February 12, 2003
Väntar på lite olja:
[Image Can Not Be Found] Tranself NFP - 5 liter
Gulf Formula GVX 5W30 - 5 liter
[Image Can Not Be Found] Shell Helix Ultra 5W40 - 20 liter
[Image Can Not Be Found] Shell Helix Ultra 5W30 - 5 liter
...Och lite blandade olje-, luft- och bränslefilter. Jag har så tråkigt på semestern att jag känner att jag vill dela med mig av mina upphetsande oljeinköp för att ha något att göra. Totalpris för allt (inkl dubbla frakter - £36 + £25) är 2750:-.
August 16, 2003
@Mean Machine, bra pris, så är det Opie som gäller om man ska köpa olja nuförtiden?
jag har väl köpt över 60 liter olja senaste 1,5 året, varav 30 liter ifrån Mapodo i våras följt av 20 liter på Swedol...
---
jag köpte mig en flygbiljett till Thailand tidigare idag, så nu har jag för både oktober och februari 🙂
February 12, 2003
Poontus;1290603 wrote: @Mean Machine, bra pris, så är det Opie som gäller om man ska köpa olja nuförtiden?
Mapodo har bäst priser på Castrol, men Opie har rätt mycket större utbud (Motul/Shell/Gulf/Millers/Fuchs/Mobil/Redline/Silkolene på oljesidan), dessutom har de filter, bromsbelägg, stift och rengöringsmedel i massor. Och de kör rätt ofta 20-30% rabatt på allt, då är det svårt att hålla sig.
Det enda jag saknar hos Opie är Total/Elf, fick köpa min växellådsolja från NielsenCDG istället. Landade på 570:- för fem liter inkl frakt, men min polare som säljer Total/Elf i Sverige meddelade att rekommenderat utpris för samma olja i Sverige är 335:- litern.
May 1, 2005
Subaru Legacy Spec B 3.0L -05. 245 hk, Bilstein-dämpare, WRX-lådan, 4WD, 18".
Frugan vill prompt ha en svart bil egentligen (jag också egentligen), men jag kunde inte motstå denna! 😀
February 12, 2003
Tidsdjuret;1290679 wrote: Vinter-/glidarbil, inget gammalt krigsfordon med larvband bak och medar fram alltså?
Ursäkta, måste ha tråkigt själv för att dra så dåliga skämt:gasp:
Vi får väl se imorgon vad det blir. Den enda fördelen med Nederländerna är att de är så förbannat snåla och skatten är hög på stora bilar. Köpläge på sådant de inte har råd att skatta och försäkra. 🙂
Förra årets vinterbil var ju en Mazda RX8, det var ett lite tveksamt val, erkänner jag däremot. Inte ekonomiskt iofs.
September 12, 2001
Mean Machine;1290965 wrote: Du måste fan ha bättre minne än en annan, jag minns knappt när vi hördes av senast.
Jodu, jag har bra minne. Jag minns såväl när vi satt och snackade om en diverse bilar och framförallt franska bilar. Du slog till med med att länka till tidigare nämnda bil. Vi surrades vid på MSN, vill du surra mer kan vi tar det på Skype. 🙂 PM! 🙂
3 Guest(s)