February 12, 2003
207:orna är inte så kul, vad jag hört. Helt okej bil som sådan, men tråkig som sten. Peugeot kan garanterat serva diverse Cittror också, åtminstone motormässigt, samma skit rakt igenom. 🙂
Hittade de här i Västmanland som är åtminstone halvintressanta någorlunda i närheten: Seat altea 1,9 tdi stylance | Västmanland | Blocket
Ford Mondeo (Diesel 13000 mil) | Västmanland | Blocket
Fast jag vetefan ändå. Hade jag köpt något med Diesel som rövfrakt hade jag nog viljat ha en C5:a med gashydraulik. Gamla C5:orna har själsdödande trista interiörer bara.
December 11, 2002
alrik;1277838 wrote: Är bara RS som jag tittade på i början men nu kan man ju nästan få en -08 80hk för 65-70k. 😛
Cittra faller bort pga ej serva i Sala.
Har kikat på 207, finns en skapligt nära men har inte full koll när det är kamrem på dom. En googling ger olika resultat allt mellan 10-20k mil.
Vad spelar det för roll om kamremsbyten? Ingen stor affär på det jobbet ändå.
October 22, 2002
Mean Machine;1277844 wrote: 207:orna är inte så kul, vad jag hört. Helt okej bil som sådan, men tråkig som sten. Peugeot kan garanterat serva diverse Cittror också, åtminstone motormässigt, samma skit rakt igenom. 🙂
Hittade de här i Västmanland som är åtminstone halvintressanta någorlunda i närheten: Seat altea 1,9 tdi stylance | Västmanland | Blocket
Ford Mondeo (Diesel 13000 mil) | Västmanland | BlocketFast jag vetefan ändå. Hade jag köpt något med Diesel som rövfrakt hade jag nog viljat ha en C5:a med gashydraulik. Gamla C5:orna har själsdödande trista interiörer bara.
Lägger även in vettig skatt (2-2,5K) så då faller troligtvis Mondeon bort. Seaten har jag sett valt bort den pga DSG (automat) eftersom dyrare ägande. Bör väl även lägga in parametern storleksmässigt i golfklassen.
Om 207 är tråkig så är det bör den vara trevligare än v40 -98-.
Joni;1277845 wrote: Vad spelar det för roll om kamremsbyten? Ingen stor affär på det jobbet ändå.
Jag brukar undvika att köpa bilar där det står ett kamremsbyte snart om man inte kan pruta bort bytet. Köper ju hellre en bil som gått 500mil längre och bytet är gjort än tvärtom.
February 12, 2003
Haha, stabil säljare. Service level: svensk.
Vet att 407:orna har rätt gott om problem med bakluckor som rostar och släpper lacken, men senare 307 och sedermera 308 verkar vara rätt hyfsade, vad jag sett. Nu hänger jag iofs på Peugeot Sport Club också, är ju inte många som kommer med sina gubbmodeller och frågar om hjälp, men det finns en hel del om 407:or och bekymmer där.
Mean Machine;1277844 wrote: 207:orna är inte så kul, vad jag hört. Helt okej bil som sådan, men tråkig som sten. Peugeot kan garanterat serva diverse Cittror också, åtminstone motormässigt, samma skit rakt igenom. 🙂
Ford Mondeo (Diesel 13000 mil) | Västmanland | BlocketFast jag vetefan ändå. Hade jag köpt något med Diesel som rövfrakt hade jag nog viljat ha en C5:a med gashydraulik. Gamla C5:orna har själsdödande trista interiörer bara.
Gashydraulik??
Endera är det väl hydrauliskt (Vätska) eller pneumatiskt (gas) eller har Fransoserna uppfunnit något med både ock?
Dock vill jag inflika att Citroens hydraulikdämparhistoria är jäkla gött, åtminstone så länge det är nytt och fungerar som det ska, när det börjar knasa kan det göra stora hål i plånboken som inte alls är så gött.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd;1277869 wrote: Gashydraulik??
Endera är det väl hydrauliskt (Vätska) eller pneumatiskt (gas) eller har Fransoserna uppfunnit något med både ock?
Dock vill jag inflika att Citroens hydraulikdämparhistoria är jäkla gött, åtminstone så länge det är nytt och fungerar som det ska, när det börjar knasa kan det göra stora hål i plånboken som inte alls är så gött.
Gashydrauliken har hängt med ett tag. Inte så insatt i exakt hur det lirar, men det finns.
Sen är det som du säger... Fint när det funkar, bekvämt så in i helskotta, men inte så kul att börja reparera.
June 23, 2002
Mean Machine;1277875 wrote: Gashydrauliken har hängt med ett tag. Inte så insatt i exakt hur det lirar, men det finns.
Sen är det som du säger... Fint när det funkar, bekvämt så in i helskotta, men inte så kul att börja reparera.
Mycket trevlig när man har tonade rutor också och är nere i Tyskland och lastar bilen full, slipper 'arga' blickar från tulltjänstemännen.
September 9, 2009
Efter mycket velande från min sida, och ett presentkort på 500 kr från Inet fick det bli en Microsoft Arc Touch som jag velat ha i över ett års tid 😛
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Måste säga att jag gillar den skarpt, BlueTrack-tekniken är magiskt underbar och fungerar på i princip alla tänkbara ytor (till och med på min hund!). Det enda den har svårt med är glasbord, men det var helt väntat. Greppet gick förvånansvärt bra att vänja sig vid, vilket jag inte hade väntat mig. Den här kommer nog tjäna mig länge som partner på resande fot 🙂 Ska skriva mer utförligt om musen när jag haft mer tid med den.
August 23, 2001
Ett par löparskor blev det iag.
Asics Gel Kayano 18
http://s3.pji.nu/product/stand.....073546.jpg
March 10, 2003
Etk-Tis;1278057 wrote: Och bromsarna me .
Nope, hittade dock inte bild utan det på fälgen. Men kanske blir sen om jag tycker det blir för fult med de som sitter på bilen nu. Snart dags att byta lite b romsbackar med ändå om jag inte minns galet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)