November 22, 2001
Efter att ha läst en recension på nya "Wedding Crashers" slog det mig att alla amerikanska komedier får väldigt dåliga betyg av alla kritiker.
Är det nån slags trend bland dem att sätta dåligt betyg?
Lite som någon slags skolgårdstryck, man får inte tycka att det är roligt för då är man en tönt?
Nu har jag inte sett denna filmen, den kanske verkligen är så urusel som recensenten i fråga tycker, men jag tror aldrig jag sett en liknande film få mer än en 3'a i betyg och det är väldigt sällsynt.
November 27, 2003
Gueno wrote: [quote=Delph1]Amerikanska komedier är i regel dåliga. Det är inte svårare än då 😉
//Andreas
Tycker du att Friends, Simpsons å Futurama är dåligt?
I regel och då framförallt långfilmer 😉
Jag har fortfarande rekordet i Simpsons-triva i en viss kanal på Dalnet 😛
//Andreas
October 28, 2002
Ni som sett HippHipp vet hur det går till när filmer recenseras...
"Japanskt!? Höj det för fan, höj det!"
Min teori är att personer som ser så mkt film blir less på allting som liknar något annat. Därför får endast filmer som är udda på något vis bra betyg, allt annat känns tråkigt då dom redan sett det.
Sen har vi ju givetvis alla kulturfånar som ska hålla på... Ingmar jävla bergman är kass, ingen att bråka om ens.
November 27, 2003
Hauk wrote: Ni som sett HippHipp vet hur det går till när filmer recenseras...
//...//
Sen har vi ju givetvis alla kulturfånar som ska hålla på... Ingmar j**la bergman är kass, ingen att bråka om ens.
Hehe, journalisten i Hipp Hipp är klockren 😀
Stackars praktikant säger jag bara.
Fanny och Alexander är nog det bästa som gjorts i Sverige dock, men sen måste jag nog hålla med om att jag inte är helt förtjust i de mer artistiska utsvängningarna han gör ibland. 😉
Får tipsa om denna igen då:
https://www.nordichardware.se/.....18938.html
//Andreas
June 18, 2001
Hauk wrote: Ni som sett HippHipp vet hur det går till när filmer recenseras...
Min teori är att personer som ser så mkt film blir less på allting som liknar något annat. Därför får endast filmer som är udda på något vis bra betyg, allt annat känns tråkigt då dom redan sett det.
Sen har vi ju givetvis alla kulturfånar som ska hålla på... Ingmar j**la bergman är kass, ingen att bråka om ens.
Nej då. Jag ser inte ofta på film. Att jag gillar japanska filmer beror på att de är dramatiska. Action tråkar ut mig.
July 14, 2004
Collateral wrote: Jim Carrey är den enda filmskådespelaren av dom amerikanska som gör sig bra på bioduken annars ska det vara amerikansk tv-show komedi.
Snarare så att han kör samma gimmicks som alltid i varje film, varje sketch, varje gång, varje år, ut och in... i sann robert gustafsson anda... tråkigt efter man sett filmerna ett antal gånger ( sketcherna) ... men för "first timers" så är det väl kul...
Sen håller jag inte med alls, tycker amerikansk komedi är toppen av allt, speciellt college filmer, finns det nåt som är roligare att skämta om än drogmissbruk, brudar,sprit,FOOTBALL!, och skola? NEJ! Filmer så som Wedding crashers, The New Guy,EUROTRIP, Dazed and Confused,AMERICAN GRAFFITTI,RUN RONNIE RUN!, och sist men INTE minst; VAN WILDER
DET BLIR FANIMEJ INTE MER KLOCKRENT! Det går rakt in i hjärtat på mig och får mig på allmänt gott humör!
En sån komedi som Wedding crashers borde sättas på en pediestal och hyllas av oss dödliga !
Sen får man även räkna med att kritiker är just... Kritiker, deras jobb är att hitta fel,tabbar, dylikt, det är sånt man inte får leta efter i dessa filmer, för det är just det som gör dom så klockrena!, så rena och så glamorösa!
... ahh 😎 det kändes bra!
July 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=Gueno][quote=Delph1]Amerikanska komedier är i regel dåliga. Det är inte svårare än då 😉
//Andreas
Tycker du att Friends, Simpsons å Futurama är dåligt?
I regel och då framförallt långfilmer 😉
Jag har fortfarande rekordet i Simpsons-triva i en viss kanal på Dalnet 😛
//Andreas
Din forumsbild :P... southpark 😉 ^^
och så nämner han inte den... bah! 😉
July 13, 2002
Nomic du räknade precis upp ett par av mina favortifilmer, men Van Wilder som sista flaggskeppet 😀
Rekommenderar följade liknande filmer: "Harold and Cumar go to White Castle" (Indiern från Van Wilder är med), "Slackers", "Sorority Boys" och "White Chicks" (har en del roliga scener)... "Jay and silent bob strikes back" följer även samma humor...
April 18, 2003
Json_81 wrote: Efter att ha läst en recension på nya "Wedding Crashers" slog det mig att alla amerikanska komedier får väldigt dåliga betyg av alla kritiker.
Är det nån slags trend bland dem att sätta dåligt betyg?
Lite som någon slags skolgårdstryck, man får inte tycka att det är roligt för då är man en tönt?Nu har jag inte sett denna filmen, den kanske verkligen är så urusel som recensenten i fråga tycker, men jag tror aldrig jag sett en liknande film få mer än en 3'a i betyg och det är väldigt sällsynt.
Ditt inlägg blir lite komiskt då jag läste recensionen av just wedding crashers i Expressen i fredags. Där fick den en 4 i betyg iaf. =)
March 3, 2004
Kritikerna bedömer inte filmer som vi bedömer filmer. De analyserar på ett helt annorlunda sätt än vi gör.
Precis som att Liza Marklund eller Henning Mankell inte uppfyller kraven för att få nobelpriset i litteratur uppfyller inte filmer som "Jurassic Park" och "Dum & Dummare" kraven för Guldpalmen.
Frågan är ju om det är våra eller kritikernas krav som är orimliga.
(Jag säger: skit i recensionerna och se filmer du tror du gillar.)
1 Guest(s)