November 26, 2002
Ja, vad tror ni?
Varför är ön som den är?
Om Locke har 100 knivar, var är gafflarna? 🙄
Är det som Matrix eftersom det inte finns skedar? 🙄
Själv tror jag ön är en militär tidsmaskin som har löpt amok.
Förklaring: Luckan i skogen verkar "militärgrön", om det finns en dinosaurie så har de åkt tillbaka i tiden och hämtat den, förklarar även isbjörnarna (istiden), ön verkar också ha ett stark magnetfält, kanske ett sorts cloaking device för att hålla obehöriga borta?
"De andra" kanske är från framtiden?
Det kommer ett avsnitt som heter "Deus Ex Machina"(Gud i maskinen), kanske har ön utvecklat en egen intelligens?
Kanske hela ön är en tidsreva? Fransyskan avslöjade aldrig vilket år hon kom dit, bara att hon hade varit där 16år.
March 14, 2001
Oj oj har så många teorier om de där så.. förresten hur många har avsnitt har du sett så man inte råkar säga en massa saker som förstör de kommande 10 avsnittet 😉
Är ju lite mystiskt för tidvatten och sådant ändras ju också lite konstigt..
Tror iaf att Walt har några krafter som gör att han får saker att hända. Ethan är ju lite konstig han med, eller var kanske man ska säga..
Sen de där monstret vet ja inte riktigt va de kan vara..
Iaf de finns väldigt många men roliga och bra teorier på abc egna forum om lost..
November 26, 2002
Snorch wrote: Oj oj har så många teorier om de där så.. förresten hur många har avsnitt har du sett så man inte råkar säga en massa saker som förstör de kommande 10 avsnittet 😉
Är ju lite mystiskt för tidvatten och sådant ändras ju också lite konstigt..
Tror iaf att Walt har några krafter som gör att han får saker att hända. Ethan är ju lite konstig han med, eller var kanske man ska säga..
Sen de där monstret vet ja inte riktigt va de kan vara..Iaf de finns väldigt många men roliga och bra teorier på abc egna forum om lost..
Du får skriva hur mycket du vill, har sett det mesta
Walt har lite egendomliga "krafter" när han söker upmärksamhet, frågan är varför? Har han en uppgift på ön?
ABC är inte NH, vi kan väl ha en egen?
March 14, 2001
På så vis..
Ja man kan ju undra varför han har de, händer ju lite alltmöjligt när han blir arg m.m..
Tycker även att Locke är lite mystisk, läste på abc forumet där någon postat en teori om han skulle spela ett spel med alla som är där och han var ungefär en ledar lr vad man ska säga.. var lite trött när jag läste..
Sen har de aldrig hänt att han blivit attackerad av de där monstret heller när han vart ute i skogen (som han alltid är)..
Samma sak med lucka, varför vill han inte berätta för fler personer om den?
Sen så vet ju han rätt mycket om alla andra, han berättar ju en massa som gör att de andra, ja vad ska man säga, får en massa hallucinationer eller nått sånt..
Jo de kan vi ha, tänkte bara om du vill läsa lite mer, för det finns väldigt mycket där, även lite spoliers om vad som kommer hända nu i slutet av denna säsong.. 🙄
För övrigt så gick det ju repriser av serien igår på abc (11e avsnittet) och då var de typ 1-2 minuter längre med saker som inte visats tidigare, har inte riktigt fattat vad de va än, men typ en giraff 🙂 om de nu inte är ett dåligt skämt.. 🙄
November 26, 2002
Har redan läst på ABC:s forum, men tycker att de går lite som katten kring het gröt, de har många teorier, men alla faller på det ena eller andra sättet.
Tycker inte att jag är så duktig på Engelska att jag vill göra egna inlägg där heller...
Giraffen har jag inte sett till 🙂
Men vad är det för sjukdom Fransyskan snackade om? Kan det vara strålning?
Kan vajern i havet vara en kraftkälla? Eller det är tvärtom, att ön är en kraftkälla?
Även Hurleys Lotto-vinst tyder på en tidsmaskin.
Jag tror att någon från framtiden har planerat att just dessa människor skulle hamna på ön.
February 25, 2002
zubbe wrote:
Kan vajern i havet vara en kraftkälla? Eller det är tvärtom, att ön är en kraftkälla?
Ja den blir man ju nyfiken på, och även luckan. Blir väl något antiklimax när dom öppnar luckan och det är ett tomt rum eller något.
Men varför går dom inte tillbaks till fransyskan?? Vore väl rätt vettigt att få bättre kontakt med henne tycker man.
March 14, 2004
Dhorum wrote: [quote=zubbe] Kan vajern i havet vara en kraftkälla? Eller det är tvärtom, att ön är en kraftkälla?
Ja den blir man ju nyfiken på, och även luckan. Blir väl något antiklimax när dom öppnar luckan och det är ett tomt rum eller något.
Men varför går dom inte tillbaks till fransyskan?? Vore väl rätt vettigt att få bättre kontakt med henne tycker man.
Har ni sätt fler avsnitt än dom som har gått på tv4?
