May 17, 2002
skinner wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=skinner][quote=Krqagyzzz]För mig blir det cirka 3 månaders resa i det blindo. Jag skall ut på något av alla svenskflaggade handelsfartyg som finns så det kan bli allt från jorden runt till att studsa mellna Göteborg och Fredrikshamn.
Ok. Hur går det till? Betalara man och får en hytt eller? Eller hjälper du till med olika saker då du sysslade med sådant i det militära?
jag får en extremt stor lön på 7500:- i månaden. Sedan så kommer jag att "arbeta" som maskinbefälselev. Detta vill säga att jag alltså kommer att gå med en av maskinisterna på fartyget och försöka lära mig det jag gör. Jag får givetvis helpension på fartyget.
Låter ganska nice. Var det sådant du sysslade med i marinen? Samt hjälper det att ha det när man söker om jobb?
Jag gjorde inte det innom flottan och det hjälper nog inget vidare då man söker jobb.
i flottan så var jag på däck, nu så kommer jag vara i maskin så....
December 29, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=skinner][quote=Krqagyzzz][quote=skinner][quote=Krqagyzzz]För mig blir det cirka 3 månaders resa i det blindo. Jag skall ut på något av alla svenskflaggade handelsfartyg som finns så det kan bli allt från jorden runt till att studsa mellna Göteborg och Fredrikshamn.
Ok. Hur går det till? Betalara man och får en hytt eller? Eller hjälper du till med olika saker då du sysslade med sådant i det militära?
jag får en extremt stor lön på 7500:- i månaden. Sedan så kommer jag att "arbeta" som maskinbefälselev. Detta vill säga att jag alltså kommer att gå med en av maskinisterna på fartyget och försöka lära mig det jag gör. Jag får givetvis helpension på fartyget.
Låter ganska nice. Var det sådant du sysslade med i marinen? Samt hjälper det att ha det när man söker om jobb?
Jag gjorde inte det innom flottan och det hjälper nog inget vidare då man söker jobb.
i flottan så var jag på däck, nu så kommer jag vara i maskin så....
Det låter ju rätt ok....inte så fet lön men det lär väl inte gå några pengar på båten heller.....verkar ju helschysst...
Varför åka utomlands när det är sommar i Sverige?
Jag stannar nog hemma i byn, fast man vet ju aldrig säkert..
Kanske hamnar i skåne och tar reda på stormfällning också.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 17, 2002
Spinnjonte wrote: Det låter ju rätt ok....inte så fet lön men det lär väl inte gå några pengar på båten heller.....verkar ju helschysst...
Jo jag är inte den som är ledsen för detta. HAr jag lite flyt med så kanske jag får se lite andra delar av världen än vad jag brukar göra.
September 12, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Spinnjonte]Det låter ju rätt ok....inte så fet lön men det lär väl inte gå några pengar på båten heller.....verkar ju helschysst...
Jo jag är inte den som är ledsen för detta. HAr jag lite flyt med så kanske jag får se lite andra delar av världen än vad jag brukar göra.
Joo...och vi blir glada över det faktum att du inte kommer och härja i forumet. 😉
Krqagyzzz wrote: [quote=Spinnjonte]Det låter ju rätt ok....inte så fet lön men det lär väl inte gå några pengar på båten heller.....verkar ju helschysst...
Kan vara fördel när man färdas per båt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
oxiswoofer wrote: [quote=Spinnjonte][quote=oxiswoofer]blir o vara hemma....har inte råd eller ingen att åka med... kanske åka upp till norrland om jag lyckas skrapa ihop en biljett...
Åk, tåg.....gbg-norrland 300:-
vilket bolag? har bara hittat biljetter för 1000>....
Känner du ingen åkare därifrån som du kan lifta med??
1 Guest(s)