October 25, 2003
Nu är det snart sommar, med allt vad det innebär.
Ska ni iväg någonstans i sommar, eller blir ni bara hemma i trädgården?
Själv ska jag och tre polare iväg till Turkiet i en vecka i slutet på juni, ska bli riktigt kul, eftersom vi alla ska till olika skolor efter sommarlovet, så detta blir något att minnas tillsammans. Längtar som fan redan.
October 22, 2002
Jag har typ tre alternativ att välja mellan.
1. Fixa jobb och jobba hela sommaren..
2. Jobba utomlands, mest troligt australien (hos släktingar)...
3. En jorden runt resa, tänkte mest på typ köpenhamn ----> Dubai ---> Sydney ---> tokyo ----> New york ----> stockholm ---> hem igen (skåne)
March 14, 2004
Krqagyzzz wrote: För mig blir det cirka 3 månaders resa i det blindo. Jag skall ut på något av alla svenskflaggade handelsfartyg som finns så det kan bli allt från jorden runt till att studsa mellna Göteborg och Fredrikshamn.
Ok. Hur går det till? Betalara man och får en hytt eller? Eller hjälper du till med olika saker då du sysslade med sådant i det militära?
May 17, 2002
skinner wrote: [quote=Krqagyzzz]För mig blir det cirka 3 månaders resa i det blindo. Jag skall ut på något av alla svenskflaggade handelsfartyg som finns så det kan bli allt från jorden runt till att studsa mellna Göteborg och Fredrikshamn.
Ok. Hur går det till? Betalara man och får en hytt eller? Eller hjälper du till med olika saker då du sysslade med sådant i det militära?
jag får en extremt stor lön på 7500:- i månaden. Sedan så kommer jag att "arbeta" som maskinbefälselev. Detta vill säga att jag alltså kommer att gå med en av maskinisterna på fartyget och försöka lära mig det jag gör. Jag får givetvis helpension på fartyget.
March 14, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=skinner][quote=Krqagyzzz]För mig blir det cirka 3 månaders resa i det blindo. Jag skall ut på något av alla svenskflaggade handelsfartyg som finns så det kan bli allt från jorden runt till att studsa mellna Göteborg och Fredrikshamn.
jag får en extremt stor lön på 7500:- i månaden. Sedan så kommer jag att "arbeta" som maskinbefälselev. Detta vill säga att jag alltså kommer att gå med en av maskinisterna på fartyget och försöka lära mig det jag gör. Jag får givetvis helpension på fartyget.
Låter ganska nice. Var det sådant du sysslade med i marinen? Samt är det ett måste att ha en bakgrund från marinen när man söker jobbet?
1 Guest(s)