July 19, 2001
Heimdal, har du kollat in http://www.the-bunker.com/ ?
July 17, 2002
heimdal wrote: [quote=The Whistler]Det var nog bara något jag fått för mig. Jag kollade upp lagtexten lite nogrannare och bajonetter går under knivlagens "farliga eggvapen". Mao så får man ha dem hemma, men inte ta med till allmän plats, sammankomst eller dylikt. Man får inte heller tillverka, införa eller sälja dem. Så enda frågan skulle väl vara: Hur har du fått tag på dem? =)
hmm.. det e möjligtvis ett långt slöeggat vapen 🙂
köpt på auktion hehehe
Ah, okej... =)
Men i vilket fall så går det under klassen "farliga eggvapen". Det är lite som att säga att en pistol inte är en pistol, bara för att den inte är laddad.
September 13, 2002
HELIX wrote: Heimdal, har du kollat in http://www.the-bunker.com/ ?
sweeeeeet.
där kan jag dreggla runt i timmar
November 16, 2002
heimdal wrote: [quote=HELIX]Heimdal, har du kollat in http://www.the-bunker.com/ ?
sweeeeeet.
hehe jo visst är WW2 spännande men du har inga sånna här armband med hakkorset på lr nått annat spännande
har en polare som har en äkta cycklon B tub/burk(tom) och ett sånt hära armband som är helt svart det ser ut skulle tro att det är nån officers grejja sen hade han lite annat smått o gått smycken etc
men jag har tänkt på en grej är det inte hets mot folkgrupp att ha sånt ??
tycker ju att allt som har med nått o göra är hets mot folkgrupp
slemmigt offtopic
nu till bilderna
Min tuffaste Mitt rekord på harpan
Min coolaste Mini-Z TT mit flames
Min fulaste uteblir pga av jag inte hittar nån som passar in
men jag kompeanserar det men en rätt ball bild jag tog nån slö kväll hos en polare och den kvällen representeras så hårt av denna Bild
January 6, 2003
Hauk wrote: [quote=The Dragon]Det bästa jag har är nog min lya i Visby InnerCity 😀
Vilken gata? Har på mellangatan själv.. (err, familjen)
Samma gata som du. Vilket nr är du på? 😕 Kanske ska PM:a såna saker man vet aldrig vilka som ser. Kan vara nån organiserad brottsling och om de vet var jag bor så kommer de säkert att bryta sig in där p.g.a. min fina dator. Och de vill man ju inte. 🙄
ruski2 wrote: e det ett samurai svärd du har där?
Japp. Köppt dem på Fantasia på Kungsgatan i Sthlm den stora fick jag för 1400 och det lilla för 1200. Ska köpa ett till av wakizazi bladet och dess katana. Ska kanske köpa det röda katanan som wakizazi också.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
February 1, 2002
Metz wrote: [quote=heimdal][quote=HELIX]Heimdal, har du kollat in http://www.the-bunker.com/ ?
sweeeeeet.
av denna Bild
den va ju bara skakig.
July 11, 2002
heimdal wrote: ett par grejer jag samlat på mig
Ahhh, Waffen SS hjälm...
Får man fråga hur mycket du köpte samtliga grejer för?
July 17, 2002
The Dragon wrote:
[quote=ruski2]e det ett samurai svärd du har där?
Japp. Köppt dem på Fantasia på Kungsgatan i Sthlm den stora fick jag för 1400 och det lilla för 1200. Ska köpa ett till av wakizazi bladet och dess katana. Ska kanske köpa det röda katanan som wakizazi också.
Rätta mig om jag har fel, men iato (samurai-svärd) finns i tre storlekar (även om längden på varje storlek varierar kraftigt):
Tanto - kort, inte mycket mer än en kniv (dock för strid)
Wakizashi - kortare svärd
Katana - långsvärd (ca 80-120cm)
Vad menar du med att du ska köpa "ett till av wakizazi bladet och dess katana"? Katanan är ett separat svärd, men hos dig låter det som om det är en del av det.
Kan hända att du säger något som stämmer, men jag har nog missuppfattat det pga formuleringen. =)
::EDIT:: Skarpslipade?
September 13, 2002
Smirnoff wrote: [quote=heimdal]ett par grejer jag samlat på mig
Ahhh, Waffen SS hjälm...
Får man fråga hur mycket du köpte samtliga grejer för?
fråga på du, men jag svarar inte
October 27, 2001
Metz wrote: [Min tuffaste Mitt rekord på harpan
Nu blev jag tvungen att visa mitt rekord 😛
February 12, 2003
PaiN wrote: [quote=Metz][Min tuffaste Mitt rekord på harpan
Ja mycket kan man göra med Photoshop
June 23, 2002
x-per wrote: [quote=PaiN][quote=Metz][Min tuffaste Mitt rekord på harpan
Photoshop skills. 😛
October 27, 2001
x-per wrote: [quote=PaiN][quote=Metz][Min tuffaste Mitt rekord på harpan
...eller med ett besatt sinne 😛
Jag satt och konkurerade med min bror, i brist på annat, så resultatet är sant. Inte för att jag känner något större behov av att hävda mig, men rätt ska vara rätt. 🙂
January 6, 2003
The Whistler wrote: [quote=The Dragon] [quote=ruski2]e det ett samurai svärd du har där?
Rätta mig om jag har fel, men iato (samurai-svärd) finns i tre storlekar (även om längden på varje storlek varierar kraftigt):
Tanto - kort, inte mycket mer än en kniv (dock för strid)
Wakizashi - kortare svärd
Katana - långsvärd (ca 80-120cm)
Vad menar du med att du ska köpa "ett till av wakizazi bladet och dess katana"? Katanan är ett separat svärd, men hos dig låter det som om det är en del av det.
Kan hända att du säger något som stämmer, men jag har nog missuppfattat det pga formuleringen. =)
::EDIT:: Skarpslipade?
Som Jerry antyde så är det matchande jag menar.
Wakizashin är tillräkligt vasst för att kunna gör pappers tricket om du vet vad jag menar och katanan är vass den med men inte lika vass.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
November 16, 2002
PaiN wrote: [quote=Metz][Min tuffaste Mitt rekord på harpan
HElvete då är jag ju bara tvåa här på forumet nedrans järnspikar oxå 😀
November 16, 2002
Starscream wrote: [quote=Metz][quote=heimdal][quote=HELIX]Heimdal, har du kollat in http://www.the-bunker.com/ ?
sweeeeeet.
av denna Bild
den va ju bara skakig.
Heheh det kanske är det som är symboliken med den bilden det var nämeligen en fredag kväll med mkt sånna här saker man inte får träffa innan man fyllt 20 (på vissa ställen får man träffa dem när man e 18 )
men det va en seg o slö kväll med extremt mkt fylla 😀
o rökigt va det oxå
1 Guest(s)