September 12, 2002
December 29, 2000
June 18, 2001
För det första skulle jag inte ha ringt hemligt nummer utan via en telefonkiosk. Därför skulle det inte gå att bevisa att det var jag, såvida samtalet inte var inspelat, och det skulle jag inte tro att det var såvida jag inte hade ringt ett upprepat antal gånger. Kontentan är att eftersom jag inte skulle kunna bli fälld och jag inte skulle hota någon utan en riktigt god anledning skulle jag inte ha någonting att tjäna på att erkänna. Vissa undantag finns, men poängen är att jag inte skulle säga något såvida det inte tjänade mina syften. Eftersom jag skulle ha hotat någon endast på goda grunder skulle jag heller inte få dåligt samvete av att hålla tyst.
January 17, 2002
Jag skulle inte ha sagt något, kan man komma undan med ett brott så försöker man juh självklart, för vem vill bli dömd för nåt? Tryck in ditt samvete långt in i nåt smutsigt hörn i din hjärna och håll klaffen.... Dom kan väl inte fälla nån om dom inte har konkreta bevis lr hur?
January 17, 2002
Voodoozzz wrote: Ett spårat nummer är ett bevis... man kan alltid påstå att man pratade om vädret eller nåt men seriöst. Är man ärlig så blir det även enklare...kanske lägre straff.
Hävdar man att man pratat om vädret och ingen spelat in samtalet finns det ingen chans att bli dömd...
December 25, 2000
Jerry wrote: För det första skulle jag inte ha ringt hemligt nummer utan via en telefonkiosk. Därför skulle det inte gå att bevisa att det var jag, såvida samtalet inte var inspelat, och det skulle jag inte tro att det var såvida jag inte hade ringt ett upprepat antal gånger. Kontentan är att eftersom jag inte skulle kunna bli fälld och jag inte skulle hota någon utan en riktigt god anledning skulle jag inte ha någonting att tjäna på att erkänna. Vissa undantag finns, men poängen är att jag inte skulle säga något såvida det inte tjänade mina syften. Eftersom jag skulle ha hotat någon endast på goda grunder skulle jag heller inte få dåligt samvete av att hålla tyst.
Jag har lite svårt att se hur man kan hota någon till livet på goda grunder.
September 14, 2001
Slim_Shady wrote: Hade ni erkänt om nån hade polisanmält er för att ni hade hotat denna person till döds med ett hemligt nummer om du var på förhör och kan bötesfällas?
För det första så kan du inte få böter om du inte erkänner(Så länge det är polisförhör)Mened kan bara begås under ed och renderar då inte påföljder som böter utan snarare fängelse...För det andra så tycker jag att du ska erkänna...Då slipper du troligtvis hamna i domstol.
September 14, 2001
nOOki wrote: [quote=Slim_Shady]Hade ni erkänt om nån hade polisanmält er för att ni hade hotat denna person till döds med ett hemligt nummer om du var på förhör och kan bötesfällas?
För det första så kan du inte få böter om du inte erkänner(Så länge det är polisförhör)Mened kan bara begås under ed och renderar då inte påföljder som böter utan snarare fängelse...För det andra så tycker jag att du ska erkänna...Då slipper du troligtvis hamna i domstol.
Om brottet är så alvarliga som olaga hot så hamnar du nog i domstol dock. Men...jag skulle erkänna för att man som redan sagts...ska stå för det man gjort.
June 28, 2001
ärlighet varar längst, oftast
bah kan dom inte spåra dig så varför ta skiten för det, gort är gort och om du får nån böter och en liten notering i registret är ju ingen fördel, men du lär ju inte göra om det igen endå. (svartsjuk?)
sen kan nog denna tråden användas som bevis =)
September 14, 2001
nOOki wrote: [quote=nOOki][quote=Slim_Shady]Hade ni erkänt om nån hade polisanmält er för att ni hade hotat denna person till döds med ett hemligt nummer om du var på förhör och kan bötesfällas?
Om brottet är så alvarliga som olaga hot så hamnar du nog i domstol dock. Men...jag skulle erkänna för att man som redan sagts...ska stå för det man gjort.
Jo...kom på det sen...men jag hittade inte hur man ändrade i inlägget 😀
1 Guest(s)