erkänna?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
erkänna?
Flame
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 496
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 8, 2002 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade ni erkänt om nån hade polisanmält er för att ni hade hotat denna person till döds med ett hemligt nummer om du var på förhör och kan bötesfällas?

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 816
217790
November 8, 2002 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Öhhh...

XyliX
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
217794
November 8, 2002 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle inte vara dum nog att hota, men fall jag gjort det avsiktligt skulle jag erkänna det. Man ska stå för sina handligar.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
217796
November 8, 2002 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är bara hemligt på den andres nummerpres. det går nog helt säkert o spåra genom operatören..

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
217798
November 8, 2002 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

är det bara sådant du ägnar din fritid åt!? att antingen hitta på brott eller du kanske t.o.m. utför dem...

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
217801
November 8, 2002 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, jag har ganska starkt psyke så det skulle jag nog klara utan problem.

Förresten, har du råkat ut för det, eftersom du frågar.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
217815
November 8, 2002 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

no way!

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
217830
November 8, 2002 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite uda... skulle nog erkänna om inte annat för att de säkert kan spåra en..

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
217834
November 9, 2002 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

Om du har tryckt #31# för att få hemligt nummer så är det ingen konst alls att spåra..

GRiDLoK
Medlem
Forum Posts: 250
217865
November 9, 2002 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

Man skall stå för sina handlingar!

/GRiDDE

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
217874
November 9, 2002 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

För det första skulle jag inte ha ringt hemligt nummer utan via en telefonkiosk. Därför skulle det inte gå att bevisa att det var jag, såvida samtalet inte var inspelat, och det skulle jag inte tro att det var såvida jag inte hade ringt ett upprepat antal gånger. Kontentan är att eftersom jag inte skulle kunna bli fälld och jag inte skulle hota någon utan en riktigt god anledning skulle jag inte ha någonting att tjäna på att erkänna. Vissa undantag finns, men poängen är att jag inte skulle säga något såvida det inte tjänade mina syften. Eftersom jag skulle ha hotat någon endast på goda grunder skulle jag heller inte få dåligt samvete av att hålla tyst.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
217877
November 9, 2002 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle inte ha sagt något, kan man komma undan med ett brott så försöker man juh självklart, för vem vill bli dömd för nåt? Tryck in ditt samvete långt in i nåt smutsigt hörn i din hjärna och håll klaffen.... Dom kan väl inte fälla nån om dom inte har konkreta bevis lr hur?

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
217924
November 9, 2002 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett spårat nummer är ett bevis... man kan alltid påstå att man pratade om vädret eller nåt men seriöst. Är man ärlig så blir det även enklare...kanske lägre straff.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
218007
November 9, 2002 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Voodoozzz wrote: Ett spårat nummer är ett bevis... man kan alltid påstå att man pratade om vädret eller nåt men seriöst. Är man ärlig så blir det även enklare...kanske lägre straff.

Hävdar man att man pratat om vädret och ingen spelat in samtalet finns det ingen chans att bli dömd...

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
218024
November 9, 2002 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: För det första skulle jag inte ha ringt hemligt nummer utan via en telefonkiosk. Därför skulle det inte gå att bevisa att det var jag, såvida samtalet inte var inspelat, och det skulle jag inte tro att det var såvida jag inte hade ringt ett upprepat antal gånger. Kontentan är att eftersom jag inte skulle kunna bli fälld och jag inte skulle hota någon utan en riktigt god anledning skulle jag inte ha någonting att tjäna på att erkänna. Vissa undantag finns, men poängen är att jag inte skulle säga något såvida det inte tjänade mina syften. Eftersom jag skulle ha hotat någon endast på goda grunder skulle jag heller inte få dåligt samvete av att hålla tyst.

Jag har lite svårt att se hur man kan hota någon till livet på goda grunder.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
218464
November 11, 2002 - 6:56 am
sp_Permalink sp_Print

Ha lite fantasi! 🙂

nOOki
Medlem
Forum Posts: 209
218929
November 12, 2002 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Slim_Shady wrote: Hade ni erkänt om nån hade polisanmält er för att ni hade hotat denna person till döds med ett hemligt nummer om du var på förhör och kan bötesfällas?

För det första så kan du inte få böter om du inte erkänner(Så länge det är polisförhör)Mened kan bara begås under ed och renderar då inte påföljder som böter utan snarare fängelse...För det andra så tycker jag att du ska erkänna...Då slipper du troligtvis hamna i domstol.

nOOki
Medlem
218997
November 12, 2002 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

nOOki wrote: [quote=Slim_Shady]Hade ni erkänt om nån hade polisanmält er för att ni hade hotat denna person till döds med ett hemligt nummer om du var på förhör och kan bötesfällas?

För det första så kan du inte få böter om du inte erkänner(Så länge det är polisförhör)Mened kan bara begås under ed och renderar då inte påföljder som böter utan snarare fängelse...För det andra så tycker jag att du ska erkänna...Då slipper du troligtvis hamna i domstol.

Om brottet är så alvarliga som olaga hot så hamnar du nog i domstol dock. Men...jag skulle erkänna för att man som redan sagts...ska stå för det man gjort.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
219145
November 12, 2002 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ärlighet varar längst, oftast

bah kan dom inte spåra dig så varför ta skiten för det, gort är gort och om du får nån böter och en liten notering i registret är ju ingen fördel, men du lär ju inte göra om det igen endå. (svartsjuk?)
sen kan nog denna tråden användas som bevis =)

nOOki
Medlem
219850
November 14, 2002 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

nOOki wrote: [quote=nOOki][quote=Slim_Shady]Hade ni erkänt om nån hade polisanmält er för att ni hade hotat denna person till döds med ett hemligt nummer om du var på förhör och kan bötesfällas?

Om brottet är så alvarliga som olaga hot så hamnar du nog i domstol dock. Men...jag skulle erkänna för att man som redan sagts...ska stå för det man gjort.

Jo...kom på det sen...men jag hittade inte hur man ändrade i inlägget 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 200
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL