En tråd för oss som intresseras av rymden, UFOn mm...|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En tråd för oss som intresseras av rymden, UFOn mm...
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
866476
March 31, 2005 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=Cezar]Tänk såhär (det ger mig en rejäl tankeställare): Varför finns universum, jorden och alla de andra planeter ? Vem/Vad har skapat allting och vad var syftet med det hela ? Varför och hur kom människan till och varför ?

Jag blir tokig såfort jag tänker på dessa frågor och liknande. Det går ju inte att svara på.

Gahg! Gewr mig huvudvärk att bara tänka på det. Leder just ingenstans att tänka på det 😛

Mr.Projectile - You need.

Klart att det ger dig huvudvärk nu när du är inne på början av din baksmälla. 😉

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
866478
March 31, 2005 - 12:59 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Vamp][quote=Cezar]Tänk såhär (det ger mig en rejäl tankeställare): Varför finns universum, jorden och alla de andra planeter ? Vem/Vad har skapat allting och vad var syftet med det hela ? Varför och hur kom människan till och varför ?

Jag blir tokig såfort jag tänker på dessa frågor och liknande. Det går ju inte att svara på.

Gahg! Gewr mig huvudvärk att bara tänka på det. Leder just ingenstans att tänka på det 😛

Mr.Projectile - You need.

Klart att det ger dig huvudvärk nu när du är inne på början av din baksmälla. 😉

Äh, sluta mobbas ;D. Bara druckit några timmar! Baksmällan klommer nog inte då jag bara drukcit öl, och öl ger mig oftast ingenn baksmälla. 😉
Jaja, om vi bortser min fylla så kan jahg nu, seriöst, säga att denna tanke är en man kan funderar på ett bra tag.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
866495
March 31, 2005 - 7:04 am
sp_Permalink sp_Print

säker en dum fråga men, hur kan alla planeter vara (nästan) helt rund?

Jag menar, jorden består ju av ett glödande inre .. varför?

Jag börjar tro lite på "big bang".

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
866508
March 31, 2005 - 8:25 am
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: säker en dum fråga men, hur kan alla planeter vara (nästan) helt rund?

Jag menar, jorden består ju av ett glödande inre .. varför?

Jag börjar tro lite på "big bang".

Bra fråga... Själv tycker jag att det här med big band är lite, ptja, overkligt.
Som jag skrev tidigare så tror jag på att allt alltid har funnits.
Men hur kan då alla planeter vara runda? Det är väl bara något som är så liksom, precis som att livet på jorden har katter 😛

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
866509
March 31, 2005 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Planeterna är runda för det är en av fysikens lagar. 😛
Att vi människor skapats är ju det minst "konstiga", handlade ju bara om att evolutionen till slut var tvungen att skapa intelligent liv. Det här med universum och "oändligt" är ju det som får en att springa på väggarna. 😮

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
866518
March 31, 2005 - 8:49 am
sp_Permalink sp_Print

Det hela är tämligen enkelt..
Bara att intala sej att Farbror Gud skapade allt..
Farbror Gud ville förhudligen inte att människan skulle veta alltför mycket, därför tillät han att vi lärde oss framställa alkoholhaltiga drycker att ta till när funderingarna blevo för djupa..
I detta fallet vill jag påstå att funderingarna börjar bli för djupa, så mitt råd är...Ta en grogg..En stor en..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Starscream
Member
Medlem
866524
March 31, 2005 - 8:53 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det hela är tämligen enkelt..
Bara att intala sej att Farbror Gud skapade allt..
Farbror Gud ville förhudligen inte att människan skulle veta alltför mycket, därför tillät han att vi lärde oss framställa alkoholhaltiga drycker att ta till när funderingarna blevo för djupa..
I detta fallet vill jag påstå att funderingarna börjar bli för djupa, så mitt råd är...Ta en grogg..En stor en..

det går inte, gud är ett knäppt påhitt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
866629
March 31, 2005 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

räkan wrote: [quote=Captain_Anarchy]jag tror vi människor är ett någon sorts experiment och ingenting egentligen existerar ^^

Matrix. 🙄

Guiden för sjutton!

//Andreas

Andreas Galistel
Member
Medlem
866633
March 31, 2005 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: säker en dum fråga men, hur kan alla planeter vara (nästan) helt rund?

Har med gravitation, centrifugal och några fler krafter som vi inte riktigt kan förklara ännu. Skönt va? 😀

//Andreas

Starscream
Member
Medlem
866685
March 31, 2005 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Starscream]säker en dum fråga men, hur kan alla planeter vara (nästan) helt rund?

Har med gravitation, centrifugal och några fler krafter som vi inte riktigt kan förklara ännu. Skönt va? 😀

//Andreas

Jo men, jag menar den måste ju formats rund någon gång..

Har något sprängts så en glödande boll (jorden) slungats ut och stelnat eftersom?
Annars förstår jag inte hur vi kan ha ett glödande inre..

Callister
Member
Medlem
866692
March 31, 2005 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: [quote=Delph1][quote=Starscream]säker en dum fråga men, hur kan alla planeter vara (nästan) helt rund?

//Andreas

Har något sprängts så en glödande boll (jorden) slungats ut och stelnat eftersom?

Planeterna är skapade av gaser m.m. det är ingen fast materia ifrån början. Planterna blev runda i processen, precis som en såpbubbla blir rund.

Andreas Galistel
Member
Medlem
866784
March 31, 2005 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: [quote=Delph1][quote=Starscream]säker en dum fråga men, hur kan alla planeter vara (nästan) helt rund?

//Andreas

Boll, nja kan man väl säga. En boll gas då. Att den är rund beror nog på gravitationens krafter. Atomerna dras mot centrum och den form som gör att de har så kort väg som möjligt mot centrum blir ju ett klot, dvs om de packas på varandra 😉

//Andreas

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
866977
March 31, 2005 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att den stolliga idén om att jorden skulle vara rund och cirkulera runt solen är en konspirationsteori som upprätthålls av austronauter, astronomer o dylikt för att få stora feta bidrag till "forskning". I själva verket går pengarna till porrklubbsbesök.

roxerthedead
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 569
867167
April 1, 2005 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

OOhh.. såna här tankar e grymma.. mår ju dåligt att tänka på dom, men man kan ju inte låta bli. Någon teori som jag hade när jag var liten.. typ när jag gick i 3'an var att precis som vårat solsystem, där planeter kretsar kring en stor sol... och vårat solsystem ingår i ett större system, en galax kallad vintergatan.. den galaxen skulle kunna ingå i ett större system av galaxer, detta ligger i ett system kallat universum.. kanske finns det flera universum som kretsar kring ett större system :bgrin:
Sen att big bang kan ju ha skett flera gånger.. pang.. sen dras ihop igen.. pang.. o så vidare. Till den som nu började prata om svara hål, svarta hål är inte något hål precis. Det är en punkt med gryyyyyyyyyyyyyymt mycket massa, med en enooor m densitet, detta gör att det kröker rummet så mycket att ljuset runtom "sugs in" i hålet, därför blir det kolsvart där eftersom inget ljus kommer därifrån.. varav det "svara hålet". Btw, hade man en bit svart hål lika stort som ett knappnålshuvud skulle det väga som ett oljefartyg.. UFO'n tror jag inte på, men däremot liv på andra planeter. Om man tänker ur ett större perspektiv, zooma ut några tusen gånger (:P) och tänk er oss på jorden.. vi går omkring på detta lilla ställe, vi lever för att dö. Alla dör vi, vi bara vaknar.. går till jobbet.. är med kompisar kanske. och går hem igen.. om och om och om igen tills vi alla så småningom dör. Vad tjänar det till? Vad är det vi ska uppnå egentligen? Vad tjänar livet till :S (Ta mig inte som en självmordsbenägen fjortis) Vad skiljer egentligen tanke från verklighet? Vad är verklighet? I detta just nu som jag skriver, befinner jag mig verkligen i verkligheten? Vad är universum? Varför finns det liksom där.. var kom allt ifrån.. det är sjukt.

Callister
Member
Medlem
867207
April 1, 2005 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns ett svart hål man känner till, som tydligen ska bestå till 0.2% av universum totala massa, tror det svarta hålet är lika stort som våran galax (Vilket är ungefär 0.00000000000000000001% av hela universum)

0.2% av universums massa är inte lite direkt

Andreas Galistel
Member
Medlem
867273
April 1, 2005 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Umm vet man hur mycket universum väger mao?

//Andreas

Callister
Member
Medlem
867297
April 1, 2005 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Umm vet man hur mycket universum väger mao?

//Andreas

Vet inte, antagligen har man gjort en uppskattning, hur vet jag inte, det är ju inte direkt nybörjarfysik. :bok:

kfo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 388
868356
April 3, 2005 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara en liten 'note'.

Så är det relativt osmart att trotsa och inte tro på UFOn 😉

See my point?

Andreas Galistel
Member
Medlem
868414
April 4, 2005 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

kfo wrote: Bara en liten 'note'.

See my point?

Som alltid kan man aldrig utesluta det 🙂

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
868610
April 4, 2005 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

kfo wrote: Bara en liten 'note'.

See my point?

Det jag inte sett, det finns det ingen anledning att reflektera över..
Jag är fortfarande skeptisk till globens existens..(Den i Stockholmen)

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 347
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL