August 28, 2004
Först och främst vill jag varna folk för att läsa nedanstående, då jag förstår att denna tråden kommer att ligga i gråzonen för vad som är tillåtet. Anses den som olämplig så kan den tas bort eller låsas.
* Hets mot folkgrupp tillåts ej.
Invandrare ser jag inte som en folkgrupp, då det innefattar norrmän, ryssar, polacker, greker, afrikaner, asiater och alla andra människor som inte är födda i Sverige. Ej heller går jag mot någon hudfärg eller ras i detta inlägg.
En vacker och inte så solig kväll runt 22:30 snåret så traskar en glad Lodis och letar efter sina vänner som skulle möta honom vid en park i Sundsvall. Vad händer då? Jo, tro på fan att 5 invandrare kommer fram mot honom och frågar efter cigg. Då när Lodisen svarar att han ej röker, så kommenterar en zigenare (Vad annars?) att han har ett snyggt halsband. Då slingrar hans taniga fula fingrar sig runt om Lodisens halskedja och börjar slita, varav Lodisen försöker få bort hans hand. Vad händer härnäst? Läs den spännande uppföljaren en trevlig dag del 2 några rader under denna texten.
Del 2
- Ey! Vafan, jävla Svenne, rör mig inte!
*SMOCK* så kommer smällen rätt mot Lodisens öga, varav de andra invandrarna slår och bankar för glatta livet. Några personer ser den stackars Lodisen bli misshandlad, då blir de fega asen rädda och slutar slå för att han inte längre var ensam. Lodisen traskar iväg. Efter några meter så kommer invandrarna rusandes mot honom igen då de förbipasserande personerna var borta. Då bad de om förlåtelse och ville ta med honom upp tillbaka till brottsplatsen, varav Lodisen vägrade. Tack och lov för att en polisbil kom susandes förbi så tattarna gav sig av.
Tio minuter senare hittar Lodisen sina kompisar på busstationen och börjar flåsa i örat och smeka deras maskulina rumpor när plötsligt några svarta avskum dyker upp runt knuten. Nu var inte Lodisen själv och ville reda ut saker och ting på egen hand. Då haglar glåporden mot Lodisen, och invandrarna säger att han är en fegis pga att han inte "vågade" göra något när han var ensam, och måste ha sina kompisar för att våga stå upp. Ovanligt dumma invandrare tyckte Lodisen. Skulle Lodisen ge igen när han var själv så skulle han säkerligen kunna plocka två utav dem, men sedan lämna platsen i en ambulans, vilket inte lät så härligt i Lodisens öron. Då händer det hemska! Polisen svänger in på platsen, så Lodisen inte fick visa dem vart skåpet ska stå och vem som är bossen. De små pojkarna började springa som att elden var i baken på dem, varav poliserna gasade ikapp dem med bilen och tillfångatog dem.
Det roliga i det var att en ville slåss en fair fight, dvs en mot en. Varav Lodisen svarade, javisst. Tro på fan att han fegade ur.
Summa summarum,
[*] Invandrare i gäng är djävulens avkomma
[*] Invandrare tycker "svennar" är fega för de inte vill slåss med oddsen starkt emot dem
[*] Invandrare i Sundsvall är helt jävla dumma i huvudet
Jag skulle kunna sälja min själ till Djävulen och dö vid 25 års ålder för att bli konung i Sverige (Läs, kan inte bli straffad för någonting) och gå bärsärkargång i deras hem.
NU TALAR JAG OM INVANDRARE, INTE HUDFÄRGER ELLER RASER! TVÅ ST VAR VITA RYSSAR. LÄGG ÄVEN MÄRKE TILL ATT NÄR JAG SER EN FÄRGAD MÄNNISKA KLACIFICERAR JAG INTE DENNA INDIVID SOM INVANDRARE, DÅ MÅNGA MED MÖRK HY ÄR FÖDDA I SVERIGE (SVENSK, I MINA ÖGON). JAG TALAR OM PERSONER SOM ÄR UPPFOSTRADE I ANDRA LÄNDER
Ps. Några utav dessa invandrares kompisar började mucka med en av mina kompisar (Läs, stark som en oxe som kan svinga nävarna). Så tre st hoppar på honom och ska ha hans kosing, varav han svingar omkring dem som fjädrar.
Ps2. Varför denna främlingsfientlighet? Efter lite samspråkande med polisen så fick jag reda på att det var 23 rapporterade fall utav bråk/misshandel varav 21 st involverade invandrare.
