Era reaktioner tack (AB-länk)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Era reaktioner tack (AB-länk)
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
881595
April 30, 2005 - 7:03 am
sp_Permalink sp_Print

Tragiskt om det nu är sant. Jag tror ju dock inte detta är hela sanningen.
Ja menar, är hon sjuk och inte kan jobba då får hon cash (så är det i detta land) men om hon bara tycker det är lättare att gå hemma då är dom hårdare... (Finns så jäkla mycket bidrag så ingen svälter...)

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
881596
April 30, 2005 - 7:05 am
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Tragiskt om det nu är sant. Jag tror ju dock inte detta är hela sanningen.
Ja menar, är hon sjuk och inte kan jobba då får hon cash (så är det i detta land) men om hon bara tycker det är lättare att gå hemma då är dom hårdare... (Finns så jäkla mycket bidrag så ingen svälter...)

Just Fibromyalgi är en accepterad sjuksom, förrutom hos dom läjare som håller sig kvar i forntiden då det ansågs vara en sjukdom som gnälliga kärringar hade, dvs det var bara påhittat.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
881603
April 30, 2005 - 7:33 am
sp_Permalink sp_Print

Min mamma har Fibromyalgi, å är det som hon säger ibland så vill jag verkligen inte ha det.. Men ibland, ibland känns det som om de är nått annat...
Ja har sett några sånna där träffar där de som har fibromyalgi träffas å diskuterar olika saker.. Ja kan säga så som så här, sjukdommen finns garanterat, dock så tror ja de finns två sjukdommar.. Den ena är Fibromyalgi1 där människan lider av en muskelsjukdom som gör dem svaga. (lång beskrivning kort) åsså finns det Fibromyalgi2 där det är en kärring (för det mesta) som helt enkelt känner att hon inte orkar lyfta armarna för att arbeta. Men likväl så kan hon på fritiden hitta på vad som helst. Hon har så ont överallt å det är så synd om henne å de å de är el osv.
Kanske möjligen så finns det Fibromyalgi1,5 också som är en blandning därimellan.. Där nån stans tror ja min mamma ligger btw.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
881612
April 30, 2005 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print

Svårt att säga vad man tycker, artikeln kommer ju från AB så den är ju hyggligt vinklad.
Men det verkar ju onekligen vara dåligt av försäkringskassan.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
881618
April 30, 2005 - 8:19 am
sp_Permalink sp_Print

Om det är sant är det ju helt vrickat, men å andra sidan är det ju aftonbladet som skriver det...

Hon kanske skulle påstå att hon inte har den där sjukdomen och sen bara säga att hon är utbränd, då får hon ju bidrag direkt 😉

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
881623
April 30, 2005 - 8:29 am
sp_Permalink sp_Print

Min mamma har med fybromelagi och hon försökte verkligen jobba in i det sista. När det var som värst kunde hon knappt arbeta alls hemma. Hon blev förtidspensionerad för sin sjujkdom. Efter det så har hon blivit något bättre. Hon har fortfarande inte sin styrka tillbaka men det är bättre än innan men städar hon t.ex. hemma så har hon riktigt ont efteråt och dagen efter.

Så visst finns sjukdomen. Problemet med den är att den går att fakeá så en del / många använder den som ursäkt för att slippa arbeta.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
881665
April 30, 2005 - 9:46 am
sp_Permalink sp_Print

Tror inte det är hela sanningen.

Det står inget om varför dom vräks t.ex. förutom att hyresvärden ska ta bostaden. Så jag antar att dom inte har kunnat betala för den. Om jag hade varigt hyresvärd så skulle jag nog tyvärr också vräkt dom om dom inte hade kunnat betala.

Livet är hårt. Men jag tror artikeln saknar en del väsentlig information.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
881667
April 30, 2005 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Instämmer. Skulle vilja ha all fakta i detta fall faktiskt.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
881671
April 30, 2005 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

Dom kan väl gå till socialen, där kan man få deg

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
881677
April 30, 2005 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Håller med skinner. Det saknas info.

Jag antar att dom inte kunde betala för huset och om jag vore hyresvärd så hade jag också vräkt. Min ekonomi ska ju inte bli lidande bara för att min/mina kunder inte kan betala.

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
881687
April 30, 2005 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Sverige är inte så bra som det låter, Det finns alla möjliga bidrag - på pappret, däremot så delas dom inte ut. Tex dom pengar som skall ge hemlösa någonstans att bo går i stället till lönebidrag där rika chefer blir ännu rikare.

Tro mig - Jag har full insyn i systemet.

NiCKE^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 708
881694
April 30, 2005 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

Kanske bättre om vi slutar ta in invandrare som lever på bidrag och hjälper vårt eget folk i första hand?

I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust

Overclockers.se

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
881696
April 30, 2005 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

🙁

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
881731
April 30, 2005 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

NiCKE^ wrote: Kanske bättre om vi slutar ta in invandrare som lever på bidrag och hjälper vårt eget folk i första hand?

:)R :)R :)R :)R :)R :)R

Vilket annat forum som helst hade jag blivit förvånad över en sådan kommentar men inte här ...

//Andreas

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
881737
April 30, 2005 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

Men studentmössan fick hon köpa för sina egna pengar – jag hade inga.

Synd om henne. Är 18 och fick betala en mössa själv.
Oerhört vinklad artikel.

ruf an
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
881749
April 30, 2005 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

NiCKE^ wrote: Kanske bättre om vi slutar ta in invandrare som lever på bidrag och hjälper vårt eget folk i första hand?

Problemet är väl knappast att de vi tar in invandrare...

Det är snarare så att vi behöver en störrre invandring om vi skall behålla våran så kallade välfärd.

Det riktiga problemet ligger i att de inte får några jobb. Som iofs till stor del beror på de svenska reglerna och de sega utredningarna hos migrationsverket.
Och givetvis på att det inte skapas tillräckligt med nya jobb. men men, poängen är att vi kan inte bära upp det svenska välfärdsystemet utan invandring.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
881757
April 30, 2005 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

ruf an wrote: [quote=NiCKE^]Kanske bättre om vi slutar ta in invandrare som lever på bidrag och hjälper vårt eget folk i första hand?

Problemet är väl knappast att de vi tar in invandrare...

Det är snarare så att vi behöver en störrre invandring om vi skall behålla våran så kallade välfärd.

Det riktiga problemet ligger i att de inte får några jobb. Som iofs till stor del beror på de svenska reglerna och de sega utredningarna hos migrationsverket.
Och givetvis på att det inte skapas tillräckligt med nya jobb. men men, poängen är att vi kan inte bära upp det svenska välfärdsystemet utan invandring.

Det var intressant, berätta gärna mer.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
881760
April 30, 2005 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

"Well, there is always the single player campaign."

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
881804
April 30, 2005 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ruf an]

Det var intressant, berätta gärna mer.

Det där har ju varit uppe fler än en gång här på detta forum, dock är det ett tag sen sist nu. Saken är den att inom en inte allt för avlägsen framtid så kommer det så kallade köttberget gå i pension, många av dom har redan böjat, och då har vi inte på långa vägar arbetskraft så det räcker.

Har sagt det förrut och säger det igen, det är bättre att ta in folk i tid som hinner lära sej svenska och kanske utbilda sej osv så att företagen får kvalificerad arbetskraft när dom så behöver. Finns vettigare saker att spara pengar på än just det.

Sen vet jag inte om ni inte läste hela artikeln? Orsaken till att dom blir bostadslös var väl att den som äger huset ville bo där själv, problemet var att pga att hon inte hade nån inkomst osv inte fick nått nytt ställe att bo på.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 381
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL