February 17, 2004
Om du har problem med livsstilen och har problem med att sluta småäta så finns en annan lösning. Jogging kräver motivation och är dessutom trisst som f**. Bättre att köra trekking och bergsklättring på hög höjd.
Hög höjd gör så att du förbränner mer och tappar aptiten. Dock inte att föredra för överviktiga människor.
Tänk på att du måste äta för att gå ner i vikt. Äter du inget så förbränner kroppen inget vidare. Men viktigt att äta rätt och inte onyttigt.
Enligt Bear Grylls så förbränner du som minst när du äter ofta och lite.
November 27, 2003
Dani wrote: Om du har problem med livsstilen och har problem med att sluta småäta så finns en annan lösning. Jogging kräver motivation och är dessutom trisst som f**. Bättre att köra trekking och bergsklättring på hög höjd.
Hög höjd gör så att du förbränner mer och tappar aptiten. Dock inte att föredra för överviktiga människor.
Ohja och berg finns ju runt hörnet för alla... 😉
Tänk på att du måste äta för att gå ner i vikt. Äter du inget så förbränner kroppen inget vidare. Men viktigt att äta rätt och inte onyttigt.
Enligt Bear Grylls så förbränner du som minst när du äter ofta och lite.
Du blandar och ger 😉
//Andreas
February 17, 2004
Delph1 wrote:
Ohja och berg finns ju runt hörnet för alla...
Njae men om du har problem kan du bli svulstig när du jobbar/studerar. Sen under semestern åka till bergen och förbränna kalorier 8-).
Min teori stämmer alltså med Bear Grylls. Vill du förbränna mycket äter du sällan och mycket. Lite: det motsatta, dvs ofta och lite.
Men det ultimata är enligt min lista:
1 Äta mycket men sällan (som tex i italien, spanien etc)
2 Äta ofta men nyttigt
3 Äta ofta och onyttigt
Skulle vilja säga att många svenskar är i situation nr 3. Även jag. Vanligt även i USA.
Jag har försökt mig på både 1 och 2 men har aldrig lyckats.
f.ö. jag har normalvikt (Obs jag brukar ligga mellan 2 o 3).
1 Guest(s)