August 20, 2001
En Nissan Micra -88 som jag "lånade" av mina föräldrar... Gick väldigt bra, fick byta ut kylaren på den, men det fixades billigt...
Nu kör jag en VW Golf-1 -83 som var väldigt billig 😉
Kommer väl förmodligen att gå igenom besiktningen om jag bytar ut stötdämparna fram...
May 9, 2001
Hmm, jag har ju haft 2 bilar och är inne på den tredje.
Den första var en VOLVO 164 från 1970. Den var riktigt fräsch faktiskt.
Den raka 6:an var ju inte heller helt fel.
Enda problemet med den var ju att den drog rätt mycket bensin.
Eftersom jag studerade på den tiden så hade jag inte så mycket pengar till bensin.
Sedan hade jag ett problem med kopplingspedalen. Den satt på en ett speciellt stag.
Sedan satt det en låsbricka på ena sidan så att pedalen inte skulle åka av.
Den brickan lossnade en gång när jag var på väg upp till Sandviken.
Pedalen hoppade av lite titt som tätt vilket gjorde det svårt att växla mm.
Jag var tvungen att trycka pedalen lite snett till höger för att den inte skulle hoppa av staget.
Den andra var en Mercedes från 1975. Den funkade ju hyfsat.
Dock så var den en enda stor rostklump.
Jag krockade med den och vänstra sidoskärmen fram blev det bara pulver av eftersom den var helt genomrostig.
Kopplingen på den var rätt sliten också.
Just nu har jagen SAAB 9000i från 1989. Den är väldigt fin och motorn är väldigt bra trots att den gått runt 28,000 mil.
En pytteliten rostfläck på ena sidan är det enda "fel" den har.
Gick igenom besiktningen i Februari helt utan anmärkningar.
Besiktningsmannen sa att den är väldigt fräsch för att vara så "gammal" och gått så långt.
June 23, 2002
mr.spears wrote: Min första bil va en Peugeot 206 GTI -00a
se bilder: http://www.home.no/pale206/206jag tog bara ut pengar från kontot sen va det löst =)
Jävligt fräsch sån vill jag ha sen när jag tar körkort
Min första bil var en såndär liten röd plastbil som var människormotordriven av den som körde den den andra var väl en lådbil i trä. 🙄
March 1, 2003
Rune wrote: Ja ni. Min första bil va en Ford Sierra 2.0 -84. Det va en kväll ca kl 11:45 första kvällen på sportlovet. Jag och en kompis hade varit i grannstaden och lämnat av en tjej. När vi kom tillbaka till Hedemora så sladda jag runt lite såklart, och rätt som det va så stod det en stolpe mitt i vägen som bara hoppa på min bil utan vidare. Och resultatet va att sidorutan hoppa upp i mitt knä, förardörren förvandlades till ett V som knuffa till mitt vänstra knä.
Bild
det SKA gå att linda en bil runt en lyktstolpe...
det har jag "hört"...
August 20, 2001
nivaman wrote: [quote=Rune]Ja ni. Min första bil va en Ford Sierra 2.0 -84. Det va en kväll ca kl 11:45 första kvällen på sportlovet. Jag och en kompis hade varit i grannstaden och lämnat av en tjej. När vi kom tillbaka till Hedemora så sladda jag runt lite såklart, och rätt som det va så stod det en stolpe mitt i vägen som bara hoppa på min bil utan vidare. Och resultatet va att sidorutan hoppa upp i mitt knä, förardörren förvandlades till ett V som knuffa till mitt vänstra knä.
Bild
det SKA gå att linda en bil runt en lyktstolpe...
det har jag "hört"...
Jodå... eller ett träd går väl lika bra...
January 19, 2002
Bilarna är köpta i nedan nämnd ordning. Drog hela mitt tidigare och nuvarande innehav. Lite MC har det också blivit.
Volvo 144 -72 (15år byte mot en cross)
Ford Transit - 68 (köpte den för 500 la ner mer än 10000 och en djävla massa timmar men fick aldrig igång den)
Renault 19 - 79 (fick den, första bilen med körkort)
Volvo 244 - 81 (stabil)
Toyota Corolla - 87 (stabilare)
Daihatsu Charade - 86 (instabil)
Mitsubishi Colt GTI - 92 (140 pållar på 900 kilo TJOHEJ vad det gick)
Volvo 745GLE - 88 (stabilast)
Volvo 855 GLT - 96 (nu måste man vara rädd om bilen)
March 1, 2003
_Crime wrote: Bilarna är köpta i nedan nämnd ordning. Drog hela mitt tidigare och nuvarande innehav. Lite MC har det också blivit.
Volvo 144 -72 (15år byte mot en cross)
Ford Transit - 68 (köpte den för 500 la ner mer än 10000 och en djävla massa timmar men fick aldrig igång den)
Renault 19 - 79 (fick den, första bilen med körkort)
Volvo 244 - 81 (stabil)
Toyota Corolla - 87 (stabilare)
Daihatsu Charade - 86 (instabil)
Mitsubishi Colt GTI - 92 (140 pållar på 900 kilo TJOHEJ vad det gick)
Volvo 745GLE - 88 (stabilast)
Volvo 855 GLT - 96 (nu måste man vara rädd om bilen)
du slår förfan dr. alban på fingrarna då det gäller användandet av ordet "stabil"...
December 19, 2000
hehe en Volvo 242 av 76 års modell lika gammal som jag en skönhet var det 😉 brun först då syntes inte rosten sen lacka jag den pippigul... den såg ut som _an. Men den var bra den bilen... det enda jag gjorde med den på fyra år va att tanka ,byta tändstift och fylla på lite olja.... hehe fantastiskt bra fast den rostade sönder så men för 5000:- var det en bra och billig bil 🙂
har en Golf nu och den är ifs rätt gammal den oxå men den är rätt otrevlig den bilen alltid nått som krånglar med den
September 5, 2001
DiDi wrote: En Nissan Micra -88 som jag "lånade" av mina föräldrar... Gick väldigt bra, fick byta ut kylaren på den, men det fixades billigt...
Kommer väl förmodligen att gå igenom besiktningen om jag bytar ut stötdämparna fram...
Haha, en nissan micra här med. 88 med....avgasröret låter förjävligt. Den går fortvarande!! köpte den för 5k för 2 år sedan...har gått 1000 mil med mig som förare utan problem. Skitnöjd med den...visst, ingen rejcer direkt men fan va bra för ekonomin! Tog ju kortet i januari så d har inte blivit så mkt.
Edit: jag har fått upp micran i 155km/h (mätarn visar 160)
Just nu letar jag efter en Nissan 200SX.
ps. iceman vet hur man äger skyltar =) med sin kompis mammas grejor =) haha
August 20, 2001
hawkie wrote: [quote=DiDi]En Nissan Micra -88 som jag "lånade" av mina föräldrar... Gick väldigt bra, fick byta ut kylaren på den, men det fixades billigt...
Haha, en nissan micra här med. 88 med....avgasröret låter förjävligt. Den går fortvarande!! köpte den för 5k för 2 år sedan...har gått 1000 mil med mig som förare utan problem. Skitnöjd med den...visst, ingen rejcer direkt men fan va bra för ekonomin! Tog ju kortet i januari så d har inte blivit så mkt.
Edit: jag har fått upp micran i 155km/h (mätarn visar 160)
Just nu letar jag efter en Nissan 200SX.
ps. iceman vet hur man äger skyltar =) med sin kompis mammas grejor =) haha
Har dragit många bmw-racers med min micra 😉
1 Guest(s)