December 7, 2003
Om man gillar datorer (hårdvara!), och facineras av alla kretskort och små pillgrejer som en PC kan innehålla, och man blir helt till sej när det gäller att modda chassin (typ löda fast lysdioder och koppla fan-controllers...), och man kanske (troligtvis) vill arbeta med sånt i framtiden, vilken gymnasielinje passar bäst isåfall?
Av dom linjer som finns att till gå här uppe i H-sand, vilken skulle vara bäst;
Teknikprogrammet - Datorteknik
Elprogrammet/elteknik?
Kort sagt: Vilken linje är bäst (av dom 2) för datorintresserade?
EDIT: Om ni vet andra linjer i era städer som passar för datorintresserade, beskriv dom gärna..;D
February 4, 2003
Ett så enkelt jobb som du skriver om ovan är ju inget du behöver någon speciell utbildning för.
Teknikprogramet är ju mer verkstadsbearbetning. CNC, CAD, programering, osv.
Om du vill hålla på med el så passar el-linjen bättre.
Går första året i teknik. Otroligt jobbig linje. Fysik, kemi, matte.
mvh/d
August 27, 2003
Jag går Teknisk data, det är så jävla roligt/skönt. Dock skiljer sig mina kurser lite från andra skolor jag har tex
Cad A,B,C
Programmering A,B,C
UNIX A,B
Montering/upgradering A
Matte A,B,C,D,E, Diskret
Persondatorer A,B
Internet i praktiken A
Webbdesign A,B,C
Sen en massa el-linjer som jag inte kan namnet på
Sen alla vanliga kurser som man måste läsa, sen får man en laptop från skoila och det underlättar lite 🙂
April 24, 2003
jag går förta året på h-valls el program och jag är rätt så nöjd...
Det är typ bara dom som går Automation som brukar få jobb efter gymnasiet.. Ska man gå install som måsta ju man gå lärling i 1år efter gymnasiet och så får man inte få ig i ett enda ämne jobbigt..
Men iallafall i h-vall el program så är det ihopslaget med elektronik så vi får lära hos lite såna grejer sen... men jag går bara 1åre så jag vet inte riktigt än men alla som går 2a & 3a året trivs iallafall..
June 23, 2002
BelGarath wrote: Jag går el, vår matte/el-lära lärare avrådde oss från att välja den inriktningen med datorer
det finns fan inge jobb sa han..
Men jag ska i alla fall välja installation
Om några år blir det nog jobb inom itbranschen och visste du inte själv att det var ont jobb?
Hehe hur som helst jag ska också gå installation.
January 6, 2002
Om jag skulle gå om gymnasiet så hade jag kanske inte valt Naturvetare med Elektroteknisk inriktning, vet inte vad det heter nuförtiden tog studenten 99). Utan Gått El-programmet (installation/svagström Elektriker) nere i grottorna, sen gått tekniskt basår och studat till elektro/data ingenjör. Då kommer du att ha en gedigen bas att stå på.
1 Guest(s)