February 19, 2002
June 17, 2001
Jag sitter som ett sär, men man vänjer sig efter ett tag.
Har inte problem med något och har inte ens tendenser till det.
Men som det sades tidigare så är det bra att byta ställningar ofta.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
January 30, 2001
August 7, 2001
On 2002-05-06 11:54, mika_adler wrote:
Det enklaste sättet att undvika skador är att styrketräna och konditionsträna m.m. Det gör jag iaf, och jag håller mig i "trim" även om jag sitter mycket framför datorn.
håller med, är själv ute å springer nån mil ett par gånger i veckan. då kan man sitta länge och vara spänstig samtidigt 🙂
May 7, 2001
japp, träna är det absolut bästa!
kan också rekommendeara att ställa skärmen på rätt sätt, dvs. på en arm längds avstånd, och med ögonen i samma höjd som 10% från överkant av skärmen (skälva rutan då, naturligtvis) ställa sig upp och gå upp å ner för trappen en gång i timmen är heller inte fel.
June 18, 2001
Min vanliga position:
Först och främst ska skärmen stå vriden ca 25-30 grader åt något håll. Placera sedan stolen så den pekar rakt mot skärmen. Den kommer alltså stå lite bredvid skärmen eftersom den sistnämnda är vriden. Vrid sedan stolen så den pekar rakt i mot skrivbordet. Dra ut den en bit. Sett kroppen på stolen så bröst och mage går parallellt med skrivbordet åt det hållet skärmen står i förhållande till stolen. Lyft upp benet längst ut från skrivbordet så dess fot ligger bekvämt bredvid skärmen. Lyft sedan upp det andra benet och lägg det raklångt på den andra fotens vrist. Vrid nu slutligen överkroppen mot skärmen. Bekvämt? Japp..
[ Detta Inlägg ändrades av: Jerry den 2002-05-06 19:07 ]
November 4, 2001
On 2002-05-06 19:00, Jerry wrote:
Min vanliga position:Först och främst ska skärmen stå vriden ca 25-30 grader åt något håll. Placera sedan stolen så den pekar rakt mot skärmen. Den kommer alltså stå lite bredvid skärmen eftersom den sistnämnda är vriden. Vrid sedan stolen så den pekar rakt i mot skrivbordet. Dra ut den en bit. Sett kroppen på stolen så bröst och mage går parallellt med skrivbordet åt det hållet skärmen står i förhållande till stolen. Lyft upp benet längst ut från skrivbordet så dess fot ligger bekvämt bredvid skärmen. Lyft sedan upp det andra benet och lägg det raklångt på den andra fotens vrist. Vrid nu slutligen överkroppen mot skärmen. Bekvämt? Japp..
[ Detta Inlägg ändrades av: Jerry den 2002-05-06 19:07 ]
Du har inte funderat på å ge ut en manual med tydliga bilder istället? 😀
Själv brukar jag börja rak i ryggen, och sen sjunka längre och längre ner... När man börjar få svårt att nå upp till tangentbordet börjar det bli dax att börja om med hela proceduren.
1 Guest(s)