January 13, 2014

Mean Machine;1292942 wrote: [Image Can Not Be Found]
Jag har under alla år alltid undrat vad en sådan kallas för...?!

February 12, 2003

kaffekokare2000;1293013 wrote: Jag har under alla år alltid undrat vad en sådan kallas för...?!
Ingen aning. Massagestav? Magic Wand på engelska.
Oh, lite inköp som anlände idag inkluderade fyra tändspolar (något kinesskit från USA) och fyra Denso-stift. Nu går folkan som en bil igen.

August 17, 2003

Mean Machine;1293061 wrote: 20% på allt nu i helgen, kod på förstasidan.
stort tack, jag var faktiskt på väg att göra en beställning därifrån nu under helgen, och hade då missat denna kod.
jag prenumererade tidigare på deras nyhetsbrev, men det var lite drygt att få det nästan dagligen när jag ändå inte tänkt köpa något närmsta tiden (hade köpt 30+20 Liter olja på annat håll)
vet inte hur mycket jag ska skriva här men jag bytte skivor och belägg runt om till grejer som tål lite mer detta för 1½ år sedan
jag fick dock nyligen problem med att höger bak låg på, när det var som värst så var jag tvungen att växla ner när jag körde upp för tranebergs bron för att inte tappa allt för mycket fart, och det blev så att det knäppte i metallen och luktade brända bromsar efter bara 10km.
hade det varit sommar då hade jag nog fixat själv, men inte nu i vintertid, och så behövde jag bilen varje dag den närmsta tiden så jag tog "enklaste" lösningen, Bilia.... deras monteringskostnad är helt okej när det gäller bromsok, dock om man köper original ok genom dom så tar dom närmare Biltemas pris gånger 3 och då blir det ju dyrt.
det var riktigt skönt att ha det fixat i alla fall, men glädjen var kortvarig, efter ~5km då tyckte vänster fram att den ville ligga på, och det mycket.
jag orkar inte med mer problem nu eller i framtiden, jag kommer behöva ha driftsäkerhet för långa körsträckor (kommer eventuellt köpa en villa 15 mil bort)
så i alla fall, så jag körde förbi Biltema (med jobb bilen ) och köpte resterande 3 bromsok, vet att jag hade säkert kunnat smörja eller renovera befintliga ok samt att jag har andra ok som ligger, men för 599kr styck så kan jag lika gärna ta nya och förhoppningsvis få lite extra tryck.
jag byter nu även okhållare och går ifrån 280mm skivor till 302mm, jag har nu precis beställt Brembo skivor och Brembo belägg (hade tänkt köpa en av Zimmermans lite dyrare skivor men med 20% på Brembo så tar jag dom istället)
och då du köpte tändstift så tittade jag på det också, trodde att det var nyligen bytt men det står lite halvtokigt i serviceboken så det visade sig att det börjar bli dags.
men det är en djungel det där med tändstift, Haynes boken rekommenderar ett stift (Champion RC 9 YC) men om man tittar på Champions hemsida då rekommenderar dom 4st olika stift, alla med siffran 10
och sen är det någon mening att ta "platinum" eller "iridium" på ena stället som jag läser står det bra saker, nästa ställe dåligt. ungefär som att läsa om motorolja, alla har olika åsikter...

December 31, 2006

Min Nokia Lumia 1520 kom igår från HonKong . Importskatten låg på 700 kr så 5 000 kr landade det hela på. Jaha, då har man, efter flera år, gått över från Android till Windows Phone. Vilken kvalitetskänsla om man jämför med plastmobilen Samsung Galaxy S3
6 tum - olala!
Men hur få i en oval strömkontakt i en rund eldosa som vi har i Sverige?
[Image Can Not Be Found]

July 14, 2005

Uppgraderar ytterligare ett snäpp.
Hoppas LSI SAS-kontrollern startar snabbare än Adaptec RAID-kortet som tog en minut och gjorde SSD meningslöst, ASRock moderkortet har LSI kretsen för SAS/SATA som måste vara ovanligt på ett gamer-moderkort.
AMD FX-8350 får mamma ta över, något snabbare än den Intel Dual Core på 1,8GHz som hon sitter med nu.
Akasa SAS till SAS/SATA-kabel
Asrock X79 EXTREME11 - E-ATX / X79
Cooler Master Hyper 412S Cpu Cooler
Intel Core i7-4930K - 12 trådar / 3,4GHz (3,9GHz Turbo) / 12MB / Socket 2011 (Boxed) (Upplåst).
Några STEAM + DAZ3D inköp tidigare i veckan blev det också.
June 11, 2009

March 10, 2003

RaspPi låda så den inte ligger naken.
[Image Can Not Be Found]
+ massa annan skit som vanligt. Tur att man inte har mer cash för då skulle väl det bli ont om plats hemma.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

March 10, 2003

Dags för mer skit i datorparken.
SILVERSTONE STRIDER SFX 450W GOLD PSU
[Image Can Not Be Found]
NETGEAR GS108 PROSAFE GIGABIT SWITCH 8-PORT
2x KINGSTON 8GB 1600MHZ DDR3 ECC CL11 DIMM W/TS SERVER ELPIDA F - Beräknad leverans: 2014-03-10
[Image Can Not Be Found] ASROCK C2750D4 INTEL C2750 AVOTON OCTACORE MINI-ITX - Beräknad leverans: 2014-03-25
[Image Can Not Be Found]
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)