July 4, 2003
ilg@dd wrote: [quote=kfo]Bara en liten 'note'.
Så är det relativt osmart att trotsa och inte tro på UFOn 😉
See my point?
Det jag inte sett, det finns det ingen anledning att reflektera över..
Jag är fortfarande skeptisk till globens existens..(Den i Stockholmen)
hahahahahhaha :p Den finns där I promise You 😉
Älskar att tänka på rymden och en väldigt massa andra knepiga problem. Men jag tror att vi inte är ensamma. Att vi är ointelligenta, beror på vad man jämför med självklart. Ååh. Vilken spännande tråd =) Ni kan ju hålla lite koll på http://www.nasa.org där står det mycket om hur det går för sonderna på Mars.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
Min kusin påstår på fullt allvar att han lagt isen i globen..Eller snarare rinken med tillhörande kylslingor i botten.
Om nån är där på hockey, kolla gärna om det står "Prorink" på rinken..
Motsägelsefullt nog kör jag SETI regelbundet..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 29, 2004
_Danneman_ wrote: Jag tror att den stolliga idén om att jorden skulle vara rund och cirkulera runt solen är en konspirationsteori som upprätthålls av austronauter, astronomer o dylikt för att få stora feta bidrag till "forskning". I själva verket går pengarna till porrklubbsbesök.
jasså du tror det
February 3, 2004
kfo wrote: Bara en liten 'note'.
Så är det relativt osmart att trotsa och inte tro på UFOn 😉
See my point?
tillåt mig fnissa lite till, tänk efter vad jag sa? Det är alltså helt
fel att fråga 'tror du på UFOn?'.. Med tanke på vad UFO betyder
så är det väl lite svårt att trottsa vad ögat ser?
August 1, 2004
Ok, Min åsikt... bara min egen åsikt...
Enligt ett nummer av illustrerad vetenskap så står det att forskare har kommit på en formel som säger att det är 53% att en gud finns.
Forskare säger att allt skapades av en stor fel big bang som skapade allt micro-organismer och att allt djur och apor utvecklades.
Själv tror jag inte på evolutionen, jag menar om ni tror så mycket på forskare så måste ni också tänka på att ibland har dem också fel! För längsen så trodde dem att jorden var helt platt, dem trodde att allting cirkulerade runt jorden, dem hade fel. Tror ni inte att dem kanske kan ha en lite fel om evolutions teorin?
Ok, OM det finns en gud, så tror jag att han skapade människorna, människorna levde på jorden som det står i bibeln. Satan blev ond fick massa änglar med honom att bli demoner. När Jesus upplivades så blev han kung i himlen och slängde ner alla demoner till jorden. Just då kom satan och hans änglar ner på jorden och började första världskriget. Allt tagit från Nya Testamentet.
Så vad är det som människor börjar tvivla på gud?
Folk tror att eftersom det finns Dinosaurier så finns inte gud. - Kan lite gärna vara Satan och hans anhängare som har skapat dem.
Folk utforskar allt, utvecklar nya saker... - Kan vara Satan och hans anhängare som hjälper till...
Aja, det finns massor med såna saker....
Jag själv tror att det finns en Gud och att ett slut kommer att ett slut ska komma snart. Jag tror att FN kommer att börja ta bort massa falska religioner och att ett land kommer att stå emot Usa och Storbrittanien. När detta händer då kommer slutet. Allt detta kommer ifrån Nya Testamentet.
Ok Banna inte mig nu bara för det här ok? 😛 Bara min egen åsikt!
January 4, 2001
Delph1 wrote: [quote=Starscream]säker en dum fråga men, hur kan alla planeter vara (nästan) helt rund?
Har med gravitation, centrifugal och några fler krafter som vi inte riktigt kan förklara ännu. Skönt va? 😀
//Andreas
centripetalkraft är nog kraften du söker.. 🙂
Jag har tänkt mycket på rymden och hur allt uppstod etc, det enda jag har kommit fram till är nog att människan är för dum än för att förstå det.
Vad det gäller utomjordingar så tror jag säkert att det finns, inte i formen av gröna varelser med stora ögon kanske, men visst finns det nog.
