April 18, 2003
Det som gör en mest förbannad i detta och andra liknande fall är ett en tussjävel som inte ens har träffat patienten och som är avlönad av fsk kan friskförklara en person som blivit sjukskriven av läkare som verkligen träffat personen ifråga och sett ev skador och pratat med och undersökt personen. Snacka om att idiotförklara alla sina kolleger, dvs RIKTIGA läkare som jobbar med patienter och inte bara sitter och läser journaler...
August 7, 2001
Min farsa har Fibromyalgi.
Läkarna vill inte att han ska jobba men han vill jobba 50%.
Men han trivs mycket bra på sitt jobb.
Eftersom att utbrändhet blir allt vanligare och arbetsplatser blir mer stressiga så blir det en kombination.
Fibromyalgi styrs inte bara av väder som en del tror.
Det styrs även av oro och ångest osv. som det stog i artikeln.
Så Fibromyalgi är en hemsk sjukdom och att det är många som anser att alla som har den diagnosen är Hypokondriker är rätt sjukt.
January 12, 2004
Det har löst sig lite för dom iaf.
January 12, 2004
snyde wrote: En gratis sjua? Fy h*****e, här i landet lönar det sig inte att arbeta.
Hur vet du att den är gratis?
Hyresrätter kostar mig veterligen inget att få, men man får däremot betala hyra.
Och det stog väl inget om att dom skulle slippa att betala hyran?
Det sådana som hon som ska ha hjälp med att få lägenhet, inte uppblåsta pampar och direktörer som fifflar.
August 7, 2001
obelix wrote: [quote=snyde]En gratis sjua? Fy h*****e, här i landet lönar det sig inte att arbeta.
Hur vet du att den är gratis?
Hyresrätter kostar mig veterligen inget att få, men man får däremot betala hyra.
Och det stog väl inget om att dom skulle slippa att betala hyran?
Det sådana som hon som ska ha hjälp med att få lägenhet, inte uppblåsta pampar och direktörer som fifflar.
Tänkte precis skriva samma sak.
Men jag har en tanke till.
Varför är det så många som tror att det är en dans på rosor att gå på bidrag?
January 12, 2004
dree wrote: .
Men jag har en tanke till.
Varför är det så många som tror att det är en dans på rosor att gå på bidrag?
Dom tror sig veta att det är en fin räkmacka att glida på, att man får flera tusen att bara bränna på vad man vill.
Dom vet inte hur mycket man får, eller hur mycket som är kvar när allt är betalt.
January 2, 2004
Hmmm
Undrar vilka reaktioner man skulle få om man skrev ett mail till AB angående arbetssittuationen i sverige..
Säga hur synd det är om en.
Inget jobb...Inget bidrag......
(inget bidrag pga att man tydligen inte kan få lov att resa efter sin studietid och måste anmäla sånt senast 10 månader efter avslutad studietid)
Jäkla U-land vi bor i!
(jag ger inte så mkt för de svenska myndigheterna (vilket ni säkert märker) )
Visst.. Till en del känns det för jävligt att inte ha bidrag.
Men en annan del är också bra.
Många som går på bidrag utnyttjar det lite väl mkt.
Det blir för bekvämt för dem liksom.
"Varför ska man jobba när man kan få stålar för o göra ingenting?"
Så det är en liten delad tvist där.
January 12, 2004
snyde wrote: [quote=obelix]Så vad var gratis?
Jag drog slutsatsen att de även fick hyran betald i och med att de gnäller om stora ekonomiska problem, men detta behöver ju som sagt inte vara fallet. Vore intressant att veta om det är en vanlig hyresrätt eller inte.
Familjen har erbjudits förstahandskontrakt på en sjurumslägenhet i Löderup.
Som jag tolkar det är det en vanlig hyresrätt.
1 Guest(s)