Ps3. Nu talar jag inte om ALLA invandrare, utan majoriteten från Sundsvalls förorter. Missförstå inte, jag har en del kompisar som är invandrare. Dock är man rätt fördomsfull efter att höra att kompisar hamnat i bråk med invandrare.
Nej, Sverigedemokraterna kommer att få min röst i varje fall.
Ifall denna tråden är opassande för aggresivt beteende så får den gärna låsas, var tvungen att berätta vad som hänt mig.
OBSERVERA att jag gjorde INGENTING för att kunna provocera fram ett bråk i början.
February 21, 2003
är rädd att statistiken ser likadan ut i alla storstäder vad det gäller första generationens invandrare och våldsbrott etc (därför det var sånt jävla liv då brå gick ut med statsen)...
men tror fan inte lösningen är ett parti som har en sån skev syn som sd...
går du tillbaka 10 år så hade jag samma åsikter som dig... men det finns mer i en demokrati än att rösta på ett parti som har så liten koll på verkligheten
men visst håller jag med, de andra partierna vågar inte säga skit, endast folkpartiet vågar ta upp problemen... och varje gång de gör det så skriker sossarna å vänstern RASIST... suck
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 11, 2005
SAgt det förr och säger det igen, alla invandrare är inte helgon, men alla är inte brottslingar.
Tyvärr så kommer man dock ihåg de som gör orätt eller stä'ller till med jävelskap mycket bättre än de som tex håller upp dörren åt en.
Är själv invandrare och jag blir förbannad på sånt där. Problemet är inte att de var invandrare, utan att de var idioter till person/individer.
För när jag är ute på fester är det tecx inte invandrare som börjar mucka med mig, utan svenskar med rakade huvuden (men hittills har jag inte varit med i ett slagsmål, peppar peppar).
Men hur blir det nu, åtal och skadestånd?
November 27, 2003
Jävligt tråkigt när sådant här skit händer, men vi har själva skapat segregationen, tyvärr.
Och jag står fast vid att SD är idioter, de vill inte löst invandrarfrågan utan bara föbjuda allt de inte förstår och göra allt mycket värre. "Ett mångkulturellt samhälle fungerar inte." Nötter.
//Andreas
April 14, 2006
Delph1 wrote: ...men vi har själva skapat segregationen, tyvärr.
Vilka är vi ? Segregation är lika mycket invandrarnas "fel" som vårat, ingen vill släppa sig egen kultur/värderingar/religion lika lite som någon annan vill lägga sig platt och acceptera andras kultur/värderingar/religion och hur får man då bort segregationen ? Det är en motsägelse.
Jag måste säga att jag fick en mindre chock när jag gick en komvux kurs för ett par år sedan på en gymnasieskola här i stockholm och fick se att muslimerna hade en egen matkö och egen mat, många tycker säkert det är en småsak men jag ställer mig frågan varför det ständigt är vi som redan bor här som ska anpassa oss ?
Hur många andra religioner finns det som egentligen kräver sin egen mat ? I stort sett allihopa utom den kristna, ska alla ha egna matköer i framtiden ?
Självklart kan vi anpassa oss där det är rimligt men i grunden så måste de som kommer hit inse att det är de som ska anpassa sig. Vi skapade nationalstater av en anledning, idag tycks vi glömt det.
August 11, 2005
OVisK wrote: [quote=Delph1]...men vi har själva skapat segregationen, tyvärr.
Vilka är vi ? Segregation är lika mycket invandrarnas "fel" som vårat, ingen vill släppa sig egen kultur/värderingar/religion lika lite som någon annan vill lägga sig platt och acceptera andras kultur/värderingar/religion och hur får man då bort segregationen ? Det är en motsägelse.
Att integrera betyder inte på något vis att någon ska ge vika för sin religion/värdering/kultur. Det går ut på att acceptera varandras värderingar/kultur/religion.
Finns såklart vissa extrema saker inom alla religioner, men syftar nu på "medelsvensson" vs "medelmuhammed".
Att integrationen inte gått så bra är mer Sveriges fel än invandrarnas, bara en sån sak att inte tillåtas in i arbetsmarknaden är en av de största orsakerna. Och nej, alla invandrare tycker inte om att leva på bidrag, de flesta vill, tro det eller ej, känna sig likvärdiga och lika nyttiga som vilken annan medborgare i samhället.
Jag måste säga att jag fick en mindre chock när jag gick en komvux kurs för ett par år sedan på en gymnasieskola här i stockholm och fick se att muslimerna hade en egen matkö och egen mat, många tycker säkert det är en småsak men jag ställer mig frågan varför det ständigt är vi som redan bor här som ska anpassa oss ?
Hur många andra religioner finns det som egentligen kräver sin egen mat ? I stort sett allihopa utom den kristna, ska alla ha egna matköer i framtiden ?
Har du troende judar så kommer de också ha eget mat. Vad är det för farligt med det? Du får ju äta precis som innan så hur har du fått anpassa dig till situationen i din skola? Är du tvingad att leva som muslimerna?
Självklart kan vi anpassa oss där det är rimligt men i grunden så måste de som kommer hit inse att det är de som ska anpassa sig.
Varför måste man anpassa sig om det man utövar inte påverkar någon annan? Hur påverkas du av att en kvinna bär slöja, att vissa får äta kyckling istället för griskött, att vissa inte dricker alkohol, att vissa ber fem ggr om dagen etc etc etc?
Exakt hur påverkas du av dessa och vad har du för rätt att bestämma över hur andra människor ska leva sina liv?
Att fly(tta) till ett annat land innebär inte att man måste ge upp sin personliga integritet och kultur.
Vi skapade nationalstater av en anledning, idag tycks vi glömt det.
Och hoppas nationalismen i form av förtryckande rasister går under. Att vara sann nationalist innebär att man vill sitt lands bästa. Dvs kommer det svarta mäniskor som har idéer eller åsikter som kan få landet att utvecklas till det bättre så tar man till sig av det. Att blocka ut att alla invandrare som många nationalister vill är att bädda för en massiv inavel.
Och anledningen till att folk glömt bort nationalismen är för att de kom på vettigare saker.
April 14, 2006
Jag håller inte med dig på någon punkt csm101 men jag förstår ju från tidigare inlägg varför du tycker så och det är väl en del av problemet att invandrarna inte inser att de själva har en massa fördomar och tycker en massa om vad vi svenskar ska göra och inte göra.
Nationalstaten bildades för att folk ville ha sin egen kultur, sina egna värderingar och ville försvara dessa, det finns inget negativt med detta att du sedan svamlar om inavel och dumheter tyder ju på rena okunskaper från din sida.
Kulturellt inflytande har vi alltid haft, skillnaden är att förr bestämde vi vad som skulle komma in i vår egen kultur, inte andra.
August 11, 2005
OVisK wrote: Jag håller inte med dig på någon punkt csm101 men jag förstår ju från tidigare inlägg varför du tycker så och det är väl en del av problemet att invandrarna inte inser att de själva har en massa fördomar och tycker en massa om vad vi svenskar ska göra och inte göra.
Nationalstaten bildades för att folk ville ha sin egen kultur, sina egna värderingar och ville försvara dessa, det finns inget negativt med detta att du sedan svamlar om inavel och dumheter tyder ju på rena okunskaper från din sida.
Kulturellt inflytande har vi alltid haft, skillnaden är att förr bestämde vi vad som skulle komma in i vår egen kultur, inte andra.
Jag har inte sagt att invandrare inte är del av problemet, jag sa bara att Sverige är mer ansvarig för integrationen. Och så är det. Men du får ju givetvis tycka att det är invandrarnas fel, (vilket det egentligen inte är).
Det första håller jag med om angående nationalister. Det andra tycker jag stämmer rätt rätt bra det med, utan invandring skulle Sverige dö ut.
Förtydliga det sista, det är i min värld fortfarande Sverige/svenskarna som väljer vad de vill ta till sig. Men om du menar att skolor "påtvingats" att ha alternativa rätter för muslimer så anser jag inte att det är något fel på det, finns muslimer som jobbar och betalar skatt i detta land med så lite får de väl ändå ha. Speciellt när det gäller saker som inte påverkar svenskar på något sätt.
November 26, 2002
kulturellt inflytande har förmodligen mötts med skepticism oavsett vilken tidsperiod det gäller.
för ett tag sen gav vikingarna upp sin religion för kristendomen.
kyrkor byggdes, prästerna fick mycket makt, alla gick till kyrkan. vi är inte i närheten av det nu, det finns inte ens på kartan.
vårat alfabet är från en annan kultur, liksom vårat siffersystem. det finns så mycket som vi använder oss av dagligen som kommer från andra kulturer att det är helt befängt att tro att mångkultur inte gynnar alla.
November 4, 2001
Finns bara ett sätt att lösa det här problemet, och det är att införa nolltolerans.
