January 28, 2004
Satt och slötittade på tv:n och fick på 60 minutes. Dom hade ett reportage om ett nytt läkemedel mot övervikt. Det var en kaktus som bara växer i Kalahari öknen som bush männen bara tuggat i sådär en hundratusen år innan någon från västvärlden visat något intresse. 🙄
Reportern tog en tugga och kände tydligen inget behov av att äta eller dricka på resten av dan!
Super tänkte jag, ro hit med en kaktus då!
(Är inte överviktig men skulle som nog många andra må bra av att gå ner lite).
Det är bara det att ett företag känt till den i över 30 år, och under hela tiden försökt hita en syntetiskt motsvarighet eller isolera ämnet och sälja det i tablettform. Allt för att tjäna pengar och snuva dom fattiga bushmännen på pengar. Det gick i alla fall inte så nu odlar man enorma mänder kaktusar i sydafrika.
Man äter det ju hellre som en vanlig grönsak än att petar i sig en massa kemikalier! I alla fall så kommer den troligtvis ut på marknaden 2008 och är lösningen på dom överviktigas problem!
January 28, 2004
Man kan inte jämföra att sitta och sniffa lim med kaktusen 🙂
Den är inte beroende framkallande och har såvitt dom vet inga biverkningar.
Annars hade ju inte reportern ätit den, tvivlar på att hon hade kört inn en spruta med heroin i armen.
Hon såg i alla fall inte ut som en pundare 😀
January 12, 2004
Är den släkt med Peyotekaktus?
April 20, 2002
Mja att inneha en Peyote eller en San Pedro tror jag inte är olagligt. Att utvinna meskalinet däremot kan ju diskuteras.
Funderar på att själv skaffa mig en San Pedro eller en Peyote för framtida trevligheter....:D
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 28, 2001
Coolt, men om den tar bort hunger och törstkänslan så kan ju mindre smarta folk dö av uttorkning osv.
Precis som XTC
men lyckas dom begränsa tiden på effekten så kan den ju användas istället för måltid 1-2 gånger om dagen.
jag ser mångmiljarder att tjäna på den kaktusen.
February 11, 2004
Swinger wrote: Jag tror inte den kaktusen är någon direkt lösning på vikt problem, som Mind säger, minder smarta människor kommer dö av den. Och om den stillar hunger och törst känslor så fungerar den som Heroin, och vi alla vet hur knarkare ser ut, väldigt undernärda..
Är det inte amfetamin som gör att man tappar koll på att äta och sova??
En kompis körde med det ett tag för att orka jobba mer..Vilket naturligtvis var helidiotiskt..Han fastnade i det ett par år, men hade förstånd att söka hjälp när han insett fakta..Han var beroende.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 11, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Swinger]Jag tror inte den kaktusen är någon direkt lösning på vikt problem, som Mind säger, minder smarta människor kommer dö av den. Och om den stillar hunger och törst känslor så fungerar den som Heroin, och vi alla vet hur knarkare ser ut, väldigt undernärda..
Är det inte amfetamin som gör att man tappar koll på att äta och sova??
En kompis körde med det ett tag för att orka jobba mer..Vilket naturligtvis var helidiotiskt..Han fastnade i det ett par år, men hade förstånd att söka hjälp när han insett fakta..Han var beroende.
Jag är inte 100% säker, men jag vet att knark i allmänhet bedöver/stillar hjärnans behov (det är därför morfin används som smärtstillande) så man känner inget behov av mat, eller dricka, och i anfetamins fall så känner man sig pigg osv
January 28, 2004
Japp Hoodia var det kaktusen hette. Alla som fortfarande tror att det är någon typ av knark bör läsa artikeln som Obelix hittade. Tack för den.
Även om Hoodia inte verkar vara beroende framkallande lär det ju komma vissa bestämmelser så att inte en massa anorexier och andra börjar trilla av pinn.
1 Guest(s)