIMATA som bara inte kunde hända..Hon sa: Tim, jag har en dålig Nyhet..dina grejor som du skickat till DATORBUTIKEN.COM kom aldrig fram dom är borta..Då var det nära att tårar började spruta omkring en..Alltså posten har slarvat bort allt eller så har någon snott det (datorbutiken.com?)..Kan man ha mer otur??
LID MED MIG.................
July 11, 2002
Men om posten/db.com har slarvat bort grejerna och du har kvitto på att du skickade iväg samt kvitto på delarna så borde du full erkättning för datorn och kan åter igen köpa en mastoodont dator 🙂
Du har ju haft väldigt otur speciellt med nätaggen. Byggde nyss själv ihop en dator och allt funkar väl.
Eller så låter det som du är väldigt okunnig på datorer och har sönder varje dator du får ?
March 6, 2001
June 17, 2003
efter någon vecka till så säger jag vi skickar tillbaka den till butiken vi köpt allt så får dom fixa det..Så vi sänder iväg den och det tar en hel månad, då var jag tvungen att skriva till dom och fråga om det var klara snart, och höra om det går bra..En dag senare får jag svar och står ( Vi ber om ursäkt för att det tatt så lång tid, men för det så drar vi av 20% så länge )...Shysst tycker man...Men så kommer denna dag (Den 10 Juli 2003, ung. ett halvt år efter beställning) då Min Morsa fyller 40 år..så jag ringer henne för att Gratulera.. Hon blev glad och tackade..Men sen kom det ULTIMATA som bara inte kunde hända..Hon sa: Tim, jag har en dålig Nyhet..dina grejor som du skickat till DATORBUTIKEN.COM kom aldrig fram dom är borta
Förstår inte om dom inte kom fram till DB.com hur kan dom då be om ursäkt för att det har tagigt lång tid? Och om dom kom bort när dom skickades från db.com så SKA posten ersätta dig.
March 20, 2003
Imperial Tim: Nedrans otur...
Waco:
CS klan ~ En löst sammansatt gruppering av målbrotskraxande lunarstormwannabes som orytmiskt slår på sina tangentbord i frustration.
hahaha så rätt!!
Men du glömde "lyfter på musen 20ggr för att vrida sig 90grader", jag har sett det live och det var nästan lika roligt som Imperial Tims historia är sorglig.
August 20, 2001
Lider med dig... Jäkligt tradigt när sådant här händer...
Detta måste ju gå att få ersättning för... (Försökte läsa lite om postens villkor, men är för trött nu... Men som jag förstod det kan du få en viss ersättning i alla fall. Vad säger ni andra???)
EDIT: Plastmorsa??????
1 Guest(s)