"Ufon" är jag mer tveksam till, men det skulle inte förvåna mig. Om rymden är oändligt stor som det påstås så borde det ju finnas en plantet någonstans som har minst lika intelligent liv som oss.
November 27, 2003
WuYang2k3 wrote: Ok, Min åsikt... bara min egen åsikt...
Jupp, all har rätt till en så jag vill bara väcka en debatt med följande svar. 🙂
WuYang2k3 wrote: Enligt ett nummer av illustrerad vetenskap så står det att forskare har kommit på en formel som säger att det är 53% att en gud finns.
Hur beräknar man sannolikheten för hur något skapats? Vill gärna se den där om du har kvar källan. Känns som amerikansk forskning. 😕
WuYang2k3 wrote: Forskare säger att allt skapades av en stor fel big bang som skapade allt micro-organismer och att allt djur och apor utvecklades.
Själv tror jag inte på evolutionen, jag menar om ni tror så mycket på forskare så måste ni också tänka på att ibland har dem också fel! För längsen så trodde dem att jorden var helt platt, dem trodde att allting cirkulerade runt jorden, dem hade fel. Tror ni inte att dem kanske kan ha en lite fel om evolutions teorin?
Som biokemist kan jag bara säga att det finns en mycket tydlig röd tråd genom utvecklingen från de minsta organismerna till dagens avancerade djur. Det är inte ens svårt för den enklaste lekman att se hur det gått från prokaryota till eukaryota celler och sedan till kolonier av dessa och sedan en segregering av arbetsuppgifter osv. Många av de djur som har varit del av dessa stadier finns fortfarande kvar bland oss idag.
Sedan måste man nog hålla isär mikroevolutionism, sörjan ifrån vilken det första "livet "skapades, och makroevolutionism, utvecklingen genom naturligt urval.
Att dom skulle ha helt fel tror jag inte. Evolutionsteorin finner stöd i naturen och man kan se och följa den utvecklingen som (makro)evolutionen förutsagt.
Djungelns lag råder.
WuYang2k3 wrote: Så vad är det som människor börjar tvivla på gud?
Folk tror att eftersom det finns Dinosaurier så finns inte gud. - Kan lite gärna vara Satan och hans anhängare som har skapat dem.
Dinosaurierna är ett minst sagt intressant kapitel i utvecklingen. Vi vet inte hur dom dog ut med 100% säkerhet, det finns teorier som säger det ena och det andra. Dock förstår jag inte hur dinosauriernas existens leder till en icke-existerande Gud. Du kanske menar en Gud i biblisk mening då, och inte en allvetande kraft som alltid funnits? Det är ju den senare som blivit ett vanligare trosett i dagens samhälle där man finner tröst i att man inte förstår allt omkring än och kan luta sig tillbaka mot denna allsmäktiga kraft istället.
WuYang2k3 wrote: Jag själv tror att det finns en Gud och att ett slut kommer att ett slut ska komma snart. Jag tror att FN kommer att börja ta bort massa falska religioner och att ett land kommer att stå emot Usa och Storbrittanien. När detta händer då kommer slutet. Allt detta kommer ifrån Nya Testamentet.
Ok Banna inte mig nu bara för det här ok? 😛 Bara min egen åsikt!
Jag kan inte blåneka och säga att det kan inte finnas en Gud, helt omöjligt. Kan inte förneka att han kan ha påverkat hela evolutionen, att han kan ha haft en del i den eller att han kanska bara startade det och sedan lät naturen ordna resten. Jag tror det dock inte. Naturen är en kraft i sig är en kraft utan dess like (tror inte heller att Gud ligger bakom det).
My 2 cents.
//Andreas
May 17, 2004
jag har en liten teori rörande inuversums uppkomst och den är baserad på big bang teorin...
Tänk er att allt började med en smäll. Den smällen kom från en "klump" hårt ihoppressad massa som exploderade av trycket m.m. Sen expanderar den i några miljader/biljarder år och under tiden av den stora expansionen så bildas galaxer m.m. Sen sugs allt tillbaka till ruta ett igen när expansionen är färdig, men insugningen går sakta. När allt väl har kommit tillbaka till klump-stadiet så sker samma sak igen och vi får en gigantisk explosion samt expansion osv. osv.
Men vad är det som utesluter möjligheten till att det finns flera klumpar där ute som gör samma sak? kanske finns det miljoner eller fler (eller färre) klumpar som gör samma sak? Det kanske finns biljoner universum och det ger oändligt många möjliga världar.
Men vad skulle hända om två klumpar skulle vara för nädra varandra då?
skulle de två universumarna slås ihop? förinta varandra eller skulle en ta över totalt? det vet jag inte. Om den ena klumpen har skapat en starkare explosion och har mer massa som expanderar så kanske den slukar det andra universumet eller bara den delen av det universumet den får med sig och tar det med sig det den får när den en sugs in igen. Det här skulle sanoligt resultera i att ett universum skulle bli större än de andra och sluka dem en efter en om samma saker skulle ske om och om igen. Om det var så skulle vi ju tillslut bara ha ett universum.
MEN tänk om "sug-kraften" bara kan suga tillbaka en viss mängd massa eller att den nån gång inte orkar suga tillbaka massan den har sprrutat ut. vad skulle hända då? skulle det uppstå flera nya universum eller skulle den här prossesen upphöra att existera totalt eller bara på vissa håll? det kanske skulle ha blivit så att det tillslut går tillbaka till flera universum igen och samma sak sker om och om igen i all oändlighet.
Vem vet, inte du Vem vet, inte jag...
August 1, 2004
Ok, Var kom klumpen ifrån som skapade big bang? allt material? Allt? Jag menar, de minsta byggstenen atomerna är redan mycket mycket mycket avancerad. Inte så att man kan bara göra en sån själv...
Jag vill gärna veta vad forskarna tror om hur allt materia till big bang kom ifrån?
March 15, 2002
Tyrfing wrote: Gud finns inte (Inte heller gudar).
Varför skulla allt ha en mening?
Har kommit att fundera på att om vi säger att big bang repeteras hela tiden, måste då alla krafter fungera lika hela tiden?
Frågan är väl bara hur du kan veta att det verkligen är så att det inte existerar några gudar? 😉
Tyrfing wrote: Gud finns inte (Inte heller gudar).
Har kommit att fundera på att om vi säger att big bang repeteras hela tiden, måste då alla krafter fungera lika hela tiden?
Klart det finns en gud, varför skulle damerna annars ropa "Oooh Gud, Oooh Gud" när dom hamnar i min sängkammare??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
denstore wrote: [quote=ilg@dd]
Klart det finns en gud, varför skulle damerna annars ropa "Oooh Gud, Oooh Gud" när dom hamnar i min sängkammare??
För att de aldrig har sett något så litet och sött förut? 😀
Hmm, borde ha förutsett det där...
Men wtf, jag bjuder på den..
April 10, 2003
spazz wrote: [quote=Tyrfing]Gud finns inte (Inte heller gudar).
Frågan är väl bara hur du kan veta att det verkligen är så att det inte existerar några gudar? 😉
Jag är övertygad om att ingen gud/gudar finns i den meningen som religioner påstår (att dom skulla ha skapat oss, styr våra liv etc. etc.) dock så ärä jag öppen för möjligheten till högre entiteter som har kommit till av slupen.
March 15, 2002
Tyrfing wrote: [quote=spazz][quote=Tyrfing]Gud finns inte (Inte heller gudar).
Jag är övertygad om att ingen gud/gudar finns i den meningen som religioner påstår (att dom skulla ha skapat oss, styr våra liv etc. etc.) dock så ärä jag öppen för möjligheten till högre entiteter som har kommit till av slupen.
Det tror visserligen inte jag heller men det är ju ganska omöjligt att veta säkert. 😉
April 10, 2003
spazz wrote: [quote=Tyrfing][quote=spazz][quote=Tyrfing]Gud finns inte (Inte heller gudar).
Det tror visserligen inte jag heller men det är ju ganska omöjligt att veta säkert. 😉
Tja om det nu visar sig att han exister efter jag har dött så skall jag ge han en örfil för sitt grova misslyckande,
jag mennar han borde ha lyckats bra mycket bättre med dom förutsättningarna han hadde. 😀
August 1, 2004
Men omg, asså det finns en gud, men har styr ju inte våra liv. Det borde du ju veta. Enligt bibeln så upplivades Jesus och for upp till himlen och hans far, Gud lät sin Son Jesus sitta på hans tron. När Jesus satte sig på tronen blev han kungen, han började styra allt. Just när han blev Kung i himlen så slängde han ner Satan och Demonerna till Jorden. 👿 👿 👿
Gud och Jesus styr inte våra liv, utan ser på vilka som är goda och står emot frestelserna ifrån Satan och Demonerna som är nu Jordens Härskare.
Gud och Jesus liksom vaktar över människor som dem tycker är goda och står emot satan och demonerna.
Efter ett tag så kommer dem att skapa en Harmageddon då all ondska ska tas bort och allt goda ska stanna kvar och leva i paradiset.
Så "Gud" styr inte över vårat liv, inte heller "Jesus". Mer likt Satan och hans Demoner som styr vårat liv.
Och Har du några konkreta bevis att det inte finns en gud? 😮
Ps. Jag vill fortfarande veta var allt material till Big Bang skapades? Visst kan det finnas en röd tråd genom evolutionen, men om allt började med Big Bang, var skapades allt materia till Big Bang.
Men annars om man tänker till så måste väll allting ha börjat med nånting, va? Ska vi helldre tro att allt började med stenar och gaser med unika egenskaper, eller ska vi tro på att det var faktiskt en Gud som har skapat allt dessa.
En intressant teori är ju så klart om ni har sett Men In Black i slutet där man zommar ut från jorden, man forsätter och zomma ut och man ser hela universum och forsätter, då ser vi två stycken aliens som spelar kulor med varandra. asså en kula är ett universum om ni förstår. Vi kanske är nån sorts bakterier på deras kulor lr nått liknande. Kanske Aliens som spelar kulorna kanske har något bättre förklaring om hur allt skapades? :P:P:P :blink:
September 5, 2001
WuYang2k3 wrote: Men omg, asså det finns en gud, men har styr ju inte våra liv. Det borde du ju veta. Enligt bibeln så upplivades Jesus och for upp till himlen och hans far, Gud lät sin Son Jesus sitta på hans tron. När Jesus satte sig på tronen blev han kungen, han började styra allt. Just när han blev Kung i himlen så slängde han ner Satan och Demonerna till Jorden. 👿 👿 👿
Gud och Jesus styr inte våra liv, utan ser på vilka som är goda och står emot frestelserna ifrån Satan och Demonerna som är nu Jordens Härskare.
Gud och Jesus liksom vaktar över människor som dem tycker är goda och står emot satan och demonerna.
Efter ett tag så kommer dem att skapa en Harmageddon då all ondska ska tas bort och allt goda ska stanna kvar och leva i paradiset.
Så "Gud" styr inte över vårat liv, inte heller "Jesus". Mer likt Satan och hans Demoner som styr vårat liv.
Och Har du några konkreta bevis att det inte finns en gud? 😮Ps. Jag vill fortfarande veta var allt material till Big Bang skapades? Visst kan det finnas en röd tråd genom evolutionen, men om allt började med Big Bang, var skapades allt materia till Big Bang.
Men annars om man tänker till så måste väll allting ha börjat med nånting, va? Ska vi helldre tro att allt började med stenar och gaser med unika egenskaper, eller ska vi tro på att det var faktiskt en Gud som har skapat allt dessa.En intressant teori är ju så klart om ni har sett Men In Black i slutet där man zommar ut från jorden, man forsätter och zomma ut och man ser hela universum och forsätter, då ser vi två stycken aliens som spelar kulor med varandra. asså en kula är ett universum om ni förstår. Vi kanske är nån sorts bakterier på deras kulor lr nått liknande. Kanske Aliens som spelar kulorna kanske har något bättre förklaring om hur allt skapades? :P:P:P :blink:
Jaja skyll allt på Lucifer. Varför är Gud så ond mot honom? Förtjänar inte alla en andra chans?
Varför måste man tro på något? Finner ingen tröst att tro på något som någon annan har skrivit eller sagt. Just go with it. Nu är vi här, gör vad du känner för 🙂 Nej jag tror inte på Gud(inte på satan heller :)). Hur allt uppkom? En slump.
3 Guest(s)