October 22, 2002
Bild på hemmabion, Satelliterna är stående och ser ut som halva centern. Subben blev bara halv såg jag nu. Till vänster så står "rallystolarna" när det är sekundstrid mellan mig och min kompis. 🙂
[Image Can Not Be Found]
"Stereon" (monoradion) i Golfen. Hängs upp i backspegeln mha. buntband när resan blir för lång. 😛
[Image Can Not Be Found]
/Mikael
June 8, 2001
Dvd: Centrum 400 (bättre bild än en Sony för 4-5000kr från 2004)
Förstärkare: Denon 2105 7.1. Används endast som 2kanalare (ger då 2x115w neutrala watt) och som DAC eftersom den låter mycket bättre än den billiga DAC:en i DVD med dess usla ljudkretsar.
Högtalare: Ino Audio piPcrt (34hz och uppåt..)
Kablar: EKK (elsladd), någon optisk kabel för ca 50kr
Ska upgraderas: Rummet (extremt stor påverkan), köp av DAC: helst Benchmark DAC1, högtalare: Ino Audio pi60 (25hz och uppåt) och högtalarna mår förstås bra av mer kraft så det blir ett slutsteg. Har för mig att högtalarna tål 3-5000w i peak 🙂
Dator: X-fi extrememusic (utan crystalizer på eller annan nonsens), Philips SBC3398 hörlurar (som låter väldigt detaljerade men saknar bas). Inkommande: Alessandro Music Series One (moddade Grado SR80, ska vara mer neutrala)
Eventuellt ifall inte de passar så blir det något av de dyrare AKG eller Sennheiser lurarna. När pi60 är skaffade så hamnar piP:en till datorn. Och då är jag nog nöjd minst 20 år framåt.
Bärbara: iRiver t60, 4GB + AKG 26P
March 10, 2003
Kör mest med budgetprylar, men tycker dom fungerar fint för mina kassa öron.
Förstärkare: Pioneer VSX-516 (svart)
Högtalare
Center : Proson Stratego Center 6 (v.2) Dark Cherry
Front & Surround :Proson Stratego Monitor 6 (v.2) Dark Cherry
Sub :Proson Stratego Sub 12+ Dark Cherry
Dvd: Pioneer DVD-454
HTPC: P4 2.4Ghz, 1gb Ram, 9600se, HDA/Auzentech X-plosion.
MP3 spelare: Meizu E2 + Sony EX71 lurar
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 8, 2001
Hade fått mina för 600kr men tyvärr gick de sönder under frakten så jag fick skicka tillbaka dem. Tyckte dock att drivet i dem inte var speciellt så bra som jag förväntade mig. Sedan så var 3d och instrumentationsplaceringen inte helt på topp.
Men prisvärda är de för 99 dollar också, speciellt med tanke på kursen.
Får bli att jag köper AKG eller något annat.
January 4, 2001
http://www.minhembio.com/coore
Uppgraderingarna har fått legat på hyllan ett tag.
2 Guest(s)