July 29, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Callister]Svarta hål är grymt. Finns massor att läsa här, på svenska.
http://www.kosmologika.net/Blackholes/
Svarta hål är inte fy skam..
Jag kommer osökt att tänka på en negress nere i Stockholm som jag sällskapade med ett tag..
...
:cy:
:)R
June 29, 2004
UFON: Nja, tror inte det, ett ufo trorjag skulle ses på nån radar lr radiomottagare av något slag och att det allt ses av iprincip en gammal banjospelande sydstatare åt gången, jag tror nog att fler personer skulle se ett ufo.
RYMDEN: Svartahål finns det inga bevis för att dom finns, men forskare har suttit flera sömnlösa nätter och räknat och räknat och testat och testat och kom då fram till att det är en möjlighet.
MIN SJUKA EXISTERINGS TEORI: Jag tänkte så hära, eftersom en atom ser ut så här:
[Image Can Not Be Found]
ochvårat solsystem såhär:
[Image Can Not Be Found]
vore det då inte coolt om vårat solsystem egentligen var en liten atom i nånting mkt STÖRRE! B)
May 19, 2003
Tovedal wrote:
MIN SJUKA EXISTERINGS TEORI: Jag tänkte så hära, eftersom en atom ser ut så här:
[Image Can Not Be Found] ochvårat solsystem såhär:
[Image Can Not Be Found] vore det då inte coolt om vårat solsystem egentligen var en liten atom i nånting mkt STÖRRE! B)
Haha, tuff idé! Skulle inte vara helt omöjligt 😀
July 14, 2004
Vamp wrote: [quote=Tovedal]
[Image Can Not Be Found] ochvårat solsystem såhär:
[Image Can Not Be Found] vore det då inte coolt om vårat solsystem egentligen var en liten atom i nånting mkt STÖRRE! B)
Haha, tuff idé! Skulle inte vara helt omöjligt 😀
Jag har alltid funderat på om vi (människorna) inte EGENTLIGEN är ett projekt i en liten pojkes skolåda.
Vet inte varför. Har alltid haf en obehaglig misstanke att han en dag är klar med projektet :cy: 😛
January 26, 2003
Tyrfing wrote: Rymden är inte direkt tom, om man åker i 10%(eller var det 20) av ljusets hastighet med ett vanligt rymdskepp så kommer skeppet att erodera av att en massa väte atomer träffar strukturen i så hög hastighet.
pfft, det är det man har en deflector till :bok:
March 27, 2003
Fanns en del festliga rapporter på ufo.se 🙂
Ett exempel:
År: 1963 eller 6403
Plats: Luleå skärgård. Norrbottens län
Beskrivning:
Tefatsformat föremål (kupol) som landade på isen, en stege fälldes ut och 3 små varelser klev ut, de får syn på vittnena och försvinner snabbt, inget ljud, steg sakta och försvann, ljussken runt om, obs.tid flera min, 2 vittnen.
Bedömning: Ej bedömbar, vittnena ej anträffbara.
:)R
February 1, 2002
Adam wrote: Fanns en del festliga rapporter på ufo.se 🙂
Ett exempel:
År: 1963 eller 6403
Plats: Luleå skärgård. Norrbottens län
Beskrivning:
Tefatsformat föremål (kupol) som landade på isen, en stege fälldes ut och 3 små varelser klev ut, de får syn på vittnena och försvinner snabbt, inget ljud, steg sakta och försvann, ljussken runt om, obs.tid flera min, 2 vittnen.
Bedömning: Ej bedömbar, vittnena ej anträffbara.:)R
haha 🙂 vilken drog? 😉
November 27, 2003
Tovedal wrote:
[Image Can Not Be Found]
Nope, en atom ser inte ut sådär, ledsen att knäcka din teori men den bild ni får av atomen på gymnasiet är föråldrad och brister rejält. 😉
Orbitalteorin stämmer bättre men är inte fulländad den heller. Det kanske ska klargöras att alla dessa modeller och lagar är ju ett sett för oss människor att försöka förstå naturen och inte på något ett bevis för att det är så det ser ut.
Kul tanke dock 🙂
//Andreas
September 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=Tovedal] MIN SJUKA EXISTERINGS TEORI: Jag tänkte så hära, eftersom en atom ser ut så här:
[Image Can Not Be Found]
Nope, en atom ser inte ut sådär, ledsen att knäcka din teori men den bild ni får av atomen på gymnasiet är föråldrad och brister rejält. 😉
Orbitalteorin stämmer bättre men är inte fulländad den heller. Det kanske ska klargöras att alla dessa modeller och lagar är ju ett sett för oss människor att försöka förstå naturen och inte på något ett bevis för att det är så det ser ut.
Kul tanke dock 🙂
//Andreas
Sant, men finns det en bättre bild än den ovannämda?
En annan fråga: Vad är det som är imellan kärnan och elektronerna?
November 27, 2003
hawkie wrote: Sant, men finns det en bättre bild än den ovannämda?
1. Tänk dig en apelsin typ. Det är ett enda stor moln där elektronerna far fram som galna. Du vet inte xakt var elektronerna/kärnorna är men de finns där.
Detta är om atromen befinner sig helt fritt vill säga. Om de är i bindning med andra atomer lägger sig elektronerna på olika vis beroende på hur många bindningar vi pratar om.
Har vi bara en bindning mellan två atomer kommer ett par elektroner att lägga sig som en "bro" ungefär mellan dom två medan resterande (under förutsättning att vi har fler) så att det blir som en tetraeder. dvs de kommer lägga sig så långt ifrån varandra som möjligt.
Och allt detta är enligt orbitalteorin, vilket egentligen inte heller är helt sanna men den kan föklara det hela lite bättre iaf.
2. Inget ... eller? 😀
//Andreas
April 10, 2003
Delph1 wrote: [quote=hawkie]Sant, men finns det en bättre bild än den ovannämda?
1. Tänk dig en apelsin typ. Det är ett enda stor moln där elektronerna far fram som galna. Du vet inte xakt var elektronerna/kärnorna är men de finns där.
Detta är om atromen befinner sig helt fritt vill säga. Om de är i bindning med andra atomer lägger sig elektronerna på olika vis beroende på hur många bindningar vi pratar om.
Har vi bara en bindning mellan två atomer kommer ett par elektroner att lägga sig som en "bro" ungefär mellan dom två medan resterande (under förutsättning att vi har fler) så att det blir som en tetraeder. dvs de kommer lägga sig så långt ifrån varandra som möjligt.
Och allt detta är enligt orbitalteorin, vilket egentligen inte heller är helt sanna men den kan föklara det hela lite bättre iaf.
2. Inget ... eller? 😀
//Andreas
Det är det som är det fina i våra teorier, vi består i mestadels av ingenting 😀
January 20, 2002
Tänk såhär (det ger mig en rejäl tankeställare): Varför finns universum, jorden och alla de andra planeter ? Vem/Vad har skapat allting och vad var syftet med det hela ? Varför och hur kom människan till och varför ?
Jag blir tokig såfort jag tänker på dessa frågor och liknande. Det går ju inte att svara på.
March 11, 2003
Cezar wrote: Tänk såhär (det ger mig en rejäl tankeställare): Varför finns universum, jorden och alla de andra planeter ? Vem/Vad har skapat allting och vad var syftet med det hela ? Varför och hur kom människan till och varför ?
Jag blir tokig såfort jag tänker på dessa frågor och liknande. Det går ju inte att svara på.
Gud?
November 27, 2003
denstore wrote: [quote=Cezar]Tänk såhär (det ger mig en rejäl tankeställare): Varför finns universum, jorden och alla de andra planeter ? Vem/Vad har skapat allting och vad var syftet med det hela ? Varför och hur kom människan till och varför ?
Gud?
Singular?
//Andreas
March 11, 2003
Delph1 wrote: [quote=denstore][quote=Cezar]Tänk såhär (det ger mig en rejäl tankeställare): Varför finns universum, jorden och alla de andra planeter ? Vem/Vad har skapat allting och vad var syftet med det hela ? Varför och hur kom människan till och varför ?
Gud?
Singular?
//Andreas
Tja, det är ju i stort sett bara i Indien man har polyteism, så jag tänkte mig det som rätt naturligt.
January 20, 2002
denstore wrote: [quote=Cezar]Tänk såhär (det ger mig en rejäl tankeställare): Varför finns universum, jorden och alla de andra planeter ? Vem/Vad har skapat allting och vad var syftet med det hela ? Varför och hur kom människan till och varför ?
Gud?
Vem är gud då ? Hur kom han till och varför ? Är gud mänsklig ? Det är så himla jobbigt att spekulera över tycker jag. :cy: :cy:
May 19, 2003
Cezar wrote: Tänk såhär (det ger mig en rejäl tankeställare): Varför finns universum, jorden och alla de andra planeter ? Vem/Vad har skapat allting och vad var syftet med det hela ? Varför och hur kom människan till och varför ?
Gahg! Gewr mig huvudvärk att bara tänka på det. Leder just ingenstans att tänka på det 😛
Mr.Projectile - You need.
3 Guest(s)