Era senaste inköp ! [STORA BILDER]|Page 273|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Era senaste inköp ! [STORA BILDER]
dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
sp_UserOfflineSmall Offline
5441
July 15, 2012 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found] Bra skit! Philips QT4022

Hade en OBH Nordica innan, men den visade sig vara dåligt OEM-skit. Den här andas kvalitet!

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
5442
July 15, 2012 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver;1281599 wrote: [Image Can Not Be Found] Bra skit! Philips QT4022

Hade en OBH Nordica innan, men den visade sig vara dåligt OEM-skit. Den här andas kvalitet!

Dags för mig att skaffa med, den gamla är lite väl sliten. Skall kolla denna modellen. Netonnet ligger ju runt hörnet med.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
5443
July 15, 2012 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1281600 wrote: Dags för mig att skaffa med, den gamla är lite väl sliten. Skall kolla denna modellen. Netonnet ligger ju runt hörnet med.

Antar att du menar Netonnet Varberg. Där finns den inte på lager. Köp inne på Gekås istället. Samma pris för övrigt.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
5444
July 15, 2012 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Oki,aja kvitter vilket som. Står i lager senare i månaden. skall inte dit innan tidigast då. Brukar alltid kolla båda butikerna. Inne på Gekås kan man ju kolla priserna mot andra affärer. GeKås är fan inte billigt på vissa saker. Gäller att titta före köp och inte bara tro på reklamen.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
5445
July 15, 2012 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1281603 wrote: Oki,aja kvitter vilket som. Står i lager senare i månaden. skall inte dit innan tidigast då. Brukar alltid kolla båda butikerna. Inne på Gekås kan man ju kolla priserna mot andra affärer. GeKås är fan inte billigt på vissa saker. Gäller att titta före köp och inte bara tro på reklamen.

Nä det ska gudarna veta. På elektronik och hushållsel är de sällan billiga, men man får även passa sig på annat. T.ex. är det toapappret jag brukar köpa 2 kr dyrare där än på ICA här hemma, och så ser man folk som verkligen hamstrar skitet på Gekås. Då har man verkligen gått på Ullareds-myten att allt är billigt där när man åker flera mil för att köpa skrymmande toapapper som är billigare på hemmaplan. Psykologin "Oj, det är så billigt med plastpåsarna så jag gör nog lika bra klipp på den har elektriska tandborsten" sätter griller i huv'et på en del. Prisjakt i mobilen ftw! 😀

Inget ont om Gekås för övrigt. Bara man har koll så finns det många slantar att spara där på vettiga grejer.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
5446
July 15, 2012 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Mjo stämmer helt. Prisjakt och internet i övrigt på mobilen. Tror de var dyrare på de flesta förbrukningsvaror jag jämnförde. Jag bor förvisso bara 20-30min ifrån. Men åker bara upp när jag verkligen känner att jag behöver med jobb-sockar eller kanske kolla om de fått några användbara kläder i lager. Mycket vi har i butiker häromkring är samma pris eller billigare.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
5447
July 17, 2012 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

Corsair GS600 och ett 3x2GB kit 1600MHz-minnen från Corsair för 708:-. Ibland gillar jag CDON. Samma bundle med andra minnen från Inet hade gått på över 200:- mer.

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
5448
July 17, 2012 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Har också köpt grejer från Corsair twinpack med SP120.

[Image Can Not Be Found]

Ska ha dom till min slutna vattenkylning Antec Kühler H2O 620 så den kan kyla processorn ännu bättre!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
5449
July 17, 2012 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

För min egen del blev det Corsair av misstag. Jag är bra less på Corsair som märke, men nu råkade det vara en bra drive på nätagget, och minnena var brutalt billiga.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
5450
July 17, 2012 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Swedish Berserk;1281687 wrote: Har också köpt grejer från Corsair twinpack med SP120.

[Image Can Not Be Found]

Ska ha dom till min slutna vattenkylning Antec Kühler H2O 620 så den kan kyla processorn ännu bättre!

Originalfläktarna låter vidrigt högt. När jag köpte mitt Corsair H80 så åkte fläktarna bort direkt efter att ha hört hur det lät. Ynkligt att man inte får ett par riktigt bra fläktar när man trots allt slängt ut över 800:- på grejerna 😡 .Tur var ju att jag hade ett par Noctua fläktar liggandes

Sanca
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 308
5451
July 18, 2012 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Köpte en traktor. International Harvester b414 från 1962. Bra kvalitetsgrej från forna dagar. Frontlastare hade den dessutom.

