Era handikapp/sjukdommar eller andra nersidor.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Era handikapp/sjukdommar eller andra nersidor.
Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
sp_UserOfflineSmall Offline
750526
October 19, 2004 - 7:07 am
sp_Permalink sp_Print

ryggen e kass, musarm, magen är kass, svårt att somna, allmänt trött.

Nu väntar jag bara på att CoLiC ska svara 😀

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
750544
October 19, 2004 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Närsynt, behöver glasögon för att läsa på tavlan i skolan, kolla tv och antagligen köra bil sen.
Övervikt, men det är borta inom 1 år.
Ont i ryggen, försvinner i.o.m övervikten, redan försvunnit kanske 80%.

Det var väl det fysiska, på den psykiska delen vet jag inte.

Samma här utom övervikten... är dock rätt lång och får slitningar på kroppen på det sättet istället...(Och att jag sitter förmycket vid datorn utan att träna nått).... :bgrin:

Farbror
Member
Medlem
750545
October 19, 2004 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

oj 2 klick...

AarJay
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1056
750550
October 19, 2004 - 8:03 am
sp_Permalink sp_Print

haha, min tur då antar jag, få se nu, passiv rökare i 16 år (de värsta som finns) tack vare de ingen kondition, dock ett starkt hjärta som får slita ungefär som en jappse-motor på 13k rpm 😉

snart förstört mina öron för att jag lyssnar på för hög musik i hörlurarna, men de skiter jag i.... tål inte att förlora, ingen sjukdom, men de e ju alltid kul när man hör folk som slår sönder tangentborden när de går dåligt i nåt spel, finns flera på våra lan 😛

och dessutom, alla som säger att de e korta knäcker inte mig, jag är 162 eller nåt sånt lång, och har inga problem med kroppen, jag SKA va såhär lång tydligen, fan lika lång som pappa.... 🙁 jaja... väger inte så mycke, 53 kg.... tillräckligt med muskler för att vissa tjejer ska bli "imponerade" medans andra bara "vadå muskler??" 😛

hm, få se, just ja, jag använder ofta engelska mer än svenska när jag ska prata om vissa saker över msn t.ex. 😛 kan inte svenska, blir ofta fel ibland.... en fråga, har man förresten nåt fel om man inte fattar grammatiken men kan ändå?

just ja, jag har sjuk o-ordning också, en gång fick min kompis ett ryck och städade hela mitt rum för att de va "för stökigt" så att han inte klarade av att va där 😛

disciplin är de nog illa med också, eller, jag gör som pappa säger, men sen är de slut där, och arbetsmoralen i skolan suger nog mest av allt efter min kondition pga att pappa har rökt hela mitt liv och därmed är man skadad för livet.... 🙁 jag som ville bli nåt inom idrott.... ville ju kunna nåt, men mina lungor tar kol på mig, och har säkert stoppat min växt också då jag har för mig att tjära och rök kan göra de??
iaf så kan man göra de om man röker själv har jag läst, så varför skulle det inte bli så när man är passiv ???

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
750558
October 19, 2004 - 8:17 am
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: Samma här utom övervikten... är dock rätt lång och får slitningar på kroppen på det sättet istället...(Och att jag sitter förmycket vid datorn utan att träna nått).... :bgrin:

Hur lång är du Farbror?

Farbror
Member
Medlem
750572
October 19, 2004 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Farbror]Samma här utom övervikten... är dock rätt lång och får slitningar på kroppen på det sättet istället...(Och att jag sitter förmycket vid datorn utan att träna nått).... :bgrin:

Hur lång är du Farbror?

Inte SÅÅÅ extremet lång, det finns många på forumet som är längre men jag växte så fort när jag var liten .... sluta växa i 7an-8an... Då var jag 1.92m och det är jag nu med...sen väger jag typ 80 nu och det är inte bara muskler precis 🙄

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
750594
October 19, 2004 - 8:58 am
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: Inte SÅÅÅ extremet lång, det finns många på forumet som är längre men jag växte så fort när jag var liten .... sluta växa i 7an-8an... Då var jag 1.92m och det är jag nu med...sen väger jag typ 80 nu och det är inte bara muskler precis 🙄

Jo, jag är 200cm och jag börjar redan käna av slitningar i kroppen. Nästan Ingenting är ju tillverkat för längre personer. Åker man buss, får man kämpa för att resa sig när man ska av för att stolarna är så små och dåligt utformade...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
750802
October 19, 2004 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

didi, det är kämpigt att åka buss för folk som är "ynka" 184 oxå, jag kan bara tänka mig hur jobbigt det är för dig.