March 14, 2001
Dhorum wrote: [quote=zubbe] Kan vajern i havet vara en kraftkälla? Eller det är tvärtom, att ön är en kraftkälla?
Ja en kraftkälla skulle de kunna vara, eftersom de där tornet som sänder ut meddelandet måste ha ström på något vis.
Tycker de är mycket de borde göra jag, de har som exempel aldrig varit på upptäcktsfärd endast för att kolla ön utan de har alltid haft något annat som tvingat dem att gå ut i skogen..
Sen måste de finnas andra personer där eftersom den där hängbron måste ju någon byggt, men ingen har ju sett några där (förutom Ethan och Danielle) men Danielle sa ju att hon även hört en massa röster men inte sett några, lika som Sawyer och Sayid.. lite konstigt..
edit: ja de har ju gått 18 avsnitt i usa så.. plus de där repriserna med extramaterial som börja igår..
November 26, 2002
Dhorum wrote: Men tex Evan (Ethan kanske det var), killen som lackade och kidnappade den läckra blondinen. Han kan ju inte ha varit helt ensam. Det måste ju finnas fler folk på ön.
Jupp, spåren delade upp sig på två håll, hur duktig Ethan än var, kunde han inte gå på två håll samtidigt.
July 17, 2002
Zubbe skrev: "Det kommer ett avsnitt som heter "Deus Ex Machina"(Gud i maskinen)"
Om jag inte minns helt fel så betyder det "Gud ingriper" och kommer från gamla pjäser om och från antikens grekland då någon av de många gudarna lade sig i människornas affärer och ändrade berättelsens utgång.
November 26, 2002
The Whistler wrote:
Zubbe skrev: "Det kommer ett avsnitt som heter "Deus Ex Machina"(Gud i maskinen)"
Om jag inte minns helt fel så betyder det "Gud ingriper" och kommer från gamla pjäser om och från antikens grekland då någon av de många gudarna lade sig i människornas affärer och ändrade berättelsens utgång.
Jo, en sorts Gud kommer ut från teatermaskineriet och "rättar till" berättelsen.
December 28, 2004
Inte mina teorier men det är teorier all right...
Dra ner till "Analysis", det med siffrorna var väldigt intressant.
"4, 8, 15, 16, 23, 42
8 & 15 ... 815 was the flight number of the place 4 people have been killed the french woman (chick) has been on the island for 16 years 42 survivors left what about the 23?"
September 5, 2001
Tror inte det är något monster i skogen utan mer en helvild elefant 🙂
Hon tjejen som varit där i 16 år sa ju "there are no such things as monsters".
Hur förklarar ni att han killen(som kallar tjejen Freckels) har träffat doktorns farsa och att hon den gravida var tvungen att ta det planet.
Det kommer säkert vara något skitlöjligt i slutet. Samma princip som Trey Parker och Matt Stone gör South Park:
"It starts with a serius subject then you build upp the excitement then you tare it appart by adding something really dum then you make it serius and then you make a rally serius twist and then you twist it even more with something really(really!!) stupid."
March 14, 2001
Collateral wrote: Inte mina teorier men det är teorier all right...
Dra ner till "Analysis", det med siffrorna var väldigt intressant.
"4, 8, 15, 16, 23, 428 & 15 ... 815 was the flight number of the place 4 people have been killed the french woman (chick) has been on the island for 16 years 42 survivors left what about the 23?"
Läste på abc's forum att det är ju någon ofullständig ekvation på en av de där papprena Danielle har ritat och en av nissarna på forumet har gjort lite uträkningar och hade väl fått svaret bla till just de där sifforna eller hur det nu var.. iaf hittar inte tråden nu men ska kolla sen..
Sen tror ja att man får upp den där luckan med hjälp av siffrorna..
February 16, 2004
Snorch wrote: [quote=Dhorum][quote=zubbe] Kan vajern i havet vara en kraftkälla? Eller det är tvärtom, att ön är en kraftkälla?
Ja en kraftkälla skulle de kunna vara, eftersom de där tornet som sänder ut meddelandet måste ha ström på något vis.
Tycker de är mycket de borde göra jag, de har som exempel aldrig varit på upptäcktsfärd endast för att kolla ön utan de har alltid haft något annat som tvingat dem att gå ut i skogen..
Sen måste de finnas andra personer där eftersom den där hängbron måste ju någon byggt, men ingen har ju sett några där (förutom Ethan och Danielle) men Danielle sa ju att hon även hört en massa röster men inte sett några, lika som Sawyer och Sayid.. lite konstigt..
edit: ja de har ju gått 18 avsnitt i usa så.. plus de där repriserna med extramaterial som börja igår..
Hittade de inte två döda kroppar på avsnittet i tv4 igår de uppskatta ju ålder till 40-60år så andra har ju varit där.
May 17, 2002
Jag är helt säker på att denna serie bara är ett försök av mössen att göra oss ännu mer konfunderade.
Vi är ju bara en del av ett stort expriment att få reda på fråga till den slutgiltliga svaret och detta är bara ännu ett försök att få programmet att slutföra sin cykel.
Seriens mål är nog att vi ska inse att digitalur inte är något att komma med, fast vi så blint tror det.
1 Guest(s)