Postat från mobilen.
Min hemsida http://www.övergården.se

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
5452
July 18, 2012 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1281691 wrote: För min egen del blev det Corsair av misstag. Jag är bra less på Corsair som märke, men nu råkade det vara en bra drive på nätagget, och minnena var brutalt billiga.

Ja jag brukar inte köpa Corsair. Men dessa fläktarna verkar bra enligt recensionerna man läst och så var det ett bra pris på dom.

Viking1962;1281692 wrote: Originalfläktarna låter vidrigt högt. När jag köpte mitt Corsair H80 så åkte fläktarna bort direkt efter att ha hört hur det lät. Ynkligt att man inte får ett par riktigt bra fläktar när man trots allt slängt ut över 800:- på grejerna 😡 .Tur var ju att jag hade ett par Noctua fläktar liggandes

Ja verkligen. För min del får man en fläkt med. Sen köpte jag en Cooler Master Turbine Master och visst den är tyst och flyttar mycket luft trots att den går i 800RPM men det räcker inte för processorn blev några grader varmare med den. Därför köpte jag dessa Corsair fläktarna nu. Allt som allt har det gått på 700-800 kronor för att man ska börja bli nöjd med den. Kunde lika gärna köpt en luftkylare för 500-600 kronor istället. Fördelen med den jag har nu är att man för mycket fri yta över moderkortet jämfört med en luftkylare vilket brukar ta mer plats.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
5453
July 18, 2012 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

Swedish Berserk;1281704 wrote: Ja jag brukar inte köpa Corsair. Men dessa fläktarna verkar bra enligt recensionerna man läst och så var det ett bra pris på dom.

Ja verkligen. För min del får man en fläkt med. Sen köpte jag en Cooler Master Turbine Master och visst den är tyst och flyttar mycket luft trots att den går i 800RPM men det räcker inte för processorn blev några grader varmare med den. Därför köpte jag dessa Corsair fläktarna nu. Allt som allt har det gått på 700-800 kronor för att man ska börja bli nöjd med den. Kunde lika gärna köpt en luftkylare för 500-600 kronor istället. Fördelen med den jag har nu är att man för mycket fri yta över moderkortet jämfört med en luftkylare vilket brukar ta mer plats.

Jo, man slipper ju problemet med att minnena är för höga

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
5454
July 18, 2012 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Nya skor

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
5455
July 18, 2012 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
5456
July 21, 2012 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Två fynd på clasohlson idag =)

Blev riktgit bra och 399:-
Kan kanske bemöda mig att lägga upp en egen bild den dagen jag städat skrivbordet 😛
[Image Can Not Be Found]

AV Adapter för att kunna köra ipad/iphone på TVn, perfekt för att köra youtube och sånt.
[Image Can Not Be Found]

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
5457
July 23, 2012 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Italienska vintage-skor för vigsel samt fotografering.
[Image Can Not Be Found]

Och smekmånad (eller ja, smekvecka) i Toscana.
[Image Can Not Be Found]

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
5458
July 29, 2012 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag blev det en vända på stan och förutom en tvättäkta krokodilburgare av ett Australiskt kocklag blev det ett par Levis jeans modell (jag hoppas de töjer sig) och en ny hatt till samlingen. De här rea-veckorna är inte riktigt bra för varken mig eller plånboken..

Ni får en bild på hatten i alla fall, den var för unik för att jag skulle kunna hålla mig även om den inte blir superlätt att bära upp. 🙂
[Image Can Not Be Found]

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
5459
July 29, 2012 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Just det glömde ju kvällens skobeställning också, nya lättviktsdojjor för löparspåret! Nu är det knapert i skattkistan men lägger man större delen av sin fritid på att träna och springa så får det vara värt det 😛
Saucony Kinvara 3 beställda från startfitness.co.uk.
[Image Can Not Be Found]

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
5460
July 30, 2012 - 4:34 am
sp_Permalink sp_Print

Och hur var krokodilburgaren?

OT: Duschhandatag + Cykelstöd från Biltema Skövde.
Present till Brorsans 39 års dag.
Tangentbord från Mediamarkt Skövde.
Tågresa Lyrestad - Ljusdal.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 240
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL