October 24, 2002
DiDi wrote: Jag tycker det är fel att man ska äta "dålig" mat med mycket fet. Det är ju inte bara på magen det sätter sig. Sätter ju sig i blodkärlen också bland annat.
Du behöver inte äta fetmat, du kan skippa allt fett över huvud taget och ändå bli fet. Socker i den enklaste formen (druvsocker) är perfekt ifall man vill få överskott 🙂
August 20, 2001
Deuterium wrote: [quote=DiDi]Jag tycker det är fel att man ska äta "dålig" mat med mycket fet. Det är ju inte bara på magen det sätter sig. Sätter ju sig i blodkärlen också bland annat.
Du behöver inte äta fetmat, du kan skippa allt fett över huvud taget och ändå bli fet. Socker i den enklaste formen (druvsocker) är perfekt ifall man vill få överskott 🙂
Kellogs Special K också 🙂
February 12, 2003
Coore wrote: [quote=Deuterium]Det var lite dumt skrivet, sedan så kan alla bli feta med "rätt" kost. Kolorier kan precis alla få överskott på...
åhnej du...vissa har jäkligt svårt för att bli feta... Jag är en av dom.
Jag med... Häller i mig runt 5 liter (minst) cola i veckan, äter som en jävla gris, väger 55 kilo...:-?
January 17, 2002
Vänta nu, ser jag ett samband? 😀
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=99955
Den där bjöd du på Obelix, ingen idé å klaga :)R
September 28, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Coore][quote=Deuterium]Det var lite dumt skrivet, sedan så kan alla bli feta med "rätt" kost. Kolorier kan precis alla få överskott på...
åhnej du...vissa har jäkligt svårt för att bli feta... Jag är en av dom.
Jag med... Häller i mig runt 5 liter (minst) cola i veckan, äter som en j**la gris, väger 55 kilo...:-?
jag snittar typ 4 burkar/dag, och jag får abstinens annars, blir helt torr i käften och känner mej pissigt dålig.
diabetes here i come weii! (not)
December 15, 2003
Krehlmar wrote: Feta är feta för att de äter för mkt, äter när de inte är hungriga, rör sig inte etc.
Du kan äta vad fan du vill bra du är hungrig och du rör på dig...
Håller med där, själv käkar jag ofta revbenspjäll eller lundaknake till frukost på jobb, sen gårdagens rester till lunch, till middag nått kött med vanligtsvist bearnaisesås till. Kan lätt runda av med en påse chips och en öl. Ingen frukt eller grönsaker här numera (är singel IGEN)
Då väger jag runt 100kg men då jag är 194cm lång och byggarbetare så är det en marginell kula som jag måste trycka ut för att kunna "maga" mig 😉
Kan tillägga att jag är blodgivare med blodvärde på runt 150 och på den årliga hälsokontrollen så säger doktorn att jag är ett föredöme för mina kollegor och att jag har kondis som en tonåring (jag är snart 34). Visst genetiska anlag spelar in, min far o farfar är smala som stickor.
1 Guest(s)