March 21, 2003
Jag kom att tänka på en sak i och med tråden om nickbyten i feedbackforumet är hur folk kommer på sina nick och vad de betyder för dem och andra...
Tex jag kom på mitt i sammband med att jag såg
rätt mkt på "Nile City" och "Farbror-Barbro" som är mkt kul..
Sen så kallade jag mej Fabror-Barbro lite på skojj
på nått LAN och senare i en konversation på irc så blev
jag anklagad för att vara en "Kåt jä*la Fabror!"..
Och på den vägen är det.Tidigare kallade jag mej för Freeze pga mitt liknande efternamn(hette även så på NH för 1år sen eller nått)
8)
Vad är era historier ? om ni har några dvs 😛
December 5, 2001
Jag har använt mitt nick i alla möjliga sammanhang när det gäller datorer. Det började 1998 när jag skaffade ICQ och jag tog det för att jag spelade Dune 2000 en hel del.
March 6, 2004
Jag sätt och kollade i ordboken då jag fick syn på ett ord som hette Casualty. Jag undrade vad det betydde, och kom fram till att det betydde Dödsoffer. Jag tänkte att det kunde vara ett coolt namn att ha på LAN. Men det vart för jobbigt att skriva Casualty hela tiden, så jag förkortade det till Casy.
May 19, 2003
Haft Vamp länge nu, fick nog lite undermevetet namnet från Vamp fråm MGS2. För jag tänkte aldrig på att heta så efter det att jag spelat det, utan det vart så med tiden. Bara hett något för stunden då.
EDIT: Kom på en sak. Vissa nick, tex mitt, är ett ganska vanligt nick som brukar vara uptaget på de flesta ställen. HUr är det med era nick? Upptaget ofta? Vad tar ni istället isf?
För mig är det upptaget i 50% av fallen. Då brukar jag ta vampthevamp, vampen eller vampis.
Krqagyzzz här på NH måste ju ha det lättast, kan ju aldrig vara upptaget 😀
October 31, 2003
Jag håller på att renovera min bil till en http://www.440magnum-network.c.....dart.shtml Det är en Mopar med power 8)
1 Guest(s)