Folk får gärna komma till Sverige och försöka göra det bättre för sig och sin familj. Men EN misshandel, EN stöld, ETT enda brott och dom ska ut med öronen före. Inget jävla daltande, inget sittande i svenskt fängelse. UT och livstids bannlysning. Det är det enda rätta!
August 11, 2005
http://www.1001inventions.com/.....tionID=309
En länk som man kan läsa för skojs skull.
November 27, 2003
Öwall wrote: kulturellt inflytande har förmodligen mötts med skepticism oavsett vilken tidsperiod det gäller.
för ett tag sen gav vikingarna upp sin religion för kristendomen.
kyrkor byggdes, prästerna fick mycket makt, alla gick till kyrkan. vi är inte i närheten av det nu, det finns inte ens på kartan.vårat alfabet är från en annan kultur, liksom vårat siffersystem. det finns så mycket som vi använder oss av dagligen som kommer från andra kulturer att det är helt befängt att tro att mångkultur inte gynnar alla.
Problemet är att alla stirrar på hur det krockar istället för att man försöker hitta sätt att dra nytta av varandra.
Har inget direkt att tillägga utäver det csm101 sagt för övrigt. Har själv fått uppleva den härliga svenska synen på invandrare och dess integration genom hela livet och att det skulle vara lika mycket invandrarnas fel som statens ser jag som rent nonsens för säger man något sådant kan man inte ha sett integrationen och hur den fungerar.
EDIT:
Leidi wrote: Bara till att vakna upp, håller på att gå åt helevte me sverige!!!
Jag betackar mig för fler sådana här inlägg. Vi är fullt medvetna om att många här inne har svårt att hålla tillbaka sin negativa åsikter om invandrare och har man inget vettigare än det här att skriva så skriv inte alls.
//Andreas
November 27, 2003
csm101 wrote: [quote=Delph1]... säger man något sådant kan man inte ha sett integrationen och hur den fungerar.
//Andreas
En ändring bara ;):
säger man något sådant kan man inte ha sett integrationen och hur inte den fungerar.
Hehe, jo det är en vinkling av det 😉
//Andreas
November 26, 2002
Spannen wrote: Finns bara ett sätt att lösa det här problemet, och det är att införa nolltolerans.
Folk får gärna komma till Sverige och försöka göra det bättre för sig och sin familj. Men EN misshandel, EN stöld, ETT enda brott och dom ska ut med öronen före. Inget j**la daltande, inget sittande i svenskt fängelse. UT och livstids bannlysning. Det är det enda rätta!
det var nog det dummaste jag hört.
om man vill få invandrare att känna sig välkomna så är det precis så man inte ska göra.
sen att du förmodligen inte tycker att invandrare är välkomna här är en annan sak, men poängen med asyl och integration är att de är välkomna.
August 9, 2003
Det är alltid tråkigt att höra när sånt här händer. Men jag tycker inte att det är fel med invandrare, och att du verkligen borde tänka över ditt val att rösta på sverigedemokratena.
Man måste ju tänka på hur det skulle vara om du själv ville flytta utomlands men inte fick det, eftersom regeringen drar alla över en kant. Inte så roligt.
Det närmaste jag kan sträcka mig, är att ha något slags test för folk som vill flytta hit. Det skulle jag kunna tänka mig, men att inte acceptera någon invandring alls, nej det känns inte rätt.
Problemet är nog, precis som vissa har varit inne på, att vi inte får vissa gruper av invandrarna att känna sig som svenskar. Det är inte bara vi (dvs vi som redan känner oss som svenskar) som förhindrar det, det är även vissa invandrargrupper som vill ha kvar sin kultur (och religion), vilket de självklart ska få, men samtidigt inte acceptera våran kultur. Det är inte en lätt fråga, men att dra alla invandrare över samma kant är fel (och dumt), och jag vill verkligen inte att det händer mig om jag får för mig att flytta utomlands.
April 14, 2006
Delph1 wrote:
...
Har inget direkt att tillägga utäver det csm101 sagt för övrigt. Har själv fått uppleva den härliga svenska synen på invandrare och dess integration genom hela livet och att det skulle vara lika mycket invandrarnas fel som statens ser jag som rent nonsens för säger man något sådant kan man inte ha sett integrationen och hur den fungerar.
...
//Andreas
Och jag har själv upplevt invandrarnas härliga syn på oss svenskar. Men jag orkar inte diskutera med folk som inte inser vilka myter och fördomar de själva sprider, helt sanslöst.
1 Guest(s)