March 27, 2003
Tragiskt om det nu är sant. Jag tror ju dock inte detta är hela sanningen.
Ja menar, är hon sjuk och inte kan jobba då får hon cash (så är det i detta land) men om hon bara tycker det är lättare att gå hemma då är dom hårdare... (Finns så jäkla mycket bidrag så ingen svälter...)
January 12, 2004
Adam wrote: Tragiskt om det nu är sant. Jag tror ju dock inte detta är hela sanningen.
Ja menar, är hon sjuk och inte kan jobba då får hon cash (så är det i detta land) men om hon bara tycker det är lättare att gå hemma då är dom hårdare... (Finns så jäkla mycket bidrag så ingen svälter...)
Just Fibromyalgi är en accepterad sjuksom, förrutom hos dom läjare som håller sig kvar i forntiden då det ansågs vara en sjukdom som gnälliga kärringar hade, dvs det var bara påhittat.
February 12, 2002
Min mamma har Fibromyalgi, å är det som hon säger ibland så vill jag verkligen inte ha det.. Men ibland, ibland känns det som om de är nått annat...
Ja har sett några sånna där träffar där de som har fibromyalgi träffas å diskuterar olika saker.. Ja kan säga så som så här, sjukdommen finns garanterat, dock så tror ja de finns två sjukdommar.. Den ena är Fibromyalgi1 där människan lider av en muskelsjukdom som gör dem svaga. (lång beskrivning kort) åsså finns det Fibromyalgi2 där det är en kärring (för det mesta) som helt enkelt känner att hon inte orkar lyfta armarna för att arbeta. Men likväl så kan hon på fritiden hitta på vad som helst. Hon har så ont överallt å det är så synd om henne å de å de är el osv.
Kanske möjligen så finns det Fibromyalgi1,5 också som är en blandning därimellan.. Där nån stans tror ja min mamma ligger btw.
January 13, 2003
Min mamma har med fybromelagi och hon försökte verkligen jobba in i det sista. När det var som värst kunde hon knappt arbeta alls hemma. Hon blev förtidspensionerad för sin sjujkdom. Efter det så har hon blivit något bättre. Hon har fortfarande inte sin styrka tillbaka men det är bättre än innan men städar hon t.ex. hemma så har hon riktigt ont efteråt och dagen efter.
Så visst finns sjukdomen. Problemet med den är att den går att fakeá så en del / många använder den som ursäkt för att slippa arbeta.
March 14, 2004
Tror inte det är hela sanningen.
Det står inget om varför dom vräks t.ex. förutom att hyresvärden ska ta bostaden. Så jag antar att dom inte har kunnat betala för den. Om jag hade varigt hyresvärd så skulle jag nog tyvärr också vräkt dom om dom inte hade kunnat betala.
Livet är hårt. Men jag tror artikeln saknar en del väsentlig information.
June 11, 2001
Sverige är inte så bra som det låter, Det finns alla möjliga bidrag - på pappret, däremot så delas dom inte ut. Tex dom pengar som skall ge hemlösa någonstans att bo går i stället till lönebidrag där rika chefer blir ännu rikare.
Tro mig - Jag har full insyn i systemet.
September 13, 2004
NiCKE^ wrote: Kanske bättre om vi slutar ta in invandrare som lever på bidrag och hjälper vårt eget folk i första hand?
Problemet är väl knappast att de vi tar in invandrare...
Det är snarare så att vi behöver en störrre invandring om vi skall behålla våran så kallade välfärd.
Det riktiga problemet ligger i att de inte får några jobb. Som iofs till stor del beror på de svenska reglerna och de sega utredningarna hos migrationsverket.
Och givetvis på att det inte skapas tillräckligt med nya jobb. men men, poängen är att vi kan inte bära upp det svenska välfärdsystemet utan invandring.
March 10, 2002
ruf an wrote: [quote=NiCKE^]Kanske bättre om vi slutar ta in invandrare som lever på bidrag och hjälper vårt eget folk i första hand?
Problemet är väl knappast att de vi tar in invandrare...
Det är snarare så att vi behöver en störrre invandring om vi skall behålla våran så kallade välfärd.
Det riktiga problemet ligger i att de inte får några jobb. Som iofs till stor del beror på de svenska reglerna och de sega utredningarna hos migrationsverket.
Och givetvis på att det inte skapas tillräckligt med nya jobb. men men, poängen är att vi kan inte bära upp det svenska välfärdsystemet utan invandring.
Det var intressant, berätta gärna mer.
April 18, 2003
Dehman wrote: [quote=ruf an]
Det var intressant, berätta gärna mer.
Det där har ju varit uppe fler än en gång här på detta forum, dock är det ett tag sen sist nu. Saken är den att inom en inte allt för avlägsen framtid så kommer det så kallade köttberget gå i pension, många av dom har redan böjat, och då har vi inte på långa vägar arbetskraft så det räcker.
Har sagt det förrut och säger det igen, det är bättre att ta in folk i tid som hinner lära sej svenska och kanske utbilda sej osv så att företagen får kvalificerad arbetskraft när dom så behöver. Finns vettigare saker att spara pengar på än just det.
Sen vet jag inte om ni inte läste hela artikeln? Orsaken till att dom blir bostadslös var väl att den som äger huset ville bo där själv, problemet var att pga att hon inte hade nån inkomst osv inte fick nått nytt ställe att bo på.
4 Guest(s)