En trevlig kväll på stan (Eller inte)|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En trevlig kväll på stan (Eller inte)
dupa666
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 179
sp_UserOfflineSmall Offline
1069708
August 19, 2006 - 12:15 pm
sp_Permalink sp_Print

OVisK wrote: [quote=Delph1]...men vi har själva skapat segregationen, tyvärr.

Vilka är vi ? Segregation är lika mycket invandrarnas "fel" som vårat, ingen vill släppa sig egen kultur/värderingar/religion lika lite som någon annan vill lägga sig platt och acceptera andras kultur/värderingar/religion och hur får man då bort segregationen ? Det är en motsägelse.

Jag måste säga att jag fick en mindre chock när jag gick en komvux kurs för ett par år sedan på en gymnasieskola här i stockholm och fick se att muslimerna hade en egen matkö och egen mat, många tycker säkert det är en småsak men jag ställer mig frågan varför det ständigt är vi som redan bor här som ska anpassa oss ?

Hur många andra religioner finns det som egentligen kräver sin egen mat ? I stort sett allihopa utom den kristna, ska alla ha egna matköer i framtiden ?

Självklart kan vi anpassa oss där det är rimligt men i grunden så måste de som kommer hit inse att det är de som ska anpassa sig. Vi skapade nationalstater av en anledning, idag tycks vi glömt det.

Helt rätt. Södertälje och Syrierna är ett praktexempel. De har skapat ett eget samhälle, De handlar bara av andra syrier, De ringer till en syriansk snikkare/rörmokare etc när dom har problem och enligt vissa löser dom "problem" utan att blanda in snuten. Mycket av pengarna som rör sig är svarta. Dom ger inget tillbaka till samhället som tagit in dem när de tvingades fly från sina hem.
Om man flyttar till ett annat land (om än ofrivilligt) får man fan anpassa sig till de lagar och normer som råder.

Jag bor uppe i Östersund. Händer inte så värst mycket här men jag har blivit utsatt för våld/rånförsök 2 ggr. Båda gånger har det varit invandrarungar (16-20 år) som varit på mig. Jag har inte provocerat dem på något sätt utan första gången var det nåra som helt klart var ute efter bråk. Stog och väntade på En polare som skulle sova hos mig typ 200 meter från en krog. stog och lyssnade på musik och tre kewla killar kom upp och stog 3 cm från mitt ansikte. Tog ur hörlurarna och frågade vad dom ville.
Dom tyckte att jag skulle betala deras taxi hem.
JAg sa att det har jag inte råd med och har ingen lust att göra. Du knuffar han till mig, Jag tänder till och tacklar han så han åker i backen. Kommer på att det var lite halvsmart ochbörjar kuta. Dom andra två stog som dumma fån med munnen öppen. Kutade förbi vakterna utanför krogen coh sa åt dom att stoppa jävlarna som följer efter mig. Tog en vända runt kvarterat och kom tillbaka så stog snuten och prata med dom 😀
Hittade min polare och gick hem.

Andra gången var det två snorungar på en vespa. Båda turk/arab etc ursprung.
Jag bor i en jävla uppförsbacke, så pass brant att du pallar aldrig att cykla upp för den, så de körde i kapp mig och ställde sig snett framför mig och sa att jag skulle ge dom mobilen och plånboken, annars skulle dom "dra kniv på mig" (newbs, dra kniven först). Såg ingen kniv så tog ett kliv framot och sparkade till vespan allt vad jag kunde. Den tippade med båda två och dom rullade nerför backen en bit. La benen på ryggen och tog mig hem utan problem.
Det finns inte så enormt mycket invandrare i Ostersund men de verkar stå för en hel del av sånt här. Iofs finns det svenskar som e helt blåsta också, men har aldrig råkat ut för det.
Jag skyller detta på att de inte integreras i samhället utan skapar små "klickar" med folk som är precis som dem. De står utanför samhället, får inga bra jobb och det leder säkert till frustration osv. Dock är det lika mycket deras eget fel som samhällets. Men fortfarande är våld och rånförsök något som ligger jävligt lågt ner och ursäktas inte av detta...

I övrigt så jobbar jag med internet support ocvh kommer i kontakt med en hel del invandrare. Rent generellt är de bra mycket trevligare än medelsvensson och är tacksamma för hjälpen de får. Om de däremot känner sig orättvistbehandlade(missuppfattningar, får inte kampanjerbjudanden etc.) tar det hus i helsike på ett sätt som får de gnälliga svenskarna att se lama ut...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 201
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL