July 14, 2005
Tänkte visa anläggningen som den ser ut nu.
Vinylspelaren är inte inkopplad ännu, fast det är bara en billig Lenco för en tusing.
PC'n skall kunna kopplas in direkt på DSPeaker Anti-Mode vis USB-DACen eller SPDIF, behövs då Vincent försteget endast har fyra ingångar.
Frekvenssvepen från DSPeaker tog flera minuter (20Hz och uppåt) med pauser för analyser, jag stod i det angränsande rummet med fjärren och upplevde hur basen gick mellan vänster och höger öra trotts att man inte ens tittade in i rummet, märkligt men den är effektiv mot rums resonanser och stående vågor.
Resultatet blir ett klarare ljud och jämnare frekvensgång.
November 27, 2003
Tidsdjuret;1289834 wrote: Tänkte visa anläggningen som den ser ut nu.
Vinylspelaren är inte inkopplad ännu, fast det är bara en billig Lenco för en tusing.
PC'n skall kunna kopplas in direkt på DSPeaker Anti-Mode vis USB-DACen eller SPDIF, behövs då Vincent försteget endast har fyra ingångar.Frekvenssvepen från DSPeaker tog flera minuter (20Hz och uppåt) med pauser för analyser, jag stod i det angränsande rummet med fjärren och upplevde hur basen gick mellan vänster och höger öra trotts att man inte ens tittade in i rummet, märkligt men den är effektiv mot rums resonanser och stående vågor.
Resultatet blir ett klarare ljud och jämnare frekvensgång.
Jag har ett svart stereorack med hyllplan i härdat glas (nedersta klarar 40kg, de andra 20kg) som står i förrådet och du ser ut att behöva 😉
July 14, 2005
Mean Machine;1289841 wrote: Jag har väldigt svårt att uttala mig om ljudet, men det är inte vad jag kallar vackra högtalare.
Jo de är fula som stryk med betsade OBS-plattor men kostade bara ca. 5000kr att tillverka med PA-element från Eminence.
Dessutom borde de varit en decimeter djupare för rätt volym, men det gamla lådberäknings programmet och "Loudspeaker Cookbook" gav det svaret.
XTZ slutsteget har kräm nog att driva 15" tummarna till skillnad mot recievern.
Andreas G: Det kan nog bli på Torsdagen innan, men jag återkommer med PM när allt klarnar, firar midsommar utanför Mariestad nämligen.
August 23, 2001
Ett flugspö.
August 16, 2003
Tidsdjuret;1290291 wrote: Poontus, vad blir det för CPU till denna?
3570k
Köpte en komplett dator med skärm och allt för 3000kr med bland annat denna processor, resten av komponenterna dög inte riktigt för mig.
Jag har inte bestämt mig för om det var rätt eller fel att köpa datorn, men då jag redan sålt grafikkortet till en polare, brorsan ska ta skärm hårddisk och RAM.
Jaja i slutändan så blir det nog ändå en billig uppgradering (och brorsan får ta över min QX9650/Striker II NSE
1 Guest(s)