November 27, 2003
snyde wrote: Deep Purple - Highway star, solot börjar runt 2:00, men den sköna biten börjar strax efter 2:40.
Det där är syntande 😉 men ok. Deep Purple är riktigt grymma.
Wolf - Charlot the Harlot Live på Contan i Örebro. Håret på armarna reste sig så högt att jag höö på att sticka ut ögonen på gitarristen 🙂 Vet inte inte vilka Wolf är ... kolla upp det. Speciellt om ni gilalr Iron Maidens tidiga år!
//Andreas
May 10, 2002
AMD_RULEZ wrote: Visst fan, själv lyssnar jag inte riktigt på musik med solon, håller mig till mer "normal" rock, utan några utsvävningar... Men jag gillar Pearl Jam's version av "Keep on rockin' in the free world", finns ett skönt solo, vet inte var, men det finns...
inte musik med solon = normal rock ... tillåt mig använda smileyn:
February 12, 2003
abishai wrote: [quote=AMD_RULEZ]Visst fan, själv lyssnar jag inte riktigt på musik med solon, håller mig till mer "normal" rock, utan några utsvävningar... Men jag gillar Pearl Jam's version av "Keep on rockin' in the free world", finns ett skönt solo, vet inte var, men det finns...
inte musik med solon = normal rock ... tillåt mig använda smileyn:
Ok, det var lite luddigt formulerat, men jag syftar på att jag lyssnar på "kompakt", hård snabb rock, utan några solon... Inget 70-tal för mig. Iofs kan metallica slinka ner, men det blir mer Static-X, Puddle of Mudd, System Of A Down, osv...
Olle P wrote: Instämmer med så många tidigare:
Mark Knopflers femminutare i slutet på Sultans of Swing, från liveshowen när de gjorde plattan Alchemy. :pray:
I singelversionen, som oftast spelas på radio, kapas låten strax efter att solot börjar. 🙁/Olle
Håller med fullständigt..
Hela Alchemyplattan är kalas..Många sköna solon där.
Mark Knopfler är kung..
Personliga favoriter: Romeo and Juliet, Tunnel of love och So far away..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)