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
750844
October 19, 2004 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

E 196cm jobbigt ibland men kan oftast komma till bra nytta, största nersidan e väl att picken pekar åt vänster 🙁

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
750870
October 19, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

aggresiv :bgrin: säger mina polare iaf...... svag tintus i vänster öra.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
750908
October 19, 2004 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har pollenallergi, kraftig sådan.
Jag är skelögd, men har glasögon som motverkar det.
Har lite svårt för att hålla en normal dygnsrytm.
Vissa perioder har jag lite kort stubin.
Kanske inte ultimata kroppsmåtten men jag mår bra och är nöjd. 🙂

Det var nog alles. 😀

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
750921
October 19, 2004 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Är för tjock, håller väl dock på att styra upp det fast det tar lång tid.

Jag väntar med spänning på vad ColiC har att komma med.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
750941
October 19, 2004 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite väl smal, men jag kan inte göra nåt åt det...
Annars är det väl pollenallergi (lindrig), och jag tror jag är en smuuuuula skelögd. Väntar också på ColiC...:bgrin:
EDIT: Tinnitus. Och inte lite heller. Kanske inte skulle stått framför basförstärkaren.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
750947
October 19, 2004 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Tjo!

Skulle vara intressant att se vad folk besitter för nersidor här.

Själv kan jag berätta att jag har problem med insomning, får dock melatonin emot det. Klarar mig utan det, men då blir det ibland att man somnar allt för sent och sover hela förmiddagen och missar skola/arbete, något som hände mig idag 🙂

Lista på 🙂

om det ser som en "nersida" så har jag den och det är nog den enda.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
750951
October 19, 2004 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, var ska man börja..
Kroniskt trött
Ser dåligt
Plattfot
Svankrygg
Lider av underlängd, dvs bör enligt BMI och min vikt vara minst 2 dm längre.
Nikotinberoende
och till på köpet förkyld just nu.

*EDIT*
Glömde bort mitt dåliga minne 🙂

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
750958
October 19, 2004 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet inte om detta är en direkt last men ibland tycker jag det är jobbigt. Jag kommer typ alltid ihåg allt. Glömmer aldring något. Förutom om jag inte lagt någon uppmärksamhet på något.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
750961
October 19, 2004 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Vet inte om detta är en direkt last men ibland tycker jag det är jobbigt. Jag kommer typ alltid ihåg allt. Glömmer aldring något. Förutom om jag inte lagt någon uppmärksamhet på något.

upp till bevis, vad hade jag för avatar före den jag har nu?

Jonas Klar
Member
Medlem
750964
October 19, 2004 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Vet inte om detta är en direkt last men ibland tycker jag det är jobbigt. Jag kommer typ alltid ihåg allt. Glömmer aldring något. Förutom om jag inte lagt någon uppmärksamhet på något.

Du var väl ganska smal? Vet inte om du ser det som en börda...

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
750970
October 19, 2004 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, min tur att skriva i den här tråden antar jag

Har blödarsjuka (Hemofili A, svåraste sorten) http://www.fbis.se för de som vill veta mer
Sitter i rullstol
Helpajat knä
Små eller större ledskador/förslitningar i armbågar, axlar, knä
Kort stubin i diskussioner
Alldeles för lite tålamod med pillersaker, efter 10 minuter av att saker inte funkar får jag en extremt stickande svett pga att jag är förbannad som driver dig ännu mer till vansinne.

Jag vet inte vad mer man kan skriva

Då jag var mindre fick jag Hepatit C (Gulsot) genom en ren "lyckträff" då jag fick en blodtransfusion (De renade inte blodet på den tiden), men det lyckades jag få bortbehandlat som tur är.

Hade jag varit född 2 år tidigare hade jag nästan garanterat haft HIV eftersom medicinen de gav till blödarsjuka då gav en det. Nån tur ska man väl ha, ellerhur?

Jonas Klar
Member
Medlem
750974
October 19, 2004 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Hmm, min tur att skriva i den här tråden antar jag

Har blödarsjuka (Hemofili A, svåraste sorten) http://www.fbis.se för de som vill veta mer
Sitter i rullstol
Helpajat knä
Små eller större ledskador/förslitningar i armbågar, axlar, knä
Kort stubin i diskussioner
Alldeles för lite tålamod med pillersaker, efter 10 minuter av att saker inte funkar får jag en extremt stickande svett pga att jag är förbannad som driver dig ännu mer till vansinne.

Jag vet inte vad mer man kan skriva

Då jag var mindre fick jag Hepatit C (Gulsot) genom en ren "lyckträff" då jag fick en blodtransfusion (De renade inte blodet på den tiden), men det lyckades jag få bortbehandlat som tur är.

Hade jag varit född 2 år tidigare hade jag nästan garanterat haft HIV eftersom medicinen de gav till blödarsjuka då gav en det. Nån tur ska man väl ha, ellerhur?

Ouch... Tur att du slapp HIV iaf...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 41
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL