January 12, 2004
Hur tolkar ni denna meningen?
Övervikt är i grunden till 100% genetiskt betingad. Saknar man genetiskt anlag för tt bli fet kan man inte bli det. Docent Fredrik Lönnqvist, genforskare vid Huddinge Sjukhus anser att av de som är feta idag är 60% feta BARA pga sina anlag. De övriga 40% är feta pga att de "tar en nattmacka för mycket".
Är det jag som är trött, eller sägs det först att det är 100% genernas fel, sedan att det är 60% genernas fel?
August 20, 2001
Jag skulle vilja tolka det som att alla som är överviktiga får det från de genetiska anlagen, men vissa har ändå lättare än andra att bli överviktiga.
60% av de 100% får det bara för att deras genetiska anlag är så starka.
40% av de 100% skulle kanske kunna vara "mindre" överviktiga om de inte tog den där nattmackan.
November 27, 2003
DiDi wrote: Jag skulle vilja tolka det som att alla som är överviktiga får det från de genetiska anlagen, men vissa har ändå lättare än andra att bli överviktiga.
60% av de 100% får det bara för att deras genetiska anlag är så starka.
40% av de 100% skulle kanske kunna vara "mindre" överviktiga om de inte tog den där nattmackan.
:worshipp: :worshipp: :worshipp:
Så sant så. Har du lust att ta en "nattmacka" sen 😉
//Andreas
September 28, 2003
Coore wrote: [quote=Deuterium]Det var lite dumt skrivet, sedan så kan alla bli feta med "rätt" kost. Kolorier kan precis alla få överskott på...
åhnej du...vissa har jäkligt svårt för att bli feta... Jag är en av dom.
me 2, har inget fett på kroppen nånstans (förutom i hjärnan då men)
June 28, 2001
bah, för 200 år sedan så var bara rika feta, nu har alla råd med mat och feta mäniskor ploppar upp som svampar överallt.
värst är när man ser en Hel familj som är överviktig och dom låter ungarna bli lika feta som dom själva.
finns bara en lösning, Move your Fat ass bitch ! and get me a beer
October 24, 2002
fastbullit wrote: [quote=Coore][quote=Deuterium]Det var lite dumt skrivet, sedan så kan alla bli feta med "rätt" kost. Kolorier kan precis alla få överskott på...
Ni äter helt enkelt inte tillräckligt, ni kan givietvis ha hög förbräning, men jag lovar ALLA kan få kaloriöverskott.
July 27, 2002
Alla kan gå upp i vikt, om man äter en pizza till lunch och sen äter inge mer förrens på kvällen och tycker det är omöjligt att gå ner i vikt har man bigtime fel.
Alla kan gå upp i vikt, alla .. Kan man inte har man GROVA fel på förbränningen och ska söka upp läkare för det är farligt och finns knappt säkert..
September 28, 2003
Deuterium wrote: [quote=fastbullit][quote=Coore][quote=Deuterium]Det var lite dumt skrivet, sedan så kan alla bli feta med "rätt" kost. Kolorier kan precis alla få överskott på...
Ni äter helt enkelt inte tillräckligt, ni kan givietvis ha hög förbräning, men jag lovar ALLA kan få kaloriöverskott.
jag äter mej mätt behöver inte mer
January 12, 2004
Coore wrote: [quote=Deuterium]Det var lite dumt skrivet, sedan så kan alla bli feta med "rätt" kost. Kolorier kan precis alla få överskott på...
Vänta tills du blir äldre
Hade en kompis som åt en massa onyttig mat, dvs väldigt kaloririk mat varje dag, samtidigt som han åt Bulkmedel.
Det var på läkares ordination.
Han åt detta för att behålla sin vikt, och för att förhoppningsvis gå upp lite.
October 24, 2002
fastbullit wrote: [quote=Deuterium][quote=fastbullit][quote=Coore][quote=Deuterium]Det var lite dumt skrivet, sedan så kan alla bli feta med "rätt" kost. Kolorier kan precis alla få överskott på...
Förstår inte riktigt varför du svara sådär, men visst. Självklart behöver man inte proppa i sig mat om man inte är sugen på det.
Min poäng är dock att alla kan bli feta, överskotts energi kan alla uppnå.
January 12, 2004
Deuterium wrote: [quote=fastbullit][quote=Deuterium][quote=fastbullit][quote=Coore][quote=Deuterium]Det var lite dumt skrivet, sedan så kan alla bli feta med "rätt" kost. Kolorier kan precis alla få överskott på...
Förstår inte riktigt varför du svara sådär, men visst. Självklart behöver man inte proppa i sig mat om man inte är sugen på det.
Min poäng är dock att alla kan bli feta, överskotts energi kan alla uppnå.
Det kan räcka med att ta en halv macka mer varje dag och skippa trappor och ta hiss eller rulltrappa för att lägga på sig ett par kilo varje år.
Det är lättare än vad man kan tro, det krävs bara små förändringar i ens livsstil för att det ska barka åt skogen.
August 20, 2001
obelix wrote: [quote=Coore][quote=Deuterium]Det var lite dumt skrivet, sedan så kan alla bli feta med "rätt" kost. Kolorier kan precis alla få överskott på...
Vänta tills du blir äldre
Jag är "äldre" 🙂
Fortfarande small... Kan väl vara för att jag (på vardagarna i alla fall) äter regelbundet.
2 Guest(s)