En tankelek...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En tankelek...
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 29, 2004 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Ponera att du av någon anledning blir dömd ill 15-20 i fängelse, orsaken och om du är oskyldig eller inte är irrelevant.
Du ska bara sitta i fängelse 15-20 år.

Hur skulle du vilja ha det?

Skulle du vilja träffa dina nära och kära?
Hur skulle du vilja träffa dom?

Skulle du vilja ha permisioner?
Hur långa permisioner?
Hur ofta?

Vad skulle ni göra med tiden?
Dvs skulle ni plugga eller slappa?

Skulle ni söka er till ett gäng, eller försöka hålla er på er kant, eller bara vara er själv?

Hoppas ni fattar vad jag menar wink
Det vore kul om vi kunde hålla denna tråden på en seriös nivå.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
733842
September 29, 2004 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Man vill ju självklart ta vara på tiden på något sätt, kanske ta och läsa så mycket som möjligt, sak samma om det är kurser eller bara böcker, bara man lär sig saker så är det nog bra. Sedan är det klart att man vill träffa sina bekanta så mycket som möjligt, ha många och långa permissioner är inte heller fel.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
733848
September 29, 2004 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Ponera att du av någon anledning blir dömd ill 15-20 i fängelse, orsaken och om du är oskyldig eller inte är irrelevant.
Du ska bara sitta i fängelse 15-20 år.

Hur skulle du vilja ha det?

Skulle du vilja träffa dina nära och kära?
Hur skulle du vilja träffa dom?

Skulle du vilja ha permisioner?
Hur långa permisioner?
Hur ofta?

Vad skulle ni göra med tiden?
Dvs skulle ni plugga eller slappa?

Skulle ni söka er till ett gäng, eller försöka hålla er på er kant, eller bara vara er själv?

Hoppas ni fattar vad jag menar wink
Det vore kul om vi kunde hålla denna tråden på en seriös nivå.

Herregud, 15-20 år är för mycket för man ska plugga iaf tycker jag.

Jag skulle vilja träffa familj på permissioner iaf.
Helst permision varje helg. wink

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
733852
September 29, 2004 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle uppföra mig väl först och främst. Då kommer man ut efter halva tiden.
Sedan skulle man passa på att lära sig saker och träna en hel del. Med tanke på att man har det ändå rätt bra i svenska fängelser så skulle det nog kunna fungera.
Och om folk fortfarande ville träffa en så skulle jag gärna ta emot besök, eller ha permision någon gång då och då. Runt jul och så skulle ju vara trevligt.
Sedan skulle jag nog hålla mig rätt mycket för mig själv, om det inte dyker upp lite trevliga personer, om man nu har tur att det finns personer som är oskyldiga, som jag skulle vara..;)

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
733859
September 29, 2004 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle vilja ha ett trevligt rum med säng, wc, dator+internet, tv.

Självklart skulle jag vilja träffa mina nära och kära så ofta som möjligt. Träffar dom på permisionerna, självklart kommer dom och hälsar på också. 🙂

Permision varje helg och vid högtider skulle väll vara lagom, då det är roligast att vara ute också.

Vad man skulle göra är väll lite svårt att svara på, till en början skulle jag förmodligen bara slappa, men hade nog blitt tråkigt med längden. Förhoppningsvis så finns det något roligt ämne att plugga.

Klart man skulle försöka leta upp lite polare på insidan också, om det är ett gäng eller inte spelar väll ingen roll.

Krqagyzzz
Member
Medlem
733861
September 29, 2004 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Hellspawn79 wrote: Jag skulle uppföra mig väl först och främst. Då kommer man ut efter halva tiden.
Sedan skulle man passa på att lära sig saker och träna en hel del. Med tanke på att man har det ändå rätt bra i svenska fängelser så skulle det nog kunna fungera.
Och om folk fortfarande ville träffa en så skulle jag gärna ta emot besök, eller ha permision någon gång då och då. Runt jul och så skulle ju vara trevligt.
Sedan skulle jag nog hålla mig rätt mycket för mig själv, om det inte dyker upp lite trevliga personer, om man nu har tur att det finns personer som är oskyldiga, som jag skulle vara..;)

