September 17, 2003
Använder alltid skydd så fort jag är på något mindre tåligt än hårddiskar eller cd-rom osv. Element och chassin som är målade(de flesta) jordar inte ur eftersom färg inte leder. Risken är dum att ta tycker jag.
ESD-armband är ett billigt skydd jämfört med om ett minne el. dyligt skulle gå sönder.
November 14, 2002
Ett av problemen med ESD är väll att man kan få en massa konstiga fel som kommer och går i tex ram minnen, det är väll ganska sällan som nått dör direkt av ESD? eller? Förut köre jag med "ta i elementet" numera använder jag ESD skydd när jag pillar på Ram, cpu eller andra känsliga saker i datorn... Anledningen till att jag började med det är för att ett av mina ram minnen hade börjat uppföra sig välldigt konstigt, när jag körde ett minnes test program och lät det gå i ca 8timmar så var det fel på ett av chipen ca 7 av 10 ggr när programet skulle skriva/läsa från ramminnet och det felet var INTE på ramminnet när jag köpte det (testade det direkt efter jag hade köpt det för att se att det passade mitt lite små kinkiga moderkort), men jag har ingen anning om felet kom från ESD, men det är onödigt att chansa.
May 17, 2002
DiDi wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=DiDi][quote=MULLVADEN][quote=DiDi]Om man bygger "in the nude" då?
kroppshår o hår på skallen gör rätt mycket...
Får man vira in sig i gladpack då... 🙄
då går du ned i i vikt
Gör man???
japp, iaf bla. enligt filmen "stekta gröna tomater"
3 Guest(s)