Om man nu skall åka in för något så vill man ju inte åka in för rån lr nått utan istället något fett ekonomiskt brott som ger en en massa cash och 15 år på kåken. Åker man in för det kan man ju hoppas på att man inte hamnar bland de värsta psykmördarna iaf.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
733958
September 29, 2004 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart skulle jag vilja träffa nära och kära. Permisioner så ofta så möjligt. Jag skulle nog läst väldigt mycket om jag suttit i fängelset. :> Kanske sökt mig till ett gäng för att få beskydd om det hade varit oroligt på fängelset.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
733967
September 29, 2004 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

jag hade gjort allt för att fly, inte en chans i helvete att någon ska hålla mig inlåst i 20 år.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
733971
September 29, 2004 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas på att få träffa nära och kära så ofta som möjligt. Troligen skulle jag läst en del.

Sen skulle man sökt sig till ett gäng och hoppas på att man inte bli bangad i duschen..

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
734001
September 29, 2004 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle vilja ha något att göra om dagarna, läsa, träna och kanske nåt att jobba med. Gärna tillgång till internet med 8)
Permission en gång i veckan, en helg kanske.
Vänner och släkt räcker nästan att träffa på permissioner.
Skulle nog försöka skaffa lite vänner så att man inte råkar ut för några tråkigheter och för att man nog inte klarar att sitta i 15 år utan vänner.

Inte så mycket till straff, men om jag själv skulle få bestämma över hur jag själv vill ha det så funkar det väl =)

Krqagyzzz
Member
Medlem
734021
September 29, 2004 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: jag hade gjort allt för att fly, inte en chans i h*****e att någon ska hålla mig inlåst i 20 år.

Men om man skall fly så måste man se till att man har sin ekonomi säkrad, annars så blir det bara som en weekend.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
734030
September 29, 2004 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle nita på värstingarna där inne, dominera, göra knark- och vapenaffärer och komma ut som mångmiljonär 20 år senare...

Krqagyzzz
Member
Medlem
734103
September 29, 2004 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Skulle nita på värstingarna där inne, dominera, göra knark- och vapenaffärer och komma ut som mångmiljonär 20 år senare...

eller så kommer du ut 2 dagar efter du nitat värstingarna, med fötterna först.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
734144
September 29, 2004 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Skulle nita på värstingarna där inne, dominera, göra knark- och vapenaffärer och komma ut som mångmiljonär 20 år senare...

haha det låter som sulans melodi wink

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
734191
September 29, 2004 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte utan min dator ! !

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
734404
September 30, 2004 - 6:19 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: jag hade gjort allt för att fly, inte en chans i h*****e att någon ska hålla mig inlåst i 20 år.

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
734459
September 30, 2004 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle vilja ha permision i 15-20 år...

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
734516
September 30, 2004 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

Att söka sig till gäng är ju någonting som man skulle göra för att känna sig trygg.. Och det är klart att man vill ha permisioner, inom en rimlig nivå givetvis!

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
735202
September 30, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Träffa nära och kära så ofta dom vill och så ofta man får. Sen en dator + internet + egen wc.
Sedan för att få tiden att gå så skulle jag börja gymma och läsa massvis, kanske se om man får något jobb på fängelset för att få tiden att gå. Skulle även sköta mig något groteskt så man kommer ut fortare. Skulle nog hålla mig för mig själv, men om man nu hittar på en hyvens grabb så kanske man skulle börja umgås med honom. Kanske skulle skriva en bok om mitt liv eller liknande också. Varför man nu skulle det.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
735433
October 1, 2004 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jobbiga frågor du kommer med.
Även om jag skulle komma ut efter halva tiden så är 5-10 år fruktansvärt länge att sitta inspärrad.

Skulle nog sysselsätta mig så mycket som möjligt för att koppla bort helt enkelt.
Skulle nog träna som en tok, även fast jag inte lyfter ett finger i vanliga livet.

Hålla sig på sin kant är nog svårare än vad man tror. Man behöver kontakt med riktiga människor, vad det än är för människor.